17 van de 111
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 06 december 2013 10:09 PM
  [ # 241 ]

Ik zal jullie de laatste doorslijpsessie van de linker dorpel besparen, maar wat ik jullie niet wil onthouden is de enorme hoeveelheid gereedschap die je er met zo’n projectje doorheen fietst.
Dat je er nu en dan een complete doorslijpschijf in 5 min doorheen jast verbaast mij al niet meer, maar wel hoe slecht de gemiddelde kwaliteit van modern gereedschap inmiddels is.
Gelukkig wed ik altijd op meerdere paarden tegelijk, maar zojuist weer een van mijn 3 haakse slijpers om zeep geholpen. Althans, hij kapte ermee. Dit was een Mannesmann. Maar de rekning van afgelopen jaar was een Makita accuboormachine, een defecte Metabo boormachine, een multitool, een originele Dremel, en er was nog iets. Oja, een luchtslijtol vd Aldi die ik uit nieuwsgierigheid had gekocht hield het exact 2 minuten vol totdat de as uit de fabriekslagers vloog.
Het opvallende is dat ook behoorlojke merken als Makita en Metabo mij kwalitatief erg tegenvallen. En dan zijn het niet de instspmodellen. Het enige gerenommeerde merk dat mij jet in de steek laat is AEG en onder de middenklassers is Black en Decker eigenlijk gewoon goed spul, dat houdt het bij mij ook verdraaid lang vol. En uitersard een van mijn boormachines, een originele Peugeot uit de begin jaren 70. Daar heb ik mijn vorig huis mee verbouwd, met dat oude besje. De Metabo was er slechts voor de mooi.

Morgen maar weer even een slijptol halen, denk dat ik voor BenD ga, Festool en de Walt durf ik niet aan, ik vermoed dat dat spul niet zo goed is als dat de prjjs doet vermoeden.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 december 2013 10:37 PM
  [ # 242 ]

Ik persoonlijk was altijd een groot liefhebber van elu en dan de blauwe machines( industrie kwalitijd)
Sinds dat dewalt is geworden is het troep.
Festo is leuk voor de hobby.
Ben op dit moment wel gecharmeerd van hitatchi.
Krijg dat gereedschap voor niks( broer werkt daar)
Maar dat is tot nu toe goed spul,boormachine slijptol,reprozaag accuboor noem maar op.
Nu ben ik afbraamschijven van hitatchi aan het proberen met diamant inleg( slijt vast)
Werkt perfect,en nog geen slijtage waar kunnen nemen.
Boormachines van metabo doen het ook goed,alleen vindt ik ze niet bedienings vriendelijk.

Succes met de dame.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 december 2013 10:45 PM
  [ # 243 ]

Mijn beste haakse slijper is black en dekker. Al 20 jaar..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 december 2013 11:41 PM
  [ # 244 ]

Kijk, en dat had altijd de naam een B-merk te zijn. Het valt me trouwens wel vaker op dat gerenommeerde merken last hebben van de wet op de remmende voorsprong.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 07 december 2013 12:32 AM
  [ # 245 ]

Ik heb mindere ervaringen met de huidige B&D, vroeger was ik er vol lof van, boormachientje van 30 jaar geleden (van mijn pa geweest) doet het nog prima.
De schuurmachientjes van Lidl zijn wereldklasse en gaan beter dan de Skill’s etc. die ik al had.
Haakse slijpere dan zou ik toch voor een Makita gaan al heeft dat merk ook niet meer de naam bij mij maar toegegeven de haakse slijpers (met anti blokeerveer oid.)doen het wonderbaar.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 07 december 2013 11:08 AM
  [ # 246 ]

Dewalt haakse slijpers zijn niet kapot te krijgen… Metabo valt idd beetje tegen. En dremel moet je niet aan beginnen. Pak dan Proxxon.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 december 2013 11:53 AM
  [ # 247 ]

Al eens aan Bosch Pro (dat blauwe spul dus) gedacht? Wereldspul. Duur, maar IK heb het nog niet gesloopt en dat wil wat zeggen Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 december 2013 12:17 PM
  [ # 248 ]
bogaard77 schreef:

Mijn beste haakse slijper is black en dekker. Al 20 jaar..

Ik heb van dit merk een vlakschuur machine gehad,na een dagje goed schuren was hij gesmolten van binnen Laughing
Plastic tandwielen.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 december 2013 12:19 PM
  [ # 249 ]
waterman schreef:

Al eens aan Bosch Pro (dat blauwe spul dus) gedacht? Wereldspul. Duur, maar IK heb het nog niet gesloopt en dat wil wat zeggen Laughing

Industrie kwaliteit van Bosch is inderdaad goed.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 07 december 2013 02:30 PM
  [ # 250 ]

Ik ga meestal voor de goedkoopste spullen bij Gamma, Praxis of Lidl en dan bij voorkeur in de aanbieding.
Gaat inderdaad na een paar jaar kapot, maar in het algemeen kan je er 10 stuks van kopen voor de prijs van een dure.
Voordeel van dat goedkope spul is ook dat je er gelijk een paar kan kopen, hoef je niet steeds slijpschijven en boren te wisselen.
Bv mijn hele DS cabrio project: 1 slijpschijf versleten.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 december 2013 03:29 PM
  [ # 251 ]

Das knap 1slijpschijf voor de hele cabrio Laughing
Maar om nu een slijptol van drie tientjes te halen,mij niet gezien.
Mijn vader had er 1 van ferm,dat was/ is ook zo’n huismerk.
En op een dag vloog de kop eraf en de schijf stond stond recht in de garage deur.
Dus mij niet gezien.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 08 december 2013 02:52 PM
  [ # 252 ]

ja, dat was dus ook mijn ervaring met die luchtslijtol van de Aldi. Subiet weer ingeleverd…tegen terugbetaling.

1 slijpschjjf op een cabrio? Nou Egbert, dan moet ie echt heel erg rot zijn geweest…Ik jaag er nu en dan 1 per 5 minuten doorheen, wellicht zaag ik in te goed staal…

Blauwe prof versie van AEG Atlas Copco is ook heel erg goed. Mijn decoupeerzaag is ervan, ik zaag er alle plaatstaal inzetstukken mee. Heb hem al 20 jaar.

ik ga weer back on topic, dwz ik duik zo de garage in. Verder met de linker longeron, die eigenlijk te goed was om geheel aan te pakken en te slecht om over te slaan. Ihkv alles of niets dan maar helemaal vernieuwen.

a la prochaine!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 08 december 2013 09:37 PM
  [ # 253 ]

Toevallig net op het werk een test gedaan met doorslijpschijven en lamellenschijven in het kader van kostenbesparing. De allerduurste is de allergoedkoopste in gebruik. Nu is dat in afrika, maar ik neem aan dat het allemaal uit dezelfde fabrieken komt. Duurste schijven zijn 4 x zo duur als de goedkoopste, maar ze gaan makelijk 10 x zo lang mee. Geldt zelfs voor verschillende schijven van hetzelfde merk.

Kwa machines; ik werk nog steeds met mijn haakse slijper van 15 euro van 10 jaar oud; ratelt als een gek, tandielkast wordt erg heet, maar hij heeft het ook een hele cabrio vol gehouden en doet het nog steeds.

Accuboormachines gaan wel hard, heb nu via amazon een lithium ion Black & Decker (eigenaar van DeWalt trouwens) gekocht; was erg goedkoop; 80 euro, maar toen hij aankwam kwam ik erachter dat de lader 110 volt was, moest dus een omvormer kopen…De Lithium Ion batterij is in een half uurtje opgeladen. Na 20 uur was de softstarter kapot; transistor van een paar centen gelukkig. Heb al een paar accuboormachines versleten de afgelopen jaren. Na 2-3 jaar zijn de accus op, een nieuwe accu is dan net zo duur als een nieuwe machine. Ik gebruik de accuboormachine eerlijk gezegd wel constant als sleutel samen met mijn mannessman doppenset als sleutel; werkt absoluut heerlijk snel en makkelijk. De mannesman doppenset heb ik heeeeel lang geleden in Beverwijk gekocht, heb al wel de 3e ratel erin zitten, en de schroeven draaier bits zijn te broos, dus allemaal kapot maar de rest houdt fantastisch.

Als steek-ringset heb ik een hele mooe en sterke set van de lidl van 10 jaar oud waarbij de ring op een scharnier zit met een 72 tands ratel, dat sleutelt echt heel erg lekker en is erg sterk. In het begin liep er nog wel eens een pin uit, maar de afgelopen jaren geen problemen. Werkt heel lekker in moelijke en blinde hoeken, echt absolute topkwaliteit.

Lasapparaat Miller migmatic, 2e hands, superding

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 08 december 2013 10:28 PM
  [ # 254 ]

Mensen: koop geen onbekende merken slijptollen.

Ik heb 6 weken met mijn arm in het gips gelopen nadat het handvat van mijn 40 euro slijptol afbrak.
Was zon grote met een lp erin.
echt levensgevaarlijk.

Voor slijptollen heb ik nu altijd metabo, dat bevalt niet slecht.
Maar de volgende wordt een bosch industrie, die zijn echt perfect.

En slijpschijven alleen flexovit, die blikkes met 1 mm schijven zijn prima.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 08 december 2013 10:56 PM
  [ # 255 ]

Los van het genot van werken met kwaliteitsgereedschap heb ik moeite met het consumptiegedrag met goedkope verbruiksrommel. Uiteindelijk eindigen al die verbruikte machines als afval en land-fill - bepaald geen duurzame gedachte. Als kwaliteit niet langer verkocht kan worden omdat niemand de hogere prijs wil betalen, zal er uiteindelijk geen kwaliteit meer worden aangeboden. Daarvan zijn er inmiddels genoeg voorbeelden te geven. Daarom kies ik graag voor een beter product waarvan ik hoop dat het duurzaam is. Helaas is een hogere prijs niet altijd een garantie voor betere kwaliteit - vaak echter wel.

Profiel  
 
 
17 van de 111
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook