Leuk om jullie ervaringen met gereedschap te lezen! en te constateren dat dit topic zo toch de nodige lezers trekt, dat geeft mij extra eer van mijn gezwoeg in de garage!
Ik ben het erg eens met de laatste spreker (Matthijs), ik heb wel eens geroepen: laat er een heffing komen op producten die niet duurzaam zijn. Maar ja, ga dat maar eens objectief maken. Het is zeker waar dat de afvalberg onnodig snel groeit. Ook al omdat je veel spullen niet eens meer kunt repareren, terwijl dat technisch wel zou moeten kunnen. Zie onze geliefde auto’s! en ja, als consument hebben we er zelf ook een verantwoordelijkheid in, net als met het kopen van vleesproducten. Voor mij geen kiloknaller. Maar nu snel weer back-on-topic…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Dacht je nu echt dat een topic met als titel Idylle niet zou gelezen worden?
Vooral niet stoppen met werken en posten maar.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Bij het bouwbedrijf waar ik werk gebruiken we bijna uitsluitend Makita en af en toe eens hitachi. We hebben zelf duurtesten gedaan met verschillende merken en Makita kwam er als beste uit. Ik heb zelf een accuboormachine en slijpschijf van makita en kan hier niets slecht over zeggen. Een haakse slijper kost echt niet zoveel van een goed merk en voor een boormachine hoef je echt niet de zwaarste te hebben (14.4V is ruim voldoende, een tweede accu is altijd handig).
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Mag ik mensen die dit bezighoudt eens tippen op het merk Milwaukee? Heb ik hier nog niet langs zien komen.
Is kwalitatief zeer goed, en qua prijs ook OK! (als je de goede groothandels weet te benaderen)
Is wat onbekend in NL, maar de kwaliteit is echt superieur. Ben het ook met een voorgaande spreker eens dat AEG zeer goede waar levert tegen een concurrerende prijs.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Jou merk doet me denken aan chocola,ik ken het dus echt niet.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik heb een Milwaukee accuboormachien, de V28, best prijzig maar sinds ik die heb mijn 230volt machien niet 1 keer gebezigd, 13 mm staal boren is peanuts voor die krachtpatser.
Milwaukee=Atlas Copco
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Atlas Copco = geweldig, kan ik beamen. Die chocolade-alias kende ik ook nog niet.
Gisteravond weer verder met de godin. Het verticale gedeelte van de binnenzijde vd longeron verder hersteld y.h.v. de overgang naar de bodemplaat.
Hier nog een plaatje van de overlap van voetenbodem achter naar tankbodem. Had de orginele rand met puntlassen weggezaagd omdat die na het uitboren vd puntlassen te verfrommeld was. Nieuwe rand eraan gelast en die weer conform origineel op de nieuwe tankbodemplaat geproplast.
Overzicht:
Op maat gezaagd strookje (met de Atlas Copco). De omgezette rand tbv proplassen wat breder dan origineel omdat de ponsgaten vd nieuwe bodemstrook tamelijk ver naar de buitenzijde zijn geplaatst. Verder heb ik ze om de 15 cm ingezaagd omdat hij zo ondermeer beter te vormen is naar de verticale plaat (die nooit vlak is bij een DS). Na het vastlassen zet ik de rand pas in een rechte lijn en las ik de korte spleetje in de felsrand dicht en is de lijn weer strak. Overigens voor de oplettende lezer: het gedeelte t.h.v. de uitlaatdemper was nog keihard, dus daar alleen de puntlassen losgebord en de felsrand laten zitten (je ziet wel dat die minder strak is dan de nieuwe stukken die ik erop zet…). Gaten proplassen dichtgelast.
Paar hechtlasjes:
En 5 minuten later doorgelast:
Overzicht, klaar voor gladslijpen en pas maken van de nieuwe bodemstrook. De buitenzijde vd dorpel herstel ik als de auto weer horizontaal ligt, dan kan ik daar goed bij en zo nodig schoren.
Vanavond verder.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Kreeg je de tankbodem er makkelijk uit? Deze wordt aan 1 zijde overlapt door de andere plaat toch?
AZ schreef:Kreeg je de tankbodem er makkelijk uit? Deze wordt aan 1 zijde overlapt door de andere plaat toch?
Ja, dat ging wel, ik had de kofferbakbodem, compartimentenbodem en tankbodem er alle drie uit. Een hobby zal het nooit van me worden, al die puntlassen uitboren (en de helft die dan toch nog net met een randje vast zitten). Tankbodem wordt alleen aan de voorzijde van de auto overlapt door de vetenbodem. Die strook heb ik uiteindelijk weggezaagd omdat die te lelijk was door het uitboren.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Zie foto’s van vanmorgen hierboven. Vanavond het stuk bodemplaat pas gemaakt, middels een mal van stucloper, foto’s volgen morgen. Plaat past erin als een sleutel in een slot. Nu felsrand goed rechtzetten zodat alles strak aansluit en dan erin lassen. Versterkingsstrip erover heen (heb ik ook nieuw liggen) en dan is de bodemplaat van voor tot achter hard en strak!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Zie foto’s van vanmorgen hierboven. Vanavond het stuk bodemplaat pas gemaakt, middels een mal van stucloper, foto’s volgen morgen. Plaat past erin als een sleutel in een slot. Nu felsrand goed rechtzetten zodat alles strak aansluit en dan erin lassen. Versterkingsstrip erover heen (heb ik ook nieuw liggen) en dan is de bodemplaat van voor tot achter hard en strak!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Mooi werk! Ben je klaar, nadat de bodemstroken erin zitten, of moet er nog meer gebeuren?
Succes.
dickesse schreef:Mooi werk! Ben je klaar, nadat de bodemstroken erin zitten, of moet er nog meer gebeuren?
Succes.
ja, volgende week rijden!
nee, aangezien ik niet overtuigd ben van de meerwaarde van stralen (wat het toch al dunnen plaatwerk ook dunner maakt) ten opzichte van de doelstelling c.q. het gebruik dat ik voor ogen heb (zomerauto voor erbij, max 5k per jaar, rest binnen in verwarmde droge garage) gaat de bodem na het verder ontlakken binnenkort in het in dit topic eerder geschetste opbouwschema van rx.
Ik doe de grote vlakken vd bodem alvast omdat ik daar nu goed bij kan, ik haat het om boven mijn hooffd te werken, en daarna gaat de godin weer rechtop, op hoge bokken om de dorpels verder af te maken en de instapdorpels en c stijlen te vernieuwen. Daarna komen de d stijlen en raamomlijsting met bovenzijde wielkasten kofferruimte aan de beurt en gaat tot slot het dak er nog preventief af.
Daarna de wederopbouw…ik zal 19 maart 2014 wel niet halen, dan lever ik mijn leaseauto in in ruil voor een functie in de regio rondom mijn woonplaats. Dus in de zomermaanden klassiek zakelijk rijden. Daarnaast de 405 RG voor de wintermaanden en voor de priveritten en zomervakanties ben ik op zoek naar een Volvo van een recenter bouwjaar (of vloek ik nu). Ik wil geen PSA auto meer van na bouwjaar 2000. Heb nu een 5008 van Peugeot, op zelfde onderstel als c4 picasso, ds5…een spijkerbed is er nog zacht bij!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
IDealist schreef:Heb nu een 5008 van Peugeot, op zelfde onderstel als c4 picasso, ds5…een spijkerbed is er nog zacht bij!
Moet je toch eens met de nieuwe grand c4 picasso gaan rijden
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Zou mijn 2009 Grand C4 Picasso bepaald niet hard willen noemen, eerder week. Beetje harder onderstel had de wegligging flink geholpen denk ik. Overigens een heerlijke rijdersauto door het comfort maar daardoor soms ook vermoeiend. Moet eens met de nieuwe gaan rijden, eens kijken of dat wat beter stuurt.