F.SvM schreef:
Maar zogauw je er een liniaal overheen legt,het materiaal naast de las toch iets wijkt.
Ga je dit stukje vertinnen of plamuren,kun je het helemaal goed zien.VgF
Ja, dat klopt. Idealiter klop je dat daarom nog uit, maar dat lukt in dit geval natuurlijk niet, bij een gesloten kokerconstructie (waarbij de binnenplaat echt eerst moest!). Maar mits het lasmateriaal/ de las niet verheven ligt boven het omringende plaatwerk zou je dat met heel weinig plamuur toch echt onzichtbaar weg moeten kunnen krijgen. Zo doen ze dat in het schadeherstelbedrijf toch ook.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Er is ook helemaal niks mee,
Bij mij gebeurt hetzelfde,ik ben zelf met het dak aan het lassen( cx)
En dan valt het gewoon op “hoeveel” oneffenheid er nog in zit.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
F.SvM schreef:Er is ook helemaal niks mee,
Bij mij gebeurt hetzelfde,ik ben zelf met het dak aan het lassen( cx)
En dan valt het gewoon op “hoeveel” oneffenheid er nog in zit.VgF
Leuk om jouw project eens te bekijken Frank, had ik nog niet gedaan. Enne…wat kan zo’n CX (die ook een bijzondere plek in mijn hart heeft) vreselijk rotten zeg! Techniek vergelijkbaar, maar zeker qua carrosserie echt een volslagen andere auto dan een DS.
Zal je topic gaan volgen.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
IDealist schreef:
Wat zijn eigenlijk die ronde schijfjes aan de bovenkant in de foto? Dopjes? Of zit dit in het metaal geperst? En wat is de functie?
Zijn het niet gewoon hulpverbindinkjes om hem precies op zijn plaats te drukken voordat hij echt vastgezet wordt? Hier zie je in een ongebruikte plaat duidelijk dat het gewoon gaten zijn:
En daarna heb je natuurlijk weer allemaal extra op en tegen elkaar liggende naadjes die goed roesten, daar kun je er niet genoeg van hebben.
[Break 20 Familiale ‘71]
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Duur plaatje trouwens…
Het zijn inderdaad metalen doppen. Ik heb ze goed afgekit.
Ik heb enige tijd geen updates geplaatst, maar dat betekent niet dat het werk stil ligt. vorig jaar had ik og zo veel werk aan huis en tuin dat ik vanaf de zomertijd het werk aan de ID(ylle) tot aan de wintertijd heb stilgelegd.
Aangezien huis en tuin klaar zijn ga ik nu gewoon het hele jaar door. Uiteraard ben ik ‘s avonds nu het licht is ook wel ergens anders dan in de garage te vinden, maar er zit nu wel meer voortgang in. De afgelopen tijd heb ik vooral bespaard aan tijd achter de computer.
Ben bezig met de rechter dorpel (50% gereed) en instapdorpels, onderzijde C-stijl en B-stijl. Plaatjes volgen binnenkort.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Hebben die doppen nog een functie? Cx heeft ook al zoiets. Vraag het me gewoon af.
Als je de DS als badkuip gebruikt misschien wel, maar anders??
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Zie dat ze voor zo’n bodemplaatje 1000 e vragen.. Zal bij de club niet heel veel goedkoper zijn…
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De doppen hebben alleen een functie in de productie. Dan wordt zo’n chassis eventjes in een bad gedompeld namelijk. Dan moet de boel daarna wel weer even kunnen leeglopen. De doppen worden dan ook pas na dat bad geplaatst.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Deden ze dat bij de DS ook al?
Dacht dat dat pas bij de cx begon.
Weer wat geleerd,
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
waterman schreef:De doppen worden dan ook pas na dat bad geplaatst.
Zitten ze dan gelast, boven of onder, geklemd of gekit?
je hebt ze gekarteld:
en geperst:
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Bij de mijne geperst en erin geklemd.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Volgens mij zitten die doppen er bij mij in zodat het material er precies omheen zo lekker kan wegrotten