27 van de 111
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 25 oktober 2015 02:47 PM
  [ # 392 ]

Mooi werk, geweldig zo’n rek en strek apparaat. Staat op mijn verlanglijst.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 27 oktober 2015 02:25 PM
  [ # 393 ]

snelle update van gisteravond:

Ben er tevreden met vorm en passing. M’n ‘fantoom-ruitje” past. Vanavond glad slijpen en binnenzijde maken.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 oktober 2015 05:44 PM
  [ # 394 ]

Mooi werk!
Lukte het in 1 keer of was het eerst proberen…?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 27 oktober 2015 08:32 PM
  [ # 395 ]
F.SvM schreef:

Mooi werk!
Lukte het in 1 keer of was het eerst proberen…?

VgF

Zonder mezelf te zeer op de borst te willen kloppen…ja, de goden waren me gunstig gezind en het lukte in 1x.
Z-profiel om en om strekken en krimpen betekent wel steeds de bek omwisselen maar het spaart een lasnaad en is preciezer.
Het passruk paste vervolgens in 1x. Had het uitgezaagde bochtje bewaard als mal tbv juiste kromtestraal. Het is heel makkelijk om een beetje meer of minder ‘scherp door de bocht te gaan’.
Maar laat ik niet te vroeg juichen: de binnenzijde staat vanavond op het programma.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 27 oktober 2015 10:58 PM
  [ # 396 ]

Update: binnenzijde ook gelukt (in 1x). Dwz plaatje gezaagd, in Z-profiel gezet en bocht in gezet. Morgen sur place inpassen.

Tussendoor nog een interessante ingeving. Als deze raamsponning klaar is moet ik aan de linkerzijde aan de slag. Het meeste niet leuke werk daar is het ontdoen van de linker wielkast van alle bitak en lak. Tot op heden met een variatie van afbranden, steken, schrapen, borstelen etc.
Nu bedacht ik tussen het plaatwerk zetten door dat ik nog een pot verfafbijt heb staan. Daar maar eens een proefstukje mee gedaan. En…na 10 min intrekken kun je de bitaklaag er zo’n beetje afvegen! Daar ben ik blij mee want dat scheelt veel uren werk waar ik niet direct op zat te wachten.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 oktober 2015 11:16 PM
  [ # 397 ]

Wees er 200% zeker van dat de afbijt niet in de buurt van dubbele plaat komt.
Mijn mening is ;gebruik het niet.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 oktober 2015 11:25 PM
  [ # 398 ]

Wat ik zelf zo geweldig vind en dat zul jij vast bij jouw project ook hebben is dat je jezelf steeds weer gaat overtreffen en steeds grotere stukken plaatwerk aan 1 stuk gaat maken.
Echt mooi om te zien!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 28 oktober 2015 12:10 AM
  [ # 399 ]

Zeker! Dank! Wat betreft je advies mbt afbijt: ik zal het alleen in deze setting inzetten en oppassen met dubbele delen. Daar komt het natuurlijk niet meer tussenuit en vreet het zich in het wilde weg verder. De grote vlakken Vd wielkast zijn overzichtelijk en daar win ik ‘meters’.

Wordt weer vervolgd.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Rogier23
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 28 oktober 2015 11:32 PM
  [ # 400 ]

Ik kan je aanraden een oscillerend apparaat van bv bosch pmf190 E, een multitool voor oscillerend zagen . Weet niet hoe zoiets heet.
Hierop past ipv een zaagblad een snijblad in verschillende breedten.
Hiermee gaat de bitak er geweldig af zonder inspanning. Het is een soort afsteken, maar dan electrisch. Geweldig ook voor dikkere lagen tot op het metaal. Kan ik iedereen aanraden !

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 29 oktober 2015 12:09 AM
  [ # 401 ]

Multitool. Zie mijn eerdere foto’s in dit topic. Been there… Sterker nog: ik heb er 2 versleten op deze break. Maar ik ben er niet onverdeeld enthousiast over.

Afbijt: zorgen dat je het na afkrabben goed reinigt. Overigens gebruik ik een gel. Geen vloeistof.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 29 oktober 2015 12:17 AM
  [ # 402 ]

Fein multitool idd, de enige echte…

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 29 oktober 2015 10:38 AM
  [ # 403 ]
AZ schreef:

Fein multitool idd, de enige echte…

Ik vergistte me: ik heb er 2 originele Dremels op versleten. Heb er nu een van de Gamma en die is duurzamer.

De multitool heb ik de eerste merkloze (om de functionaliteit te leren kennen en destijds speciaal voor 1 plintklus in huis aangeschaft. Daarna ingezet voor bitak. Lagers op versleten. Nu een B&D en die is aanzienlijk beter. Mbt de merken voor de profs: ook heel wisselende ervaringen, ook in de vakbladen die ik erover lees. Ik heb een Atlas Kopco decoupeerzaag, gaat al meer dan 25 jaar mee. Maar ook Makita, Hitachi en Metabo. M.n. die Metabo is al terug geweest onder garantie. vind hem gammel.

Toepassing multitool: de messen zijn of te scherp of te bot. Te scherp: zet zich meteen vast in de plaat, te bot: je moet toch nog veel kracht zetten.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 29 oktober 2015 10:46 PM
  [ # 404 ]

AZ bedoelt de “Fein multimaster” ,dit is een professioneel multi tool en werkt echt super.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 30 oktober 2015 12:48 AM
  [ # 405 ]

Dat was mij direct geheel en al duidelijk!

Binnenzijde er vanavond ingelast. Complexe plek, moeilijke concave vorm maar ik ben zeer tevreden. Plaatjes volgen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
 
27 van de 111
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook