Egbert, geef jij je auto ook dagelijks een schouderklopje? 😃
Dat is inderdaad een punt… Nog meer nadelen? Je kunt het zo nodig wel ongestraft lekker dik plamuren zonder dat het eraf valt…😛
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Schouder? Op die plek meer een kontklopje dus eigenlijk ..maar aanvullend ontopic: wat sommigen in verleden ook nog wel tegen hadden op polyester was het flapperende tankklepje. Misschien intussen verbeterd maar anders draai jij daar sowieso je hand niet voor om vermoed ik
[Break 20 Familiale ‘71]
Sterk aflopende schouders….
Ik ga straks een pallas stoelverhoger ophalen bij iemand die 2 van die polyester schermen heeft staan. Ik zal de look-and-feel eens beoordelen. Klepperende takdopklepjes lijken me inderdaad geen issue. Zolang het hele scherm maar niet kleppert…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Tijdens de kerstmarkt van de IDDS club kocht ik deze armsteun, voor een mooie clubprijs:
Niet zo mooi meer natuurlijk, maar ik heb m’n handigheid niet van vreemden geerfd, dus m’n moeder even lief aangekeken, nadat ik op de lokale stofmarkt tijdens een pauzerondje lopen tijdens m’n werk voor 3 euro een halve meter stof van een goed gelijkend materiaal en kleur op de kop tikte.
Skai met Dasty schoongemaakt et voilà. Alhier het resultaat:
Misschien moet ze m’n hele interieur (van mn andere break) maar eens gaan doen…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mooi!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Heb je het kussentje expres achterstevoren gemonteerd?
Neuh, maar het staat wel gestroomlijnd, vind je niet?
Het had dus een bewuste actie kúnnen zijn, maar nee….
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Dus vanochtend aan de ontbijttafel toch maar even snel omgedraaid…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
een steuntje van het forum is nooit weg…
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Zo is dat!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Foto’s zijn geschikt voor “zoek de verschillen”. Het lijkt er op dat kussentje andersom is gemonteerd op het onderstuk.
auto’s:
DSuper5
DS 21 pallas
DS 21 IE H
DS 21 Break
Goed zo! Jij gaat door naar de volgende ronde! 😄
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Heb vorige week donderdag een nieuwe LPG installatie voor mijn andere break besteld en die zou vandaag zijn bezorgd, was mij expliciet verzekerd. Maar helaas…de Paasdagen wordt er geen start gemaakt met de inbouw want iemand had zitten slapen en de pallet is niet op transport gegaan. Grrr….
Heb de strapontins er alvast even uit gehaald en vervangen door de beklede plaat die ik al bij mijn andere break had van vorige eigenaar. Past precies. Vanmiddag bij Egbert die niet ver bij mij vandaan woont gekeken hoe de diverse zaken in zijn break zijn gepositioneerd. Scheelt mij weer denkwerk.
Verder bezig met het schoonkrabben van het laatste deel van het chassis: de motorruimte. Eerst alle dikke korsten vet eruit. Daarna heel goed ontvetten. Dan nog een 3M schijf er doorheen en de lassen rondom de bussen van de ophanging goed schoondraaien. Die ga ik daarna met autogeenbrander nog heet stoken zodat ook evt vet erachter en tussen dubbele plaat wegbrandt.
Daarna vlieg ik een professioneel TIG apparaat in en ontbied ik de voorzitter van DS-TT hier om mij te assisteren om de bussen preventief door te lassen. Bij mijn andere break heeft hij dat vorig jaar ook gedaan en ik kan mij geen trillingsvrijere auto dromen. En dat begint bij deze bussen, als je er nu dan toch mooi bij kunt.
Daarna gaat de boel in de epoxyprimer.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
goeden avond allen.
Heb al meerdere malen het preventief door lassen van bussen hier op dit forum voorbij zien
komen, maar weet tot op heden niet precies waarom dat zou moeten en om welke bussen dit precies gaat.
Is er een topic over dit onderwerp of zou iemand mij dit willen uitleggen. Vind dit erg interessant
waarom dit goed is en hoe ik kan controleren of dit ook voor mijn auto van toepassing zou kunnen zijn.
bij voorbaat dank voor jullie reacties
Bas, kan je wat foto’s maken van schoonkrabben bussen, heetstoken om vet er uit te krijgen etc. Dan neem ik als ik kom TIGgen mijn film camera mee en is er weer een filmpje geboren. Kunnen we Pokke ook gelijk antwoorden.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper