Misschien heb ik het mis of heb ik wat gemist, maar kan je de bank nog wel neerklappen?
De standaard break achterbank is veel dunner volgens mij en zit daarom dan ook niet lekker…
O wacht inderdaad niet goed teruggelezen, berline bank is een bewuste keuze…
H@ns: vorige pagina, 13-12 om 13:42 Uiteraard blijft het originele meubilair gewoon bij de auto, netjes opgeslagen.
Mijn andere break heeft wel de originele bank maar die kan ook niet meer neergeklapt worden en daar heb ik op een andere manier veel voordeel van:
Untitled by , on Flickr
Untitled by , on Flickr
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Untitled by , on Flickr
Zo. Die zit er ook weer op. Kan niet wachten tot deze zomerkleur op mijn auto prijkt.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Bleu Lagune, mooi!
Reken maar!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Al paar weken avonden aan het ontvetten en stralen. Hieronder wat verschillende stadia van diverse onderdelen. Na primer volgt afh vh onderdeel de chocoladebruin of boswachtersgroen
Untitled by , on Flickr
Untitled by , on Flickr
Behuizing rempedaal, gegalvaniseerd metaal, was ook deels aangeroest. Gestraald, primer en inox aflak.
Untitled by , on Flickr
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
IDealist schreef:Na primer volgt afh vh onderdeel de chocoladebruin of boswachtersgroen
Die antidreungewichten horen toch zwart?
Maareh, goed bezig!
Nope. Bij mijn auto waren ze bruin. Een zat nog zo goed in de lak dat ik hem alleen heb overgespoten om kleurverschil met de rest vh bruin te voorkomen…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Welke kleur bruin gebruik jij?
Rinus
Bruin = RAL 8017 (hier op het forum ergens gevonden) en toen laten maken in een blik industrielak. Deze kan ik hier lokaal laten afpersen in spuitbussen met een fraai spuitbeeld, zodat ik voor al die kleine dingen niet steeds een spuitbeker hoe schoon te maken. Die industrielak vloeit ook erg mooi uit. Droogt alleen wat langzamer. So what…
Deze heb ik niet heel strak gemaakt hoor, verdwijnt toch weer onder een afdekplaat en gastank. Was wel verroest op de randen, vandaar toch onder handen (deels gestraald). Op die cirkel komt een mousse stootring. Heb de lijmresten laten zitten, weet ik precies waar ie terug moet.
Untitled by , on Flickr
En nog wat chocoladespulletjes:
Untitled by Bas Verhagen, on Flickr
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Weer heel wat uren en onderdelen stralen verder. Dankbaar werk. Hier een motorkapscharnier.
En hier weer in de grondlak. Zit inmiddels met nieuwe boutjes op de auto.
[url=https://flic.kr/p/23Kvadz]Untitled by , on Flickr
Inmiddels ook de beide pedaalhouders gedaan: van koppelingspedaal en parkeerrem. De achterplaat van het koppelingspedaal bevestigt wederom weinig fileverkeer: geen scheurvorming op de bekende plek, waar mijn andere dat wel heeft.
Ik ontdekte dat mijn stuurwiel met leer is bekleed. Dat is stemmig met de interieurbekleding. Weet iemand of het origineel is? Het zit er netjes op. Daarbij heeft het een zwart stuurhart. Het stuurwiel hoort qua bouwjaar niet op mijn auto, daar zou namelijk een opgeschuimd stuurwiel in moeten maar die excusez: die doen mij echt pijn aan de ogen. Ik vind dat echt helemaal niks. Dus deze blijft erin. Soit.
Alleen een beetje vuil. Voila:
Untitled by , on Flickr
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Weet niemand of een leren stuurwielomtrek standaard leverbaar was? Zie boven?
3 van de 4 ledingen van de leidingbundel naar achteren leken nog OK, maar vond ik bij nadere inspectie en even stralen op de uiteinden toch niet goed genoeg. DS garage Jansen was het met me eens: twijfelgeval en bij twijfel niet inhalen dus gekozen voor een nieuwe set leidingen. Originaliteit is leuk maar dan moet je dat wel kunnen zien en dat is met deze leidingbundel niet het geval. Dus ben ik voor CuNi gegaan. Voila:
Untitled by , on Flickr
zo te zien passen ze ook op een Audi
En verder gegaan met pedalengebeuren:
Untitled by , on Flickr
Verder een hele bak vol onderdelen samen met Herman en Bert beoordeeld. Uitkomst: hulpstuurhuizen nog goed, 2 motorsteunen vervangen, gereviseerde meegenomen. De slechte leidingen meet ik binnenkort stuk voor stuk op en worden dan opnieuw gemaakt in CuNi.
Nu bezig met demontage schakelcommando/ stuurnaaf. Het vet is er af, nu verder schoonmaken, spuiten en met nieuw vet monteren.
De voortgang zit er lekker in, nog even doorbijten en dan beschik ik over een fors maar schoon bouwpakket. Dan kan het puzzelen beginnen.
Vanmiddag voor het eerst in maanden de andere godin gestart (liep meteen) en een rondje gereden, onderweg lak gehaald. Het wegdek was hier voor het eerst in maanden een keer droog (ik woon in een zeer bosrijke omgeving, dus 5 maanden per jaar klamme bodem) en er ligt nog voldoende pekel om er in nat weer niet overheen te willen maar het is kapotgereden en die droge fijne poeder komt niet zo ver.
Wat een feest. Ik rijd al maanden afwisselend in 2 luxe moderne Volvo’s en wat is en blijft het dan bijzonder om vast te stellen dat je in een zowat 50 jarige auto gewoon niks te kort komt. En dan dat zalige veercomfort! Citroen heeft destijds iets verschrikkelijk goed gedaan….
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Je hebt heel goede lak in spuitbus van Motip .. Industrial Motip in de handel. Hecht zeer goed en zeer slijtvast
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Ik kan me niet indenken dat er iets anders was dan met lint omwikkelde sturen, en later de opgeschuimde versie. Vermoedelijk is destijds het lint, dat kapot was, eraf gehaald en vervangen door de leren versie.
Verder mooi dat je zijdeglans gebruikt voor de onderdelen. Dat ziet er fantastisch uit. Het werken met CuNi leidingen gaat prettig, je kunt het met de hand nog bijbuigen zodat het echt mooi komt te zitten.
In welk materiaal werden de standaard leidingen toen gemaakt?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige