Iemand trouwnes nog een goede tip hoe een voorraadvat van binnen goed te reinigen? Ik zat te denken aan de reinigingstabletten van mijn Jura espressomachine. Dat verwijdert aanslag, vetten etc. zonder zo aggressief te zijn als salpeterzuur .
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
dat zijn tabletten met een licht zuur. Je kunt een vaatwastablet proberen om oude vet en olieresten te verwijderen
ok!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Zelf ben ik naar een autowas-station geweest en de spuit met motorreiniger er even in gehad, doet ook wonderen.
Het is altijd fascinerend te zien hoe het plaatwerk er na het stralen uit komt te zien. Niets verhullend komt het blanke plaat tevoorschijn, soms blijkt het dan ineens veel slechter dan het er eerder uit zag.
Goed bezig, het geeft ook weer inspiratie!
Jazeker! Zin om met plaatwerk verder te gaan, maar ik bouw nu eerst de techniek op. Ben ook benieuwd naar jouw vorderingen!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Weer een kleine vordering. Het kost allemaal tijd tijd en nog eens tijd, maar het moet toch gebeuren…
Untitled by , on Flickr
Iemand enig idee waar het kleine ‘LHM Total’ stickertje werd geplakt?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 11772
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Bovenop het vat naast de vuldop, schijnt. Ik heb de mijne op het vaatje van de Xantia geplakt omdat ik vond dat er wel duidelijk genoeg ‘LHM’ op het vat de DS stond. Hier vind je suggesties/aanwijzingen voor alle stickers op zo’n groot vel.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dank Derk. Op de bovenzijde past hij nergens zonder hem ergens (gedeeltelijk) overheen te plakken…
Vanavond de samendrukbare veiligheids-stuurkolom (??) in de gris rose gezet:
Untitled by , on Flickr
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goed bezig!
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Even een vraag voor mijn andere ID Break: sinds vorig jaar constateer ik dat de binnenzijde van mijn rechter remschijf vet wordt. Vanwege het differentieel merk je dat niet op de remmenbank (geen verschil L/R) maar wel als je bruusk remt: de achterwielen kunnen dan eerder blokkeren. Bij langzamer opvoeren remdruk gebeurt dat niet.
Ik heb de onderplaten toen verwijderd en remschijf en remblok grondig gereinigd. Nieuwe remmentest op zandpad gedaan: weer perfect. Afvoerslangetje dii stuk zat verstopt, heb ik toen open gemaakt.
Nu na een paar honderd km komt er weer vanaf diff eind olie op binnenzijde remschijf.
Denk dat m’n keerring lekt. Moet ik dus effe vervangen. WPB gelezen. Dit staat niet specifiek beschreven in uit mijn hoofd H3. Wel diff as, maar dat is mer dan hoeft.
Veel werk? iemand been there?
En oja: ik heb er geen tijd voor…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
” Vanwege het differentieel merk je dat niet op de remmenbank (geen verschil L/R)”.
Ik denk niet dat het zo werkt. Elke rem grijpt via de aandrijfas aan op zijn eigen wiel. Het differentieel zorgt er alleen voor dat een verschil in omwentelingssnelheid mogelijk is.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
IDealist schreef:Even een vraag voor mijn andere ID Break: sinds vorig jaar constateer ik dat de binnenzijde van mijn rechter remschijf vet wordt. Vanwege het differentieel merk je dat niet op de remmenbank (geen verschil L/R) maar wel als je bruusk remt: de achterwielen kunnen dan eerder blokkeren. Bij langzamer opvoeren remdruk gebeurt dat niet.
Ik heb de onderplaten toen verwijderd en remschijf en remblok grondig gereinigd. Nieuwe remmentest op zandpad gedaan: weer perfect. Afvoerslangetje dii stuk zat verstopt, heb ik toen open gemaakt.
Nu na een paar honderd km komt er weer vanaf diff eind olie op binnenzijde remschijf.
Denk dat m’n keerring lekt. Moet ik dus effe vervangen. WPB gelezen. Dit staat niet specifiek beschreven in uit mijn hoofd H3. Wel diff as, maar dat is mer dan hoeft.Veel werk? iemand been there?
En oja: ik heb er geen tijd voor…
als je geen tijd hebt, dan houdt ‘t op.
Maar aangezien jij je afvraagt hoe t verder moet: ik vrees voor je dat het tripodehuis eraf moet om de flens eruit te halen en de keerring te kunnen vervangen.
En dat is wel even een beetje werk.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
IDealist schreef:Dank Derk. Op de bovenzijde past hij nergens zonder hem ergens (gedeeltelijk) overheen te plakken…
Vanavond de samendrukbare veiligheids-stuurkolom (??) in de gris rose gezet:
Untitled by , on Flickr
Volgens mij hoort ie bij jouw auto zwart te zijn. Zwarte sturen hebben een zwarte pijp. Tot en met modeljaar 1968 is de pijp grijs.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
j.witkop schreef:IDealist schreef:Even een vraag voor mijn andere ID Break: sinds vorig jaar constateer ik dat de binnenzijde van mijn rechter remschijf vet wordt. Vanwege het differentieel merk je dat niet op de remmenbank (geen verschil L/R) maar wel als je bruusk remt: de achterwielen kunnen dan eerder blokkeren. Bij langzamer opvoeren remdruk gebeurt dat niet.
Ik heb de onderplaten toen verwijderd en remschijf en remblok grondig gereinigd. Nieuwe remmentest op zandpad gedaan: weer perfect. Afvoerslangetje dii stuk zat verstopt, heb ik toen open gemaakt.
Nu na een paar honderd km komt er weer vanaf diff eind olie op binnenzijde remschijf.
Denk dat m’n keerring lekt. Moet ik dus effe vervangen. WPB gelezen. Dit staat niet specifiek beschreven in uit mijn hoofd H3. Wel diff as, maar dat is mer dan hoeft.Veel werk? iemand been there?
En oja: ik heb er geen tijd voor…
als je geen tijd hebt, dan houdt ‘t op.
Maar aangezien jij je afvraagt hoe t verder moet: ik vrees voor je dat het tripodehuis eraf moet om de flens eruit te halen en de keerring te kunnen vervangen.
En dat is wel even een beetje werk.
Het is nog erger: remklauw, remschijf, handremklauw en het complete ashuis moeten uit de bak.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Oops!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.