65 van de 111
« Eerste  < Vorige 63 64 65 66 67 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 29 maart 2018 10:37 PM
  [ # 961 ]

Iemand trouwnes nog een goede tip hoe een voorraadvat van binnen goed te reinigen? Ik zat te denken aan de reinigingstabletten van mijn Jura espressomachine. Dat verwijdert aanslag, vetten etc. zonder zo aggressief te zijn als salpeterzuur Smile.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 29 maart 2018 11:10 PM
  [ # 962 ]

dat zijn tabletten met een licht zuur. Je kunt een vaatwastablet proberen om oude vet en olieresten te verwijderen

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 30 maart 2018 10:15 PM
  [ # 963 ]

ok!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
douwewytske
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 193
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 02 april 2018 09:05 PM
  [ # 964 ]

Zelf ben ik naar een autowas-station geweest en de spuit met motorreiniger er even in gehad, doet ook wonderen.

Het is altijd fascinerend te zien hoe het plaatwerk er na het stralen uit komt te zien. Niets verhullend komt het blanke plaat tevoorschijn, soms blijkt het dan ineens veel slechter dan het er eerder uit zag.
Goed bezig, het geeft ook weer inspiratie!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 02 april 2018 10:08 PM
  [ # 965 ]

Jazeker! Zin om met plaatwerk verder te gaan, maar ik bouw nu eerst de techniek op. Ben ook benieuwd naar jouw vorderingen!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 03 april 2018 09:42 PM
  [ # 966 ]

Weer een kleine vordering. Het kost allemaal tijd tijd en nog eens tijd, maar het moet toch gebeuren…

Untitled by , on Flickr

Iemand enig idee waar het kleine ‘LHM Total’ stickertje werd geplakt?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11772
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 april 2018 11:55 PM
  [ # 967 ]

Bovenop het vat naast de vuldop, schijnt. Ik heb de mijne op het vaatje van de Xantia geplakt omdat ik vond dat er wel duidelijk genoeg ‘LHM’ op het vat de DS stond. Hier vind je suggesties/aanwijzingen voor alle stickers op zo’n groot vel.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 05 april 2018 10:00 PM
  [ # 968 ]

Dank Derk. Op de bovenzijde past hij nergens zonder hem ergens (gedeeltelijk) overheen te plakken…

Vanavond de samendrukbare veiligheids-stuurkolom (??) in de gris rose gezet:

Untitled by , on Flickr

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 april 2018 10:44 PM
  [ # 969 ]

Goed bezig!

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 09 april 2018 10:31 PM
  [ # 970 ]

Even een vraag voor mijn andere ID Break: sinds vorig jaar constateer ik dat de binnenzijde van mijn rechter remschijf vet wordt. Vanwege het differentieel merk je dat niet op de remmenbank (geen verschil L/R) maar wel als je bruusk remt: de achterwielen kunnen dan eerder blokkeren. Bij langzamer opvoeren remdruk gebeurt dat niet.
Ik heb de onderplaten toen verwijderd en remschijf en remblok grondig gereinigd. Nieuwe remmentest op zandpad gedaan: weer perfect. Afvoerslangetje dii stuk zat verstopt, heb ik toen open gemaakt.
Nu na een paar honderd km komt er weer vanaf diff eind olie op binnenzijde remschijf.
Denk dat m’n keerring lekt. Moet ik dus effe vervangen. WPB gelezen. Dit staat niet specifiek beschreven in uit mijn hoofd H3. Wel diff as, maar dat is mer dan hoeft.

Veel werk? iemand been there?

En oja: ik heb er geen tijd voor…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 april 2018 10:47 PM
  [ # 971 ]

” Vanwege het differentieel merk je dat niet op de remmenbank (geen verschil L/R)”.

Ik denk niet dat het zo werkt. Elke rem grijpt via de aandrijfas aan op zijn eigen wiel. Het differentieel zorgt er alleen voor dat een verschil in omwentelingssnelheid mogelijk is.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 09 april 2018 11:14 PM
  [ # 972 ]
IDealist schreef:

Even een vraag voor mijn andere ID Break: sinds vorig jaar constateer ik dat de binnenzijde van mijn rechter remschijf vet wordt. Vanwege het differentieel merk je dat niet op de remmenbank (geen verschil L/R) maar wel als je bruusk remt: de achterwielen kunnen dan eerder blokkeren. Bij langzamer opvoeren remdruk gebeurt dat niet.
Ik heb de onderplaten toen verwijderd en remschijf en remblok grondig gereinigd. Nieuwe remmentest op zandpad gedaan: weer perfect. Afvoerslangetje dii stuk zat verstopt, heb ik toen open gemaakt.
Nu na een paar honderd km komt er weer vanaf diff eind olie op binnenzijde remschijf.
Denk dat m’n keerring lekt. Moet ik dus effe vervangen. WPB gelezen. Dit staat niet specifiek beschreven in uit mijn hoofd H3. Wel diff as, maar dat is mer dan hoeft.

Veel werk? iemand been there?

En oja: ik heb er geen tijd voor…

als je geen tijd hebt, dan houdt ‘t op.
Maar aangezien jij je afvraagt hoe t verder moet: ik vrees voor je dat het tripodehuis eraf moet om de flens eruit te halen en de keerring te kunnen vervangen.
En dat is wel even een beetje werk.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 april 2018 11:14 PM
  [ # 973 ]
IDealist schreef:

Dank Derk. Op de bovenzijde past hij nergens zonder hem ergens (gedeeltelijk) overheen te plakken…

Vanavond de samendrukbare veiligheids-stuurkolom (??) in de gris rose gezet:

Untitled by , on Flickr

Volgens mij hoort ie bij jouw auto zwart te zijn. Zwarte sturen hebben een zwarte pijp. Tot en met modeljaar 1968 is de pijp grijs.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 april 2018 11:16 PM
  [ # 974 ]
j.witkop schreef:
IDealist schreef:

Even een vraag voor mijn andere ID Break: sinds vorig jaar constateer ik dat de binnenzijde van mijn rechter remschijf vet wordt. Vanwege het differentieel merk je dat niet op de remmenbank (geen verschil L/R) maar wel als je bruusk remt: de achterwielen kunnen dan eerder blokkeren. Bij langzamer opvoeren remdruk gebeurt dat niet.
Ik heb de onderplaten toen verwijderd en remschijf en remblok grondig gereinigd. Nieuwe remmentest op zandpad gedaan: weer perfect. Afvoerslangetje dii stuk zat verstopt, heb ik toen open gemaakt.
Nu na een paar honderd km komt er weer vanaf diff eind olie op binnenzijde remschijf.
Denk dat m’n keerring lekt. Moet ik dus effe vervangen. WPB gelezen. Dit staat niet specifiek beschreven in uit mijn hoofd H3. Wel diff as, maar dat is mer dan hoeft.

Veel werk? iemand been there?

En oja: ik heb er geen tijd voor…

als je geen tijd hebt, dan houdt ‘t op.
Maar aangezien jij je afvraagt hoe t verder moet: ik vrees voor je dat het tripodehuis eraf moet om de flens eruit te halen en de keerring te kunnen vervangen.
En dat is wel even een beetje werk.

Het is nog erger: remklauw, remschijf, handremklauw en het complete ashuis moeten uit de bak.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 april 2018 11:34 PM
  [ # 975 ]

Oops!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
65 van de 111
« Eerste  < Vorige 63 64 65 66 67 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook