Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dan kan het zijn dat de wielen niet goed gecentreerd zijn. Daar is dat conische voor.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
OK dan ga ik maar even zo’n setje conische bouten regelen.
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Wauw, dat zijn erg leuke Lm voor eronder, donkere kleurtje en dan is het een mooie combi!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Zo, de gele lampjes (dim en stads) zitten er in:
Weet iemand welke lampjes in de mistlampen gaan? Dan zet ik daar gewoon gele lampjes in, hoef ik ook niet op zoek naar gele verstralers/mistlampen.
Nog 2 vragen:
Dit is het niveau wat de LHM-vlotter aan geeft als de auto in de hoogste stand staat?
Volgens mij moet dat bovenste ding tussen die rode streepjes staan toch? Zit er nu te veel of te weinig LHM in?
Nog iets vreemds: tussen de laagste stand en de rij stand van de 16V zit nog een soort inkeping (de hendel staat hier in de rij stand):
Zit dit er altijd of is dit later gefabriekt? Er veranderd in ieder geval niets in de rijhoogte wanneer je de hendel er in zet.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Mistlampen zijn H1 naar mijn weten.
LHM-peil moet officieel tussen beide streepjes zitten. Er zit dus iets te veel in, maar zolang het er niet uit stroomt in laagste stand zou ik me hier geen zorgen om maken.
Die extra hoogtestand zal wel van een sjappie zijn geweest die de BX wilde verlagen. Het is niet origineel.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Zelf staat mij iets bij dat het H3 is?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is H3, met zo’n snoertje eraan.
Het lijkt erop alsof die extra stand er zelf in gezaagd is…
Ik zou er niet in gaan rijden
De wielen staan goed!
Volgens mij maakt het ook niet uit of er nou conische bouten of platte bouten inzitten.
Zolang ze maar lang genoeg zijn om met voldoende schroefdraad in de naaf te zitten en er in het geval van platte bouten voldoende raakvlak voor de platte ring is.
En de Speedline velgen die ik heb liggen zijn zo gefabriceerd dat je beide bouten erop kunt gebruiken.
Dus een klein kommetje erin voor het raakvlak van (langere) conische bout, maar ook nog genoeg raakvlak voor de platte bout.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Conische bouten zijn toch voor stalen velgen?
Bij mijn Xsara zaten de bouten binnen no time los toen 1 of andere *** de verkeerde bouten had gemonteerd. De auto begon als een gek te trillen op de snelweg…
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
@ Arjan: inderdaad met zo’n snoertje. Ik zie nu dat het dus H3 is, mooi zo
Over de bouten: heb ze goed vast gezet en vanmiddag zo’n 20 kilometer door de stad gereden langs verschillende bandenboertjes om bouten te kopen. Die waren echter allemaal al dicht. De bouten zitten allemaal nog erg goed vast, dus ik heb het idee dat het wel kan. Ik hou het even in de gaten.
Overigens zijn het al de langere versie van de platte bouten, die halen dat dus wel.
Conische bouten worden ook vaak genoeg voor lichtmetalen wielen gebruikt bij mij weten.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
H3, H1, lijkt allemaal op elkaar he .
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
In mijn vaders 16v staat het lhm peil ook zo hoog, het heeft er 1 keer wat uitgestroomd, maar nu niet meer.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
De stuurbekrachtiging van de 16V komt er af en toe wat abrupt in, en dan met name in bochten naar links. Op dat moment gaat het stuur opeens een stuk sneller om, niet echt fijn als je in een bocht zit.
Bovendien lijkt de stuurbekrachtiging bij naar rechts sturen het amper te doen.
Waar kan dit mee te maken hebben?
@ bearwil: ik heb ook al een ander adresje in NL gevonden, zelfde prijs. Voor die paar euro ga ik ze niet in het buitenland bestellen.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
LHM al ververst en filters schoon gemaakt?
Daar is met name de stuurbekrachtinging best gevoelig voor.