Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Tja, als ik het toch in handen heb vind ik het wel net zo fijn om het even netjes te maken. En coaten was ook zeker mogelijk geweest, maar incl. de buitenkant was dat een heel ander prijskaartje geworden. Nu heb ik het voor een fractie van dat bedrag ook netjes.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
ik maak mijn velgen eenmaal per jaar helemaal brandschoon binnenkant en buitenkant zodat ze schoon op de plank liggen: bij de winterbanden/zomerbanden wissel. Voor de rest houd ik de buitenkant schoon bij elke poetsbeurt. Doe het al jaren zo en het blijft als nieuw (muv de wintervelgen die wel oxideren door de pekel). Als het gruwelijk vies is zou ik de optie van nanko overwegen, al is het maar eenmalig waarna je het zelf bij kunt gaan houden.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Coaten heeft ook nadelen
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Zoals?
Met zelf spuiten heb ik overigens goede ervaringen, mits je goede voorbereidingen treft qua schuren, ontvetten en primeren.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zeker voor de binnenzijde zal zelf spuiten voldoende resultaat geven, dat geloof ik wel
Nadelen van coaten zijn dat als je beschadigen heb het niet meer bij te werken is. Dus het hele proces moet dus opnieuw.
Bij de velgen van mijn CX Turbo laat op diverse velgen er een laag los, waardoor ze toch achteruit gaan. Met name op de randen.
Ik merk ook goed dat coating dikker is, waardoor ze erg strak op de naaf zitten.
Het is dat ik ze zo gekocht heb op de auto, maar ik zou het zelf niet zo laten doen.
Bij de DS werd coaten me afgeraden door de specialist, daar zijn de velgen dus ook netjes gespoten.
Wat ik nog vergeten heb te posten. De binnenzijde van mijn velgen heb ik met de staalborstel op de boormachine helemaal kaal gemaakt. Vervolgens behandeld met primer en matzwart van de Action. T zijn geen velgen die de pekel in gaan.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Vandaag zijn de nieuwe banden gemonteerd. De gespoten binnenkanten zijn naar tevredenheid geworden. Hieronder foto’s met een idee hoe het was en hoe het nu is:
De banden waren ook wel ‘een beetje’ op:
En na het vervangen van de koppelingskabel bij de Peugeot kan het oude deel van het wagenpark er weer tegenaan :
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Lekker fris, netjes zo
Heel netjes zo Wouter!
Wat voor velgen zijn dat onder je 106? Die zien er ook goed uit!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Bedankt!
Die velgen zijn (wat mij betreft) de non-plus-ultra velgen voor Peugeots uit de jaren ‘80 en ‘90; Speedline SL434 ook wel PTS genoemd:
Mooie velgen!
Rijdt altijd lekkerder een schone wagen, en je weet nu dat de plakgewichten blijven zitten
Startmotor niet in de rondte- Massa probleem(onder accu de verdeelpunten), een pissende injector zodat motor blokkeert bij compressieslag…. Met een koude motor is restant benzine verdampt, en met warme motor en systeem op druk met 3 bar levert het problemen op. Ik verdenk de injectoren, injector galerij is gemakkelijk los te maken en te controleren.
Vocht in verdelerkap levert feest op, alsmede vocht in stekker bij bobine of bij bougiedoppen. Moet je ook kunnen zien met wisselend toerental op je dashboard weet ik uit ervaring na motor reinigen in washbox….. Naderhand aangezien dit niet afgezekerd is, een nieuw contactslot moeten monteren aangezien sleepcontact koper in contactslot bijna geheel weg was.
Echter levert dit never nooit geen langzaam draaiende startmotor op.
Succes, meten is weten
Poekoek schreef:
Mijn broer appte deze foto door met het bericht.
“Wagenpark Martijn en Erwin na aantal jaren restauratie”
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Vrijdag en zaterdag is er weer het e.e.a. aan de BX gedaan, het to-do lijstje wordt steeds korter (en wordt aan de andere kant weer langer )
Dit is er gedaan:
- Achterdraagarmlagers vervangen
- 2 hydrauliekleidingen linksachter vervangen
- Vulpijp vervangen
- Veerbol vervangen
- Voorbumper goed vast gezet
Na het vervangen van de ADALs rijdt ie nog weer beter, echt heerlijk. De oude waren nog niet compleet verpulverd, maar nieuw waren ze ook zeker niet meer.
Tijdens het vervangen van het ADAL linksachter viel een wat roestige leiding op. Toch de boel terug gemonteerd, echter lag er de ochtend er op (toen we ook nog bezig gingen) er al direct een plas LHM. Toen maar meteen de kapotte leiding en ook de laatste andere slechte leiding vervangen, heb ik daar voorlopig ook geen omkijken meer naar.
De vulpijp was al een tijd flink roestig, ik had echter nog niet de tijd genomen om deze te wisselen. Nu de auto op de brug stond kon ik er goed bij. Dat was ook niks te laat trouwens, de oude vulpijp/ring kwam in meerdere stukken van de auto af.
De voorbumper zit nu ook eindelijk goed vast, deze hing vooral aan de linkerkant er altijd wat droevig bij. De steun bleek aan de linkerkant compleet los in de bumper te liggen. Die hebben we goed vast gekit en toen kon de bumper er weer vrij netjes opgeschoven worden. Een hele verbetering
Zondag had ik een rit van Rallye.NL en daar ben ik lekker met de BX heen gegaan. De rit verliep erg goed, de auto doet het uitstekend. Al met al afgelopen week ca. 700 kilometer gemaakt die veel vertrouwen hebben gegeven voor de toekomst! En als kerst op de taart heb ik ook nog een schitterende foto overgehouden aan afgelopen zondag:
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Nog wat plaatjes van het klusweekend van een paar weken terug:
Achterste pootjes omhoog voor de ADAL-wissel:
Bumper opzij voor het wisselen van de vulhals:
Bumper er af zodat de bevestiging hersteld kon worden:
Betere passing bumper:
Verrotte leiding LA:
Foto’s gemaakt tijdens de toerrit van het Peugeot Rallye forum op zondag 19 april:
En een paar dagen later op een mooie lenteavond in Twente: