Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
bij mijn weten was dat ding inderdaad vervangen, maar blijkt nu dus niet het geval te zijn. ik denk dat alleen de bundel vanaf het voorraad vat is vervangen en verder niet.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
deze bundel lag in de achterbak van de auto toen ik hem kocht:
100_4161 by twan238, on Flickr
dit lijkt mij toch de octopus? nu is er lekkage aan de rubberen slang die zorgt voor de retour van de hoogteregeling, ook de slang die horizontaal over het subframe loopt vertoonde lekkage.
verder heb ik jullie hulp nodig met mijn kachel, deze wordt langzaam lauw/warm en pas na enige tijd. die in de progress is voor het einde van de straat al heet. nu heb ik zelf ook al zitten bedenken wat dit kan zijn, maar ik kom er niet uit.
- de draaiknop van de kachel kan ik niet verder verstellen dan de 10 over half 12 positie, kan die module die dit regelt kapot zijn?
- ook lijkt mij de thermostaat een mogelijke verdachte
de ventilator doet het overigens goed.
alvast bedankt voor de reacties!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
de thermostaat is inmiddels uitgesloten als mogelijke dader. wel heb ik vanmiddag het middenpaneel eruitgehaald. morgen verder kijken, ik heb het idee dat ik vanmiddag al weer van alles kapot heb gemaakt met mijn geklungel. zijn de kabels die aan de draaiknoppen weer gemakkelijk terug te krijgen als je het loshaald, ik zou het wat makkelijker vinden al kon ik het hele paneel eens op de werbank kan inspecteren. kan niet wachten tot ik weer verwarming heb! het is toch prettig als ik weer zonder handschoenen kan gaan rijden en weer ontwaseming heb!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
De ventilator doet het, maar komt het ook met grote vaart uit de openingen? Je kan het onderste dashboardkastje eens loshalen, en kijken of de kachelkraan nog soepel beweegt.
En die linkerbundel is inderdaad de grote retourbundel, waardoor alle lekstromen weer terug bij het vat komen.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zomaar een vraagje:
Je hebt toch wel een haynesboek vann de BX?
Voor mij was het de ideale werkboek voor mijn reparatie aan de karakterbak.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Ik heb haynes digitaal en een Nederlandse vraagbaak
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
vanmiddag even een filmpje gemaakt van de koude start : http://youtu.be/R2TymH6YXkk
stekker van de stappenmotor heb ik tijdelijk los, de hoge stationairtoerentallen bij koude motor zijn vrij lastig op korte ritjes.
de kleine contakten die achterop de witte draaischijf zitten(regelt de snelheid van de aanjager)zijn er bij demontage afgevallen en achter het dashboard verdwenen. zit deze schijf op meerdere peugeot/citroen modellen zodat ik deze op de lokale sloop kan halen? natuurlijk kan ik deze schijf modificeren maar ik heb het liever goed.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik heb bij mijn ex-BX Progress ook kachekproblemen gehad. De draaiknop van de warmteregeling ging ook maar tot ongeveer 10 over half 12, en verder wilde die niet. Toen kwam er een zomer waarbij de kachel niet gebruikt werd, en pas na de zomer toen het kouder werd en ik de kachel weer wilde gebruiken, zat die draaiknop helemaal vast, en brak die af doordat ik toch doordraaide. De kachelkraan was vuil waardoor de knop vast was komen te zitten.
Eerst heb ik de kachelkraan weer gangbaar gemaakt, en daarna dat witte bakje waar die 3 draaiknoppen in zitten vervangen. Het terugdoen van die kabels aan de knoppen is echt een rampenklus, ik hoop echt voor je dat het niet zo ver komt.
Zou gewoon eerst eens proberen de kachelkraan te smeren van buitenaf, en als dat niet helpt loshalen en schoonmaken.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Dank je Timo, net het dashboard kastje losgemaakt (dat ding zat vast!) het is inderdaad de kachelkraan die vast zit, heb er nu wat kruipolie in laten lopen, morgen maar op demontage overgaan als ik mijn vraagbaak ergens gevonden krijg… wat is het toch heerlijk om zo een dagje aan je citroen te knutselen
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik hoop wel dat je binnen kunt knutselen, lijkt me buiten al geen pretje meer.
Het is gezien de weersverwachting wel te hopen dat je de kachel gauw weer goed aan de praat krijgt, succes!
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Ik heb gelukkig de luxe om binnen te knutselen alhoewel het in de schuur allesbehalve warm is! Ik heb al even de elektrische radiator op gezocht zodat we morgen redelijk comfortabel kunnen klussen
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
vandaag was niet alleen de TZI aan de beurt, maar ook de progress. na de auto voor 3 dagen uitgeleend te hebben begon ze de thuisbasis te missen, dit kenbaar te maken door een hevig gepiep. dat werd dus eerst de riem van HD pomp wat strakker zetten:
100_4168 by twan238, on Flickr
nu ik het fototoestel toch vast had nog even een ander plaatje geschoten (probeersel)
100_4171 by twan238, on Flickr
de kachel radiateur ging er redelijk eenvoudig uit:
100_4178 by twan238, on Flickr
hier de aanblik van de klep, deze kun je met de hand redelijk eenvoudig openen en sluiten. draai je aan de knop dan beweegt alleen de kabel van boven naar beneden wat niet resulteert in een beweging van de klep. hoe makkelijk moet de klep openen en sluiten? mijn volgende mogelijkheid om te kunnen werken aan de auto is pas aankomende zondag. ik kan natuurlijk de radiateur terugplaatsen en de klep handmatig openen en sluiten, maar dit is natuurlijk niet ideaal.
100_4181 by twan238, on Flickr
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
De kabel beweegt wel, maar de klep niet? Dan moet toch wel te vinden zijn waar het euvel zit? Is het boutje die de kabel klept op de hevel los gegaan?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Alleen de buitenkabel beweegt, hoort deze bovenin vast te zitten met een klemmetje oid? Ik heb het idee dat het euvel daar zit
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
De buitenkabel zit bovenin geklemt aan dat witte bakje waar de 3 draaiknoppen aan zitten. De ijzerdraad die door die kabel heen loopt zit zowel boven als onderin gehaakt. Bovenin dus aan de draaiknop, onderin aan de kachelkraan.
Maar als ik het mij goed herinner, hoor je als de buitenkabel los is bovenin de draaiknop juist heel licht en makkelijk rond kunnen draaien, zit er geen weerstand meer in.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”