1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Fluittoon
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 12 december 2011 07:40 PM

Hallo jongens en meisjes,

Ik ben een XM van een vriend van mij aan `t opknappen , maar nou viel mij op dat je tijdens het rijden een fluittoon hoort die hoger wordt naarmate de snelheid toeneemt .
Bij gas loslaten is `ie plotseling verdwenen, tot je weer gas geeft .
In de bochten blijft de toon even hard.
Dacht zelf aan aandrijfas of wiellagers , maar wiellagers maken dacht ik meer een zoemend geluid toch?
Bovendien dacht ik dat bij wiellagers ook verschil in de bochten was te horen.
Meer belasting op het kapotte lager , hardere brom.
Wie o wie? gulp

Groetjes,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 12 december 2011 07:48 PM
  [ # 1 ]

Klinkt als een snaartje of dynamo. Hoor je het fluiten ook over de radio???

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 12 december 2011 09:31 PM
  [ # 2 ]

Automaat?

Citroënloos

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 12 december 2011 10:22 PM
  [ # 3 ]

Nee , `t is geen automaat , `t is een TCT.

Een riem is het niet , die krijsen meer , ik ken dat geluid goed .
Dynamo ook niet , want `t is niet toerentalafhankelijk , maar snelheidsafhankelijk.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Gepost: 12 december 2011 10:32 PM
  [ # 4 ]

Euh het is een TCT, is het niet gewoon de turbo die je hoort fluiten?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 13 december 2011 02:16 AM
  [ # 5 ]

Heb dat jaren gelden een keer bij een R5 gehad. Leek wel een fluitketel op wielen. Idd ook gas geven het fluiten nam toe.

Bleek een spruitstuk probleem te zijn. Het hoe en wat weet ik niet meer. Dat was in de tijd dat ik niet meer wilde weten dan of het ding een stuur en 4 wielen had.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3246
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 13 december 2011 08:27 AM
  [ # 6 ]

Zitten alle slangen van het intercoolergedeelte goed vast? Geen gat in de intercooler?
Zelf heb ik gehad wat Gomp beschrijft, dat het spruitstuk niet meer goed vast tegen het blok zat.
Het is moeilijk om op afstand te zeggen wat het zou kunnen zijn.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 13 december 2011 10:46 AM
  [ # 7 ]

Zal het `es even controleren vanmiddag .
Best wel goeie tips , bedankt boys .
Auto trekt nog wel goed .

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 13 december 2011 09:47 PM
  [ # 8 ]

Heb al jullie tips nagetrokken , alles zit OK.
Ook de lagers zijn het niet .
Het is het geluid van een cardan van een autobus of vrachtwagen , dus denk dat het m`n aandrijfas is eigenlijk.
Zit tussen fluiten en gieren in , moeilijk uit te leggen.
Hoe harder je rijdt , hoe hoger het geluid wordt .
Tja . smirk
Ik rijdt er maar even mee door , of eigenlijk die vriend van me dan, kijken waar het schip strandt.
Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 14 december 2011 02:45 AM
  [ # 9 ]

Hoe is het met je tussen lager ? Door het gas los punt dacht ik eerst aan de fluitketel van het spruitstuk. Maar Wat ook kan, tussen lager. Door dat je het gas lost word die niet meer belast. Aangezien bochten ook geen invloed hebben, zou dat een goede tweede zijn.

Is het echt snelheids afhankelijk? dus gas open bij stilstond heeft geen effect ?

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 14 december 2011 03:30 AM
  [ # 10 ]

Is het echt snelheids afhankelijk? dus gas open bij stilstond heeft geen effect ?

Inderdaad.Geen effect/geluid bij stilstand .
Homokineten geven geen krimp bij scherpe bochten met gas er op , dus die lijken me ook wel goed.
Denk ook aan het tussenlager nu.
Moeilijke klus? ohh
Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 14 december 2011 09:38 AM
  [ # 11 ]

<200 euro klus bij de specialist. Lekker wegbrengen dus en belangrijker, ZEKER NIET te lang mee wachten… Als het het lager is en het slaat vast heb je de poppen aan het dansen.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 14 december 2011 10:49 AM
  [ # 12 ]

OK , dat valt wel mee die prijs .
De motor moet er eerdaags uit voor een nieuwe koppeling , kunnen ze dat klussie meteen doen , wel zo makkelijk met de motor er uit.
En kost dan minder arbeidsloon ook denk ik zo.
Groeten,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3246
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 14 december 2011 01:01 PM
  [ # 13 ]

Inderdiet. Als die motor er uit gaat moet die as er toch uit. En dan kost het vervangen van het lager nauwelijks extra aan arbeidsloon.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 14 december 2011 01:21 PM
  [ # 14 ]

maar, niet te lang doorrijden he! die jongens daar gaven aan dat zo’n steun soms compleet afbreekt als je te lang wacht.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 14 december 2011 08:16 PM
  [ # 15 ]

OK,OK , ome Gomp, ik zal er vaart achter zetten Laughing
Heb vanmiddag even gevoeld in de DHZ garage , inderdaad zit er wat speling in , niet veel 1-2 mm , maar toch .
Dus denk dat we het probleem nu wel gevonden hebben .
Bedankt weer jongens ,

Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook