Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dirk de Pirk schreef:De motor moet er eerdaags uit voor een nieuwe koppeling Groeten,
Dirk
WAT? de hele motor er uit voor de koppeling?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja natuurlijk, want dan kun je gelijk even het stuurhuis reviseren, HD-leidingen vervangen, turbootje er af schroeven voor revisie en nog wat van die klusjes. Als je toch bezig bent…
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
O ja, natuurlijk dat is natuurlijk broodnodig bij elke koppelingswissel kwaliteitswagentje hoor zo’n xm
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Daarom vervang ik niet elk jaar m’n koppeling.
Wim,
Disciplus Simplex
WAT? de hele motor er uit voor de koppeling?
Volgens de Haynes is het geklooi als je het niet doet.
Nou ja , I don`t care , ik besteed het toch uit.
Kost zo`n geintje eigenlijk ?
XM TCT Ambiance`94
waterman schreef:O ja, natuurlijk dat is natuurlijk broodnodig bij elke koppelingswissel kwaliteitswagentje hoor zo’n xm
kuche bak , SM, kuche
Kuche , waterpomp SM, kuche .
Wat zei je ik verstond het even niet zo goed..
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dirk, ik denk toch aan iets rond de 1000 eurootjes.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Dan heb je heel veel geluk. Motor d’r uit en er weer is al meer dan een dag werk. En dan komt het materiaal er bij.
Ik verwacht dat ze voor het vervangen van de koppeling de bak opzij zullen leggen. Dat is gehannes maar het scheelt echt een puist werk.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De juiste adresjes. Ik heb een lekkend krukaslager afgedeald op 800 euro
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Weet niet meer precies , maar dacht dat ik 3 jaar terug iets van € 700,- had betaald.
Vind € 1000,- erg duur .
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vind 1000 euro toch wel een gangbare prijs voor zo’n klusje, helemaal als het hele blok er uit gaat. Wat, in mijn bescheiden optiek, echt nergens voor nodig is en vaak meer kwaad dan goed doet. Het hele blok er uit is mooi, maar alleen als je dan de zaken meepakt die Wimb al noemde.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hm..,denk er dan toch ernstig over om dit zelf te gaan doen .
Pak ik meteen dat tussenlager mee .
Zal `es ff snuffelen op fora en internet wat nou de snelste methode is.
Las wel eens iets over subframe laten zakken en meer van die enge zaken.
Heb je zelf een brug dan hoef je niet zo te stressen , maar bij de DHZ moet je zo aanpoten en ik ben ook niet 1 van de snelsten ; hou van een bakkie doen en zo en ff lekker bouten , je kent dat wel , dus dat schiet niet op natuurlijk
Hoe lang doen jullie over zo`n klus jongens?
XM TCT Ambiance`94
Ik heb de koppeling van de 16v laten doen omdat er hier en daar wat lekkages waren en die dan gewoon mee kon. Dat blok is er echt niet uitgeweest. Alle keerringen zijn keurig vervangen en nu volledig droog.
Kosten.. nog geen 500 euro uit en thuis. Tenzij er een puist verschil zit aan een 16v blok tov de tct ( en dat is er in omvang niet.) is het eruit halen van het blok echt complete onzin. Klinkt heel stoer natuurlijk maar is compleet overbodig.
Mijn adres is er meen ik nog geen 2-3 uur mee bezig geweest en dat is incl. dat bakkie enzo.
Kijk , daar wordt ik nou weer vrolijk van
Kun je mij ff Pb`en voor het adres en zo?
Groeten,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Die puist is in de vorm van een ME5 bak op de tct die een 16v (be3) niet heeft.
Ouwe mopperkont