Mijn berlingo van 2003 waar ik overigens met veel plezier in rij maakt heel af en toe uit het niets geluiden vergelijkend met een tractor. Dan aan de kant de auto uitzetten en opnieuw starten en probleem is weer weg.
Komt dit probleem vaker voor? Misschien een vuil brandstoffilter, te lage druk van de pomp of iets degrelijks.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 91
- Berlingo 1.8 D xud7
Is dit bij een warme of koude motor? houd de motor dan ook in? rookt die? als ik het goed heb is dit een brandstof pomp met electronische vervroeging mischien heeft daar iets mee te maken. zou graag iets meer informatie krijgen.
Dank voor je bericht.
Dit doet hij met name als hij warm is. Soms is het na 100 kilometer aaneensluitend rijden de andere keer net na een paar kilometer. Laatste keer na lange rit begon hij lawaai te maken. Beetje rauw geluid. Leek wel een oud volkswagen dieseltje. Daarna even uit gezet en daarna meteen weer gestart. probleem direct weg.
Bij het euvel geen rook gezien. Misschien even bij het opnieuw starten maar als er al rook was dan was het vast niet veel.
Misschien dat het komt omdat de berlingo in het verleden meer stil stond dan reed. Nu net op de 45 dkm gedraaid. Vind het een vreemd niet te plaatsen euvel.
Is een bekend probleem met deze motor (DW8), heb ik ook gehad met mijn 306 en Berlingo’s op me werk. Na een software update bij de dealer is dit probleem verholpen.
Dit heeft inderdaad met de elektronische vervroeging van de pomp te maken, word o.a. aangestuurd door de naalddetectie-sensor in één van de verstuivers. Het is overigens geen 100% elektronische vervroeging, maar gedeeltelijk of alleen de fijnafstelling, het groffe/grote werk gebeurt nog altijd mechanisch in de pomp.
Bedankt ZX1.4
Ga na de jaarwisseling even een afspraak maken bij de dealer. Lijkt me geen moeilijke en kostbare ingreep toch? Kwestie van aanpluggen en downloaden maar