sinds vorige week een C4GP 1.6 Hdif EB6V ligne business
tstn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12

Gepost: 14 december 2011 09:29 PM

Sinds vorige week in het bezit van een C4 Grand Picasso 1.6 Hdif EB6V in de kleur Icare (paarsachtig).
Na drie jaar in een Opel Zafira te hebben gereden, toch maar weer terug bij Citroen.
Zafira was een goede tweede keus omdat ik van mijn baas de nieuwe C4GP niet mocht leasen (te duur). Voor de Zafira hadden we al twee keer een Xsara Picasso gehad en dan nu, omdat ik bij die baas weg ben, een C4GP gekocht. Een lease occasion met slechts 109000 op de teller en een mooie staat van onderhoud.
Wat een verademing!! Alles is ontworpen voor comfort en ruimte en de 1.6 Hdif kan de auto prima voortbewegen en de EB6V verhoogt het comfort alleen maar.
En nog eens behoorlijk ook, ik haal nu al tegen de 1 op 15 terwijl die Zafira (benzine) bleef steken op 1 op 11,2.

Wel heb ik bij een koude motor en optrekken in de 1ste versnelling het gevoel dat er te snel en teveel power naar de wielen gaat waardoor deze doorslippen. Ook heel beheerst gas geven helpt bijna niet.
Zijn er meer EB6V rijders met deze ervaring?

nu C4 Grand Picasso II 1.6 Bluehdi Business (zwart, 10-2015)
toen AX 1.0 (wit), AX 1.1 First (groen), Xsara Picasso 1.8(grijs met.), Xsara Picasso 1.8(rouge lucifer), Opel Zafira 1.6 Business, Renault Megane Bose estate 1.5 Dci C4GP 1.6, Hdif EB6V Ligne Business (Icare paars)

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook