Hallo iedereen.
K heb een Citroen Xsara 2004 1.4i en ik kom uit België. Via google heb ik heel wat topics hier gelezen, maar nu heb ik zelf eens geregistreerd. Ik ben een gewone autogebruiker en ik zou jullie advies nodig hebben.
Ik heb al een paar jaar problemen met de centrale vergrendeling van m’n wagen.
De wagen wilt namelijk niet sluiten. De sloten proberen te sluiten en gaan direct weer open (alsof er een deur open staat).
Op de computer staat wel dat alle deuren gesloten zijn (geen rode indicator van open deur).
In het begin gingen die problemen na een paar keer proberen weg en dan wilde de wagen niet meer sluiten bij 1 op de 30 keer ouzo. Maar sinds gisteren lukt het me bijna helemaal niet meer om de wagen te sluiten.
Het probleem ligt denk ik bij de linkervoordeur (bestuurderszijde). Vroeger kon ik het probleem gewoon oplossen door een keer de linkervoordeur nog es te openen en dicht te doen.
Nu lukt het me om de deuren te sluiten na 5-10 keer te proberen, maar dan blijkt dat ik de linkervoordeur nog steeds kan opendoen.
Soms doet ie niks meer nadat ik 5 keer probeer, dan moet ik de deur weer open en dicht doen.
En als ik nog wat verder probeer, dan lukt het me toch eindelijk om alle deuren effectief gesloten te krijgen.
Als ik em met de sleutel probeer te sluiten, dan lukt het ook niet, dan bots ik op weerstand.
Ik denk niet dat het kabelbreuk is, k heb de draden al bekeken, maar ik kan niet aan het onderste gedeelte. En het slot reageert wel van de linkervoordeur.
Is het dan het motortje van de deur dat kapot is ?
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kabels bekeken of doorgemeten?
Er kan makkelijk een breuk zijn als er op het oog niets te zien is.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
wel een late reactie, maar meschien helpt het, haal batarij uit je sender/sleutel, en plaats hem opnieuw, of vervang hem gelijk, is beter natuurlijk, want meschien is ie wel bijna leeg. en dat geeft ook storingen, en instaleer dan weer de sleutel zoals instructieboekje beschrijft, contakt aan en dan een van de knopjes indrukken, het kan zijn dat de ecu een beetje van slag is.
Het heeft niets te maken met de batterij van de sleutel/zender hoor. Die heb ik pas na 5 jaar vervangen voor de eerste keer.
Het heeft zeker te maken met de linkervoordeur. Maar 1 dag nadat ik deze post had gezet, is het probleem weer weg en heb ik er tot nu toe geen last meer van gehad.
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Erg herkenbaar verhaal.
Xsara 2002, ergens in 2008 begon het, alle kabels nagelopen niets hielp!
Toen een nieuw slot gemonteerd en geen problemen meer gehad….....tot de rechterzijde op ging spelen.
Ook daar een nieuw slot in, probleem over!
De Xsaar rijdt hier nog ergens op het forum rond en zal nu zo’n 365K op de klok hebben.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
breakdown, ik kan niet zien waneer jij je batarij vervangt, maar omdat in eens weer alles werkt, is het toch een storing geweest in de ecu, deze regeld de startonderbreker en de deuren, deze kan van slag raken(staat zelfs in je instructieboekje)dan is de handeling de batarij eruit en opnieuw instaleren, jij had geluk en alles deed het weer, falk niet want het slot had de geest gegeven, en dan is ie voor altijd stuk en niet af en toe,