De kernpunten:
Programma
- 09 aug per nachtboot met hut van Rotterdam of Zeebrugge naar Hull, uitreiking ICCCR-documenten
- 10 aug spoorwegmuseum York, rit door Yorkshire Dales, lunch, theepauze, diner in Harrogate
- 11 aug en 12 aug bezoek ICCCR, directe toegang, geen aanmelding ter plaatse nodig
- 12 aug of later terugreis per nachtboot Hull-Rotterdam/Zeebrugge
Budget voor 2 personen
- €085 ICCCR-toegang, na aftrek korting voor reisdeelnemers
- €439 retour P&0 met 1 auto, 2-persoonshut, diners en ontbijten
- €165 welkom op 09 aug en alle activiteiten op 10 aug
- €000 kamperen op ICCCR-terrein
- €100 per nacht in 2-persoonskamer incl. ontbijt, Cairn hotel
Aanmeldingsprocedure
- schrijf in voor de reis op http://tinyurl.com/samennaaricccr/, kies opties en zie je eigen budget
- vraag een £20-kortingscode voor de ICCCR aan bij .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
- schrijf in voor de ICCCR op http://www.icccr2012.org.uk/new/ en vermeld bij betaling de kortingscode
- vermeld je ICCCR-ordernummer op http://tinyurl.com/samennaaricccr/
Betalen
- ICCCR bij inschrijven
- reis te betalen in juni, bankgegevens worden tijdig aan deelnemers gecommuniceerd
De oorspronkelijke openingspost:
Hoe leuk zou het zijn een bootdek vol te krijgen met zweefmachines !? Ik denk heeeeeeeeeeeel leuk !
In het draadje over ‘37 jaar CX’ was er al een zinspeling dat het organisatiecomité van dat evenement aan het broeden is op een volgend leuk plan. De zinspeling op een gezamenlijke tocht naar de ICCCR was ook al gemaakt. Daarop is de keus gevallen. Het idee is nu dat we nog geen idee hebben en dat we interactief ideeën gaan uitwisselen om zo te komen tot een door velen gedragen idee. Kun je het nog volgen ? Nee ? Mooi, dat was nou juist het idee ! Hoe dan ook, Rens gaat een polltje lanceren en dan gaan we stap voor stap ideeën uitwisselen om te komen tot een programma. We gaan proberen op dezelfde wijze als met ‘37 jaar CX’ links en rechts aandacht te vragen voor het evenement. Uiteraard hebben we geen zeggenschap over wat er in clubbladen wordt geplaatst, maar vragen kan altijd. Datzelfde geldt voor de websites. In eerste instantie wordt gedacht aan het organiseren van een heenreis naar Yorkshire met wat leuke programmaonderdelen op weg daar naartoe. Uiteraard valt er ook aan te denken dat er tijdens de ICCCR ook nog op een aantal nader vast te stellen programmaonderdelen gezamenlijk is op te trekken. We schatten in dat het nodig is met verschillende Citroënbloedgroepen op te trekken om voldoende animo te genereren. Mocht gaandeweg blijken dat het wat betreft aanmeldingen de spuigaten uitloopt, dan moeten we een ‘plan B’ erbij gaan maken. We zetten in op overnachtingen in hotels en niet op campings. Een heuse budgetvakantie zal het dus niet worden. Toch zullen we ons best doen om een brede doelgroep te bereiken en er geen al te ‘chique de friemel’ ding van te maken.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
En jawel, er is een poll gemaakt: ICCCR-poll.
Hierin zijn drie opties aangeduid:
1. Do 09/08 nachtboot Rotterdam-Hull. Reisschema: verzamelen in omgeving Rotterdam, bijv. bij SS Rotterdam, nachtboot met gezamenlijk diner, pauze in York, rondit Yorkshire Dales;
2. do 09/08 nachtboot Hoek-Harwich. Reisschema: verzamelen in omgeving HvH, nachtboot met gezamenlijk diner, pauze in Cambridge, landelijke route naar Harrogate;
3. vr 10/08 dagboot Calais-Dover. Reisschema: verzamelen in omgeving Breda, gezamenlijke autorit naar Calais, dagboot Calais-Dover, landelijke route naar Harrogate.
Voor alle opties geldt:
- de scope van het gezamenlijke initiatief betreft vooralsnog alleen de heenreis, de terugreis is individueel.
- afgezien van de hut op de nachtboot en in geval van optie 3 Calais-Dover zonodig een hotelletje onderweg, vallen de overnachtingen ter plekke buiten dit initiatief. Ieder kan dus zelf de camping, de bed & breakfast of het kasteel van zijn smaak en budget kiezen. Tips zijn in dit topic natuurlijk welkom.
- Met de organisatie van ICCCR 2012 is reeds contact opgenomen om zeker te zijn dat wij een fast-track aanmelding kunnen organiseren en zo wachttijden bij aankomst tot een minimum beperken;
- Met de veerbootmaatschappijen is reeds contact opgenomen om zeker te zijn dat niemand op de kade achterblijft en dat we de ICCCR-korting ook allemaal krijgen.
Breng je stem maar uit!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De poll biedt ook inzicht in wie er interesse hebben. Wellicht maken we al een lijstje !? Ben benieuwd naar de respons. De ICCCR is nog ver weg en dus zal het denk ik net zo gaan als met ‘37 jaar CX’, namelijk dat het op het laatst het hardst gaat lopen. Toch zou het mooi zijn als iedereen er een beetje bij tijd bij is met ’ misschien’ of ’ zeker wel’. Dan valt daar rekening mee te houden met betrekking tot de planning en wat we kunnen doorgeven bij de diverse activiteiten.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
We hebben al 5 man op de lijst: Jim, Rens, Peter, Eric en mijzelf. Het is een begin ! Ik weet van wat mensen die ook van plan zijn te gaan. Nu ‘ns kijken of we ze kunnen laten aanhaken. Dan kan het snel gaan !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Vanuit Zeebrugge ( België ) is er ook een nachtboot naar Hull
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is de auto-trein geen optie?
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ik ga deze opties (Zeebrugge en Eurotunnel) aan de poll toevoegen: we zijn immers nog in een fase van ideeënvorming. Een voordeel van de tunnel is dat de overtocht zelf erg snel gaat, maar een nadeel is dat er vanaf Dover nog een heel stuk gereden moet worden. Of het voordeel sterker weegt dan het nadeel mag ieder voor zich in de poll beantwoorden .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Vergeet ook niet dat op dat ogenblik de olympische spelen bezig zijn in en rond Londen
Staat die pol al ergens ? of moet die nog komen ?
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
klopt, hadden we ons al gerealiseerd.
misschien is het dan handiger om London area en het zuiden te mijden….. dus ten noorden uit te komen mbt de oversteek.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Poll!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
RensKorevaar schreef:Ik ga deze opties (Zeebrugge en Eurotunnel) aan de poll toevoegen: we zijn immers nog in een fase van ideeënvorming. Een voordeel van de tunnel is dat de overtocht zelf erg snel gaat, maar dat er vanaf Dover nog een heel stuk gereden moet worden. Of het voordeel sterker weegt dan het nadeel mag ieder voor zich in de poll beantwoorden .
Even over de Eurotunnel: let op, auto’s op LPG mogen daar NIET doorheen en er word goed op gecontroleerd. Iets om rekening mee te houden voor de gasrijders…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wel een goed punt!
Dan kom ik met de Xsara in elk geval de UK op die manier niet in…
Hoe gaan ze daar mee om als de tank leeg is? Waarschijnlijk nog steeds nee.
Overigens zie je steeds vaker dat de LPG nippel is weggewerkt bijvoorbeeld achter de tankklep. Dat wordt lastiger controleren dan.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, ze trekken gewoon de motorkap open, kijken in de kofferbak en onder de auto. Gas is écht een vette no-go in de Eurotunnel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik zou ook niet met de Xsara gaan, als je zo’n mooie en snelle reiswagen hebt staan
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik doelde ook niet op deze reis, maar meer in het algemeen
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Ook een optie is;
Ijmuiden Newcastle met de DFDS
is ook alleen een nachtboot