Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
In het verleden regelmatig in Cumbria (Lake District) geweest. Via Yorkshire uiteraard. Prachtig daar. En voor wie van wandelen in ruige landschappen houdt: rij vooraf of achteraf naar het Lake District. En als je van haarspelden houdt en hellingen van 30% op een smal weggetje: neem Hard Knot Pass. Een waarschuwing: (jong) bejaarde engelsen hebben nog nooit gehoord van stijgend verkeer gaat voor. Je wordt minstens één keer volledig klem gereden door afdalend verkeer en dan mag jij met beslagen ruiten proberen achteruit te rijden. Op 30% een fijne hellingproef doen.
Voor komend jaar staat Wales op ons programma. En ik geloof nooit dat mijn vriendin zin heeft in alle extra kilometers. Maar het duurt gelukkig nog even.
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Dit is wel heel fraai wat je ons voorspiegelt over Cumbria. Ik krijg al helemaal zin een een vakantie in die omgeving na de ICCCR!
Totaal aantal Berichten: 1126
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Inderdaad de ‘Hard Knott Pass’ en de erna liggende ‘Wrynose Pass’ is 1 een grote sensatie.
Zoiets komt haast nergens voor 30%. Heb hem diverse malen met de Alpine gereden, ik kon er geen genoeg van krijgen
steeds heen en weer gereden.
In de haarspeldbochten is het zo stijl dat het binnenwiel van de grond kwam. Het is er heel erg smal met aan de kant
hele grote stenen maar absoluut de moeite waard.
Voor de liefhebbers, in Ulverston is het Laurel en Hardy Museum en wat leuk is, alle bewoners daar hebben
vrijwel hetzelfde lange gezicht als van de dunne.
Ik heb geen plannen voor het ICCCR maar hoe meer ik er over lees.!
Maar ik heb geen CX.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Nou, zo’n leuke aparte Visa, die misstaat toch niet tussen alle zwevers
Het is nu juist om vanuit de verschillende ‘bloedgroepen’ deelnemers aan te laten haken.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik twijfelde daar ook even over maar ik heb het toch inderdaad bij het rechte eind, dat alle types citroen mee kunnen doen? Wellicht nog even verstandig ten overvloede te vermelden?
Totaal aantal Berichten: 10304
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Letterlijk genomen alle citroens waar een club voor bestaat. Maar ik denk dat gewoon alle typen welkom zijn…
Edit: ik zie op de website dat er al 2 visa’s ingeschreven zijn!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
idd, alle typen zijn welkom !!
dan wordt het een bonte stoet double chevrons !!
kijken of we een mooie exemplaren bij elkaar kunnen krijgen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
puffel schreef:Ik twijfelde daar ook even over maar ik heb het toch inderdaad bij het rechte eind, dat alle types citroen mee kunnen doen? Wellicht nog even verstandig ten overvloede te vermelden?
RensKorevaar schreef:(...) dat het tijd wordt om plannen voor 2012 te gaan maken. Plannen waar iedere forum-Citroën aan mee kan doen. Oud of nieuw, snel of langzaam, (...) wie gaat er mee naar Engeland varen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Goed lezen! hebben ze er wel bij mij ingestampt op de lagere school, maar soms, schiet ook ik te kort Moelijk soms om alles te volgen maar ik beken mijn slordigheid!
In elk geval weten we het nu weer allemaal zonder terugbladeren.
- CX 2400 Super
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
RensKorevaar schreef:puffel schreef:Ik twijfelde daar ook even over maar ik heb het toch inderdaad bij het rechte eind, dat alle types citroen mee kunnen doen? Wellicht nog even verstandig ten overvloede te vermelden?
RensKorevaar schreef:(...) dat het tijd wordt om plannen voor 2012 te gaan maken. Plannen waar iedere forum-Citroën aan mee kan doen. Oud of nieuw, snel of langzaam, (...) wie gaat er mee naar Engeland varen?
Waar iedere Citroën aan kan meedoen
In Parijs waren er ook een paar CX-ers die nog nooit iets op het forum hadden gedaan en volgens mij via clubblad of clubsite lucht hadden gekregen van het evenement. Die hadden zich per mail gemeld en vervolgens zijn ze per mail en telefoon er verder bij betrokken.
Ik denk dat het zich vanzelf gaat uitkristalliseren uit welke ‘bloedgroepen’ we de meeste aanmelding zullen krijgen. Ook al proberen we te letten op de kosten, echt voor niks wordt het niet. En dan krijg je vanzelf wat gelijkgestemde geesten, mensen die iets met autootjes hebben, Citroëns in het bijzonder en de kosten ervoor over hebben om aan dit soort dingen mee te doen. Vanuit die gedachte is iedereen met een Citroën welkom.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Kan iemand mij vertellen wanneer precies de dag van vertrek is, en de dag van de terugreis gepland?
Vertrek dacht ik gelezen te hebben gepland op 8-8, maar de datum van de terugreis heb nergens gezien?
- CX 2400 Super
Het schema voor de gezamenlijke heenreis is als volgt:
- do 09 augustus: samenkomst in NL, gezamenlijk diner op de nachtboot;
- vr 10 augustus: mooie tocht door bijvoorbeeld de Yorkshire Dales richting Harrogate.
Dit betekent dat iedereen op 10 en 11 augustus twee volle dagen tijd heeft voor de ICCCR zelf. De terugreis is niet vastgelegd, want sommigen zullen zondag al terug willen, anderen maandag en weer anderen knopen er een zomervakantie in het Verenigd Koninkrijk aan vast. Zodra we samen de heenreis bepaald hebben, zullen we weer zo’n Excel-lijstje openenen, waarin iedereen ook zijn terugreisdatum kan aangeven. Indien gewenst kunnen dan ook colonnes gevormd worden!
Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Dan wacht ik nog even mijn rooster af, want misschien kan ik een dag later terug.Ik heb voorlopig wel die 4 dagen vrij “gevraagd”. Hou het in de gaten…....en hoop op een positief bericht.
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Een belangrijke stap is gezet: we gaan een verkenningstocht doen van 1 tot 4 december! Op donderdagavond de nachtboot naar Hull en zaterdagavond de nachtboot terug naar Rotterdam. Van vrijdag op zaterdag een hotelletje in Harrogate.
Als auto kunnen we kiezen uit een SM, een CX Turbo2 Prestige, een XM V6 Exclusive of een C6. Keuzes…
Helaas kan Jim niet mee , hij zal het heel jammer vinden dat hij dan in Chicago zit!
Met z’n drieën gaan we de overtocht, de rit naar Harrogate en een aantal hotels ter plaatse verkennen. Tijdens de rit gaan we natuurlijk op zoek naar interessante bezienswaardigheden en leuke pleisterplaatsen om de inwendige mens tevreden te houden.
Na deze verkenning kunnen we het programma vastere vormen gaan geven. Maar input van jullie kant blijft natuurlijk meer dan welkom!