par eXeMple! schreef:Als auto kunnen we kiezen uit een SM, een CX Turbo2 Prestige, een XM V6 Exclusive of een C6. Keuzes…
Ja Peter, wat wordt het Want als het met een SM is, dan hou ik er rekening mee en laat ik de winterbanden monteren de volgende keer dat ik in Beneden Leeuwen ben.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
par eXeMple! schreef:
Helaas kan Jim niet mee , hij zal het heel jammer vinden dat hij dan in Chicago zit!
tja, Chicago (voor mijn werk) stond al een paar maanden vast en geboekt in de agenda.
zorgen jullie voor een goede verkenningstocht ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ga je met ze 3en?
Dan lijkt me de Prestige de meest logische keuze!
C6 zal ook best fijn zijn denk ik
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Wat hebben ze problemen hè, die verkenners!
Maar ja, een SM wint qua stijl, een Prestige qua beenruimte en een C6 qua vermogen. Er is dus geen winnaar op alle punten…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik twijfel eigenlijk een beetje of het wel zo gaaf is om achterin in een SM te zitten zo’n hele reis
Verder denk ik dat een SM en een Prestige T2 een C6 aardig bijhouden
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In een sm kan je prima zitten op de achterbank. Ik ben meerdere malen met 4 man in een SM in 10 uur naar zuid frankrijk gereden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kijk, dat kan je van andere coupé‘s niet altijd zeggen
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Veel plezier en maken jullie ook alvast wat leuke foto’s?
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Dank je wel Eric.
Ik heb er zin in ! Hoewel ik met genoegen op de achterbank was gekropen, lijkt mijn aanbod met een SM te gaan te worden gelaten voor wat het is. Een wat nieuwere Citroën zou het moeten worden. Geen idee waarom Kennelijk wat slechte ervaringen…. Het grappige is dat er maar één auto is die het altijd doet bij mij. Juist ja, de Diva ! Nu al meer dan 50.000 km ! Maar ach, de keus biedt voor mij het perspectief dat ik ‘ns met iets anders dan een ouwe Citroën rijd. Ik ben benieuwd
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ik ben nog niet lop een ICCCR geweest.Ik stel me zo voor dat het is als EuroCitro op het circuit van Le Mans. Dat is CitroMobile met een rondje rijden, een camping en de oplijning van de verschillende types Citroën bij elkaar, maar dan zonder de clubstands van CitroMobile.
Volgende week, in het eerste weekend van december, gaan we proefrijden en de zaak verkennen in Harrogate. Ervan uitgaande dat de SM blijft doen wat ze doet sinds ik haar heb, dat is gewoon starten en rijden, gaan we met de SM. We hadden al lang geleden uitgemaakt dat Peter de keus zou maken. Het was een close call. C6, XM V6, CX GTI, of SM. Peter verkoos de SM. Het wordt een laatste wapenfeit vóór de winterslaap met werk aan de auto. De originele stalen velgen met wieldoppen, nu met wintervelgen, zitten er weer op.
Over een dag of 10 meer in dit theater.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Robin Visser schreef:De originele stalen velgen met wieldoppen, nu met wintervelgen, zitten er weer op.
Haha, gaat lekker met de verschrijvingen hier. Winterbanden, dat is wat er is gemonteerd natuurlijk. Dus mocht het weer winters worden, dan wordt het niet één grote glijpartij. ‘k Heb er wel zin in trouwens. Zo links en rechts horen we positieve reacties en interesse om deel te nemen. Na de trip van aanstaand weekend komt er verdere aandacht. Zo’n fijn inschrijflijstje zal ook niet lang meer op zich laten wachten verwacht ik zo, de reacties van de mede initiatiefnemrs zo pijlend in het e-maiulverkeer…. .
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Succes en plezier met de verkenning.
Ik ben wel benieuwd naar jullie suggesties. En velen met mij denk ik. Ook al gaan wij niet mee met jullie groepsboeking.
Want net als bij eerdere ICCCR’s maken we er ook onze vakantiebestemming van. We gaan het weekend eerder en blijven 2 weken langer. Heb inmiddels geboekt bij P&O. Vooraf aantal dagen Yorkshire verkennen en na het ICCCR een rondrit door Schotland. Zo kom je nog eens ergens!
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 10304
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
@Robin: goed idee die winterbanden. We leren op school dat engeland een zacht klimaat heeft, maar in Yorkshire is het vaak een stuk winterser dan hier.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Vertrouwen is goed, blijven nadenken beter
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Het is hier in Yorkshire fantastisch ! Een beetje brakjes van de boot afgerold. Ik had de eer het eerste stuk achterin te zitten. Met alle korte draaiïngen in York, had het maar weinig gescheeld of ik had een klein braakje moeten leggen. We hebben de tip van het spoorwegmuseum in York ter harte genomen en zijn gaan kijken, Zoals weer er nu over denken, wordt dat een programmaonderdeel. Toen ik daar wat had rondgestrompeld ging het weer. Ik geef alvast de tip dat er vast wel wat over de Coronation Scot moet zijn te vinden op internet. Wat een gaaf ding is dat ! Na het museum mocht ik sturen. De rit door de Dales, die viel mij dus te beurt. Kicken gewoon ! We hebben vanavond met mede organisator Nigel een hapje gedaan. Wat een verhalen heeft ie. En zeer bijzondere Citroëns ook. Ik ben het effe kwijt wat het allemaal was. In ieder geval ook eeen paar karren die in het Conservatoire thuishoren. Morgen gaan we even het terrein verkennen.
Wordt vervolgd….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl