Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je niet kan lassen, hoe heb je dat gat in de voordorpel dan dichtgekregen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
De koker zelf was nog goed genoeg, die is dus alleen kaal gemaakt, behandeld met Fertan, en afgelakt met roestwerende primer en steenslagbeschermer.
Aangezien de gaten verder enkel in die plaatjes op de voor- en achterkant zaten, en het staal rondom niet was aangetast, heb ik die vervangen door nieuwe. En die zijn er in gelijmd, met een overdosis kit afgesmeerd, en eerst alles ook hier weer in de Fertan gezet (inclusief de hele binnenkant van de koker).
Maar bij dit nieuwe gat zijn het ook wat oude lasnaden die rot zijn, en dat stootblokje hangt er aan vast. Dan houdt lijmen natuurlijk nooit…
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Pattex lijmt écht alles
Toch schijnen die metaal-lijmen steeds beter te worden. Je kunt tegenwoordig zelfs motor-blokken lijmen.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Tja.. Heb het bij zo’n tuning shop meegekregen. Volgens hun moest dat best houden, zeker omdat er verder helemaal geen krachten op staan. Heb alles wat rot was verwijderd, en hield toen nog een rand van minimaal 5 mm keurig staal over van de oude plaatjes, dus daar kon ik prima de nieuwe plaatjes op lijmen. Had hier op het forum ook al een keer iemand voorbij zien komen die hele gaten in zijn kofferbak had vastgelijmd.
Als het niet houdt, weet ik dat ongetwijfeld te melden na de winter
Voor dat andere gat gaat dat niet werken, want volgens mij zit er niet voor niets een stootrubber op. Daar zal mijn draagarm tegenaan kunnen komen of zo?
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Hallo mensen,
Even een korte vraag.
Ik heb last van een vrijwel geheel afgescheurde “halve rubberen bol”, die op de foto net onder dat roestgat hangt.
Iemand enig idee hoe ik een dergelijk ding vervang? Ten minste, ik neem aan dat het een functie heeft, en ik er dus beter een nieuwe op kan zetten. Onderdelenboer zal het wel niet hebben, een dealer wellicht nog wel?
Halve rubberen bol? De aanslag voor je draagarm?
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Na wat googlen, die ja.
Ik durf de oude er nog niet af te halen, want die zit nu nog half vast, anders heb ik er helemaal geen meer. Dacht dat het misschien iets specifieks voor een BX was, maar nu ik weet hoe dat kreng heet regent het resultaten op google.. Vrij standaard dus.
Dat aanslagrubber, zit dat dan gewoon met een dop in een opening van de koker gepropt of zo?
Ik denk dat ie er gewoon ingedrukt zit ja.
In een hydropneumatische Citroën heeft ie wel een belangrijkere functie dan in een normale auto. Als je vering in z’n laagste stand staan, rust ie namelijk op deze rubbbers. Zijn die niet aanwezig dan rust er dus metaal op metaal en dat is niet goed. Kenners, correct me if I’m wrong, maar volgens mij werkt het zo.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Nee hoor, dat is veel te optimistisch. Ik heb totaal niet de illusie dat ik die wagen in concours staat ga krijgen. Dat laat ik aan de ervaren mannen over die er ook meer geld in willen smijten .
Ik vermaak me echter prima, en leer er een hele hoop van. Uiteindelijk moet het gewoon een nette wagen worden, die ongetwijfeld her en der nog ene plekje, putje, of deukje zal hebben.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dat is mijn doelsteek ook ongeveer..
(Nouja, hoewel ik er niet onderuit kom om de karakterbak te laten spuiten..)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ik volg jouw topic ook inderdaad met grote interesse.
Bij mij zijn er ook wel bepaalde delen gespoten hoor, maar meer de slechtste plekken aangepakt. Knapt ze ook al flink van of. Voor de rest zijn het veel oppervlakkige krassen, die je wel gaat blijven zien, maar met een goede poetsbeurt toch binnen de perken moeten komen.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ga je trouwens met e BX naar de aankomende BX meeting?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gaat hem niet worden helaas.
Of ja, helaas… Zondag 23 september vertrek ik naar Marokko, en ga daar eens twee weken lekker rondtrekken. Ook niet verkeerd. Niet in een BX helaas, die waren daar niet te huur
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Heey mensen, terug van 3 weken Marokko, en bezig de wagen weer in elkaar te zetten.
Ik ben echter op zoek naar een aanslagrubber voor de draagarm achter. Dealer en onderdelenboer kunnen me niet helpen, sloop is ook niet echt een optie, iemand die een idee heeft waar ik zo’n rubber kan regelen?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Misschien het club magazijn?
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en