Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik ben een BX aan het slopen, wat mij betreft haal je het er zaterdag af.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Bx-club magazijn..?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Vermond schreef:Ik ben een BX aan het slopen, wat mij betreft haal je het er zaterdag af.
Ik zou zeker bij vermond gaan kijken, er is hier namelijk de finale van het NK rally. Nieuwe wrc rallykanonnen maar ook de oudere
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
GWHENDRIKS2 schreef:Ga je trouwens met e BX naar de aankomende BX meeting?
snel off topic, excuses, maar ik lees BX meeting waar en wanneer? ik kom het niet tegen in een zoekopdracht op het forum
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Van de BX Club. Als je daar lid van bent krijg je vanzelf een uitnodiging. Dit ging over de jubileum meeting van 23 september
Twan238 schreef:Vermond schreef:Ik ben een BX aan het slopen, wat mij betreft haal je het er zaterdag af.
Ik zou zeker bij vermond gaan kijken, er is hier namelijk de finale van het NK rally. Nieuwe wrc rallykanonnen maar ook de oudere
Waar? Ik woon daar ook in de buurt, lijkt me leuk om eens te zien!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
het off topic gehalte wordt hoog, haha.
de rally vindt plaats met 4 proeven. werkendam, almkerk - woudrichem, genderen, en tussen wijk en aalburg en andel (mijn dorp)
ook citroens aan de start! c4 WRC, DS3R en een heuse xsara coupe VTS ”
en nu weer ON topic
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Vermond, klinkt prima natuurlijk alleen denk je echt dat dat rubber intact te verwijderen is?
Ik heb namelijk gekeken aan de andere kant, en lostrekken gaat in ieder geval niet lukken. Het enige wat ik me kan voorstellen dat werken wil, is de hele kokerbalk eromheen wegslijpen… Als dat geen probleem is kom ik zaterdag wel ff langs. Autootjes kijken
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Je mag dat deel er wel af slijpen als je wilt. Als je niet te vroeg komt zorg ik dat de tank etc. daar al weg is.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Prima!
Als het eenmaal los is moet het vrij makkelijk lukken om die dop er uit te friemelen. Met intacte koker is dat volgens mij niet te doen… Ik kreeg het restant van de oude er ook alleen maar uit door het rubber uit te boren.
Roep maar een tijd en plaats. Kan ik eens kijken hoe het mooie Almkerk (was het toch?) er bij ligt.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Jawel, we boeken progressie!
Dankzij Vermond aan het laatste onderdeel kunnen komen en toen konden de wielen er weer onder.
Goed. Wieltjes er onder, uiteraard accu even opladen, want na zoveel maanden stilstand en de kofferbak niet goed dichtdoen, was die natuurlijk helemaal leeg, en toen maar proberen het ding te starten.
Gloei, gloei, draaien, tsjoeke, tsjoeke, BROEM!
Gewoon na twee keer rondgooien starten, na voor het laatst gestart te zijn op 13 juli.
Qua buitenkant is de auto nu eigenlijk af. Er zijn nog een aantal tikken en plekken, maar die ga ik zo laten. Men kan wel bezig blijven… Rondom zitten nog wel wat kleine deukjes en beschadigingen, maar die rij ik er toch weer in op termijn. Moet nog wel gele koplampen halen trouwens en de bumpers poetsen.
Maar goed, qua binnenkant moet er nog wel het een en ander gebeuren, maar dat ga ik gewoon doen terwijl de auto mobiel is. Momenteel ontbreken de deurpanelen en eigenlijk alle afwerking (spiegelkapjes, raamstijlen, lampjes etc.) en er zit nog een doorgezakt interieur in 2 delen in. (Half leader, half TRD). Maar dat gaat goedkomen!
Technisch is de dame nu, voor zover ik weet althans, helemaal in orde. Start en loopt goed, voor zitten er nieuwe bollen op, achter volgen spoedig. Nieuwe bandjes liggen er inmiddels onder. Auto krijgt nog een lading nieuwe sapjes en filters binnen nu en een paar weken, er komen nog nieuwe bollen onder de achterkant, en de distributie moet er nog aan geloven. Die laatste ziet er nog prima uit, maar aangezien ik de historie niet ken gaan we daar geen risico mee lopen. Riem is goed, maar wellicht ooit vervangen zonder pomp en dergelijke mee te nemen. Ow ja, en een slang van luchtfilter naar spatbord op de kop tikken. Die is op en wordt vacuüm getrokken, werd ik zojuist aan herinnerd…
Aankoopdatum: 17-12-2011
Mobiel: 18-10-2012
Eh ja… Uit de hand gelopen
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Hmmm…
Toch nog een probleem met de vering helaas. Het ging ook veel te makkelijk
Wat is het geval: Tijdens een proefritje bleek de auto bij drempels nogal naar linksachter te duiken. Wat blijkt: de vering rechtsachter doet echt helemaal niets.
Ik heb sowieso nieuwe bollen besteld voor de achterzijde (D&O) en die zullen ergens volgende week wel binnen komen, maar kan dit wel in de veerbol zitten?
Ik ben namelijk wel gewend dat een BX slecht gaat veren van versleten veerbollen, maar hij veert totaal niet, alsof de wagen in de hoogste stand staat.
Kan dit toch de veerbol zijn, of is het waarschijnlijker dat ook de veerpoot achter is overleden? En zo ja, is dat een ingewikkelde vervanging?
Edit: Volgens mij heet dat aan de achterzijde geen veerpoot, maar jullie weten vast wat ik bedoel
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Als je even wat gymnastiekoefeningen doet, gaat de auto dan wel goed omhoog en omlaag? Zo ja dan lijkt het me idd gewoon de bol
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Hij stijgt en zakt keurig, helemaal geen probleem.
Gaat rechts gewoon net zo snel in hoogste en laagste stand als links. De achterbollen stonden ook al op het lijstje, omdat dat al niet helemaal perfect ging.
Ik wist echter niet dat een veerbol zo ver kapot kon, dat je echt helemáál geen vering meer hebt… Maar van de andere kant, misschien was dat bij mijn andere auto ook al, alleen viel het toen niet op omdat beide kanten gewoon op waren.
Nu valt het super op, omdat hij links eigenlijk nog acceptabel veert, en rechts totaal niets doet. Dat duikeffect maakt drempels en kuilen behoorlijk eng
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Als het membraam gescheurd is veert de bol inderdaad praktisch niet meer
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94