22 van de 35
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
Allochteun’s BX 1.9 TRD 1985, Start niet/nauwelijks.
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 19 oktober 2012 02:49 PM
  [ # 316 ]

Ik heb exact hetzelfde gehad. Dat rijdt heel vervelend hè. Razz Nu moet je ook eigenlijk niet rijden i.v.m. de belasting die op de ophanging komt te staan zonder vering… Gewoon bollen vervangen, dan is het weer prima.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 19 oktober 2012 04:03 PM
  [ # 317 ]

Ik heb nóg een BX, dus geen probleem Wink

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 19 oktober 2012 04:15 PM
  [ # 318 ]

Met een BX kun je inderdaad maar altijd een reserve achter de hand hebben, heb ik al vaker gemerkt.  Grin

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 19 oktober 2012 10:22 PM
  [ # 319 ]
Allochteun schreef:

Hij stijgt en zakt keurig, helemaal geen probleem.

Gaat rechts gewoon net zo snel in hoogste en laagste stand als links. De achterbollen stonden ook al op het lijstje, omdat dat al niet helemaal perfect ging.

Ik wist echter niet dat een veerbol zo ver kapot kon, dat je echt helemáál geen vering meer hebt… Maar van de andere kant, misschien was dat bij mijn andere auto ook al, alleen viel het toen niet op omdat beide kanten gewoon op waren.

Nu valt het super op, omdat hij links eigenlijk nog acceptabel veert, en rechts totaal niets doet. Dat duikeffect maakt drempels en kuilen behoorlijk eng Wink

Als het membraam gewoon kapot is (dat er dus LHM zit waar stikstof hoort te zitten) dan veert het echt niks meer. Ik kocht ooit een Xantia met 2 kapotte bollen achter, en bij elke drempen, hoe zacht ik ook reed, kwamen de achterwieltjes van de grond door het gestuiter. De kont was totaal niet meer in de drukken, dus inderdaad alsof de auto in de hoogste stand staat.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 oktober 2012 11:18 PM
  [ # 320 ]

lek membraan = met de vering gedaan! confused

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 29 oktober 2012 10:54 AM
  [ # 321 ]

U had gelijk. De wagen is voorzien van nieuwe bolletjes aan de achterzijde, en gecombineerd met de nieuwe bollen die er voor al opzaten, veert de wagen nu zalig Smile

Vanmorgen de dame voor het eerst mee naar het werk genomen. Ritje van 35km verliep, na een moeizame koude start, vlekkeloos. Starten was nog wel even een probleem, vermoed dat er toch nog iets mis is met één van de zaken die de koude start beïnvloeden. Wagen is wel aan de praat te krijgen, maar het kost te veel moeite naar mijn zin.

Accu nieuw, spiralen nieuw.

Zal eens de koude start voorziening afstellen, en kijken of de nieuwe gloeispiralen überhaupt stroom krijgen tijdens het voor gloeien, en dan weer verder kijken. En een keer tanken helpt misschien ook, er zit nog een jaar oude Franse diesel in de tank…

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 01 november 2012 02:55 PM
  [ # 322 ]

Zo, de wagen rijdt tot nu toe uitstekend, al is het starten nog altijd problematisch. Krijg hem altijd aan de gang, dus zo’n drama is het niet, maar je moet er even 2 minuten voor uit trekken.

De koude start voorziening lijkt goed te zijn, ik zet momenteel toch mijn geld in op lucht. Auto heeft de neiging meteen aan te slaan, enkele seconde te pruttelen, en dan af te slaan. Bij de volgende startpoging moet hij hem een keer of 15 rond gooien, en dan slaat ie direct aan en blijft ie lopen. Wel veel witte rook de eerste 20 seconde.

Komende zaterdag moet er wat tijd aan besteed worden.

-Olie aftappen en nieuw filter er op.
-Nieuw brandstoffilter plaatsen.
-Op zoek naar lucht.

Paar vragen:
-Welk brandstoffilter moet ik hebben? Ik kan kiezen uit een hele lijst

http://www.mister-auto.nl/fl/brandstoffilter/citroen-bx-xb-19-d-64ch_v2194_g9.html 

Ik ga het uiteraard gewoon bij een onderdelenhandel halen, maar als ze het daar niet weten is het handig als ik weet wat ik hebben moet…
-Vraag 2 mbt brandstoffilter: Waar zit dat ding precies bij een type 1 diesel?
-Lucht… Gewoon een stukje doorzichtige slang op verschillende plekken monteren, en zoeken naar borrels?

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 01 november 2012 08:25 PM
  [ # 323 ]

Voor de duidelijkheid trouwens, het dieselfilter met het handpompje weet ik te zitten, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat er bij / onder de tank ook nog een filter zit?

Die zoek ik eigenlijk…

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 01 november 2012 08:28 PM
  [ # 324 ]

Bij een diesel niet, dacht ik toch zeker te weten.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 01 november 2012 10:29 PM
  [ # 325 ]

Wat heeft een filter onder de tank voor nut? De brandstof word gefiltert voor de brandstofpomp en daarvoor zit er niks dat filtering nodig heeft, lijkt mij.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 02 november 2012 11:33 AM
  [ # 326 ]

Dat heeft inderdaad geen nut,en dat filter zit er dus ook niet…

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 02 november 2012 11:35 AM
  [ # 327 ]

Thanks, duidelijk!

Ik was wat in de war, omdat ik ook her en der berichten over filters in de tanks tegen kwam. Maar dat zullen dan benzine uitvoeringen zijn geweest.

Als ik nou lucht vind, kan ik bij wijze van experiment, mijn dieselfilter omzeilen?
Niet om mee te rijden natuurlijk, maar gewoon omzeilen, starten, even laten lopen, en dan kijken of ik een dag later probleemloos de auto aan de gang krijg. Als ie dan zonder gezeur start, zal ik mijn filterhuis moeten reviseren/vervangen.

Of is het risico te groot dat ik dan direct mijn brandstofpomp om zeep help?

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 02 november 2012 11:55 AM
  [ # 328 ]

Ik zou een transparante leiding na het handpompje plaatsen. Het membraan van die pomp kan lek zijn. Pompt ‘ie nog wel diesel richting motor?

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 02 november 2012 12:48 PM
  [ # 329 ]

Pompt ie diesel richting de motor?

Die volg ik niet helemaal.. Als ik geen pomp heb, kan ik hem überhaupt nooit gestart krijgen toch?
Of bedoel je of ik met de handpomp, diesel de motor in krijg? (Ging er eigenlijk vanuit dat ik met dat pompje niet de motor in kan pompen)

Als het dat laatste is, geen idee. Dat zou ik moeten checken.

Hoe zit precies rondom dat filter het systeem qua leidingen in elkaar?
Als ik het goed heb heb ik daar 3 leidingen opzitten, 2 dikke en een dunne. Dikke leidingen aanvoer en retour, dunne richting het blok? (Heb ff het plaatje niet in mijn hoofd…) Of ben ik nu weer onzin aan het praten?

Dan zou ik dus als ik je goed begrijp, de dunne aanvoer naar de motor los kunnen halen, en dan kijken of daar diesel uit komt met het handpompje?

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 02 november 2012 11:17 PM
  [ # 330 ]

Goed.. Ik had weer eens wat zaken door elkaar gehaald hierboven.

De dunne leiding komt pas vanaf de brandstofpomp in actie, net als de retour. Denk ik..


Klopt mijn logica bij dit plaatje?

1: Aanvoer naar filter
2: Doorvoer naar brandstofpomp
3: naar motor
4: retour

Op het filterhuis zelf staat op zich een vrij duidelijke omschrijving hoe ik het filter zou moeten vervangen, maar heb toch nog een paar vragen.
1. Ik neem aan dat ik eerst het hele filterhuis los moet halen om het filter te vervangen
2. De aanvoer naar het filterhuis, zit er gewoon los opgedrukt. Gaat de diesel daar met bakken uit komen als ik die los trek?
3. Ik heb volgens het filterhuis filter C180 nodig. Ik kan kiezen uit de volgende filters bij mijn onderdelenboer: Mahle hoogte 100mm, Mahle 112,5mm, Bosch 100mm en Bosch 112mm. Ehm.. Iemand die weet wat dan precies C180 is? Ik heb een Bosch brandstofpomp overigens. Ben al te vaak terug gemoeten naar die onderdelenhandel, omdat ik het verkeerde mee kreeg…

Zo ver het filter vervangen. Vermond heeft het twee reacties hoger over brandstof richting de motor… Om dat te testen, gewoon de slang 2 loshalen, en kijken of ik er dan diesel doorgepompt krijg met mijn handpompje?

Verder zou ik net gezworen hebben dat ik mijn handpompje hoor “sissen” bij het pompen. De wens kan uiteraard de vader van de gedachte zijn (omdat ik graag een aanwijsbare oorzaak voor het slecht starten heb), maar zit ik dan aan een heel nieuw filterhuis, of kan ik bijvoorbeeld ook het pompje demonteren en vervangen? Mits uiteraard nieuwe pompjes nog leverbaar zijn…

Profiel  
 
 
22 van de 35
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook