Als het met je pomp niet lukt, heb ik nog een werkende pomp voor je.
Deze pomp (+- 2 ton km ervaring) komt uit mijn 19TRD ui 1986, waarvan de motor is gestorven.
De motor is als volgd gestorven: hij ging op 3 poten ging lopen, olie slurpte en enorm tikten (aldus de anwb is er mogelijk een voorverbrandingskamer gesneuveld, maw. iets wat niets te maken heeft met de pomp). Voordat dit gebeurde liep ie als een zonnnetje.
Ik ga vanmiddag es kijken welk type het precies is.
600 euro hoeft ie niet te kosten .
Tegen verzendkosten + evt. vrijwillige bijdrage mag je m hebben.
Hedzer
Nee,je boormachine niet zomaar op het schroefdraad zetten,dat gaat niet goed
Ik heb een verloopstukje gemaakt van 13 mm naar 1/2” vierkant
13 mm past in mijn boormachine en op het vierkantje komt een dop 19.
Riemwiel met moer weer op de pompas zetten en draaien maar.
Je kunt alle brandstofaansluitingen in het zelfde bakje met diesel hangen.
Misschien moet je de brandstofklep op de pomp wel bekrachtigen dat weet ik niet zeker meer.
Als er brandstof uit de retourleiding stroomt zodra je de pomp aandrijft is het lijkt me niet nodig.
Besteed er niet te veel tijd aan want de pomp die ik heb liggen komt uit type 1 TRD en die zijn volgens mij allemaal gelijk.
En hij gaat weg voor een symbolisch prijsje.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Valt misschien te combineren met de veerbollen, Allochteun komt naar mijn weten uit Brabant .
Vermond schreef:Valt misschien te combineren met de veerbollen, Allochteun komt naar mijn weten uit Brabant .
@ Vermond,Goed plan ! (ik zal ze morgen eindelijk eens bellen… )
Ik bedenk net dat het op lekkage testen ook zou moeten lukken door gewoon druk op de retour aansluiting van de pomp te zetten.
Zo’n knijpbalgje uit een type 3 diesel kan je als pompje gebruiken
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Veerbollen? Wat heb ik gemist?
Als zo’n pomp inderdaad uitwisselbaar is, is dat misschien wel de beste optie. Dan weet ik in ieder geval ook 100% zeker, dat het niet aan de pomp ligt.
Hilvarenbeek is inderdaad Brabant. Ik dacht te zien dat Nanko uit Rottum komt? 285 km.. En dan zeggen ze dat Nederland klein is
Vermond kreeg nog veerbollen van mij ,volslagen off topic dus.
Ik zie vermond hoogstwaarschijnlijk as zondag, als je de pomp thuisbezorgd wilt hebben moeten we dat dus op tijd weten.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ok.
De pomp van Nanko zit op de wagen. Het bleek exact dezelfde, dus alles past er gewoon op.
De auto gestart, en sloeg redelijk makkelijk aan. Pomp leek op het eerste oog lekvrii. Da’s in ieder geval mooi.
De auto rookte behoorlijk, en bleef stationair niet lopen. Naja, morgen even kijken of het beter wordt door wat met de afstelling te spelen.
Er was toevallig nog een jongen in de garage bezig waar de bx nu staat, en die had het idee dat het blok compressie mist. Hij heeft de motor met de hand nog een paar keer rond gedraaid, en dacht maar twee keer compressie te voelen. Hij moest iig meteen weg, dus meer weet ik er ook niet van. Motor liep in ieder geval toen ik hem binnen reed een paar weken terug.
In principe kan dat geen verband met de pomp hebben toch? En dan zou het al geweest moeten zijn lijkt me…
Morgen verder
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Als hij goed lopend de garage in ging en je weet 100% zeker dat de timing van de riem goed is, dan zou ik me niet al te druk maken en goed kijken naar de timing/afstelling van de pomp.
Ik was laatst bij iemand met een turbodiesel waarbij de riem vervangen was. Die had dezelfde klachten en het bleek dat de timing toch niet goed stond.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Hmm.
Dan zou het een gevalletje één tand verkeerd kunnen zijn?
Nog maar een keer dubbel checken morgen…
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Heb je wel de pennen er weer in gezet ter controle na de krukas 2e keer rond te draaien?
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Met 1 tand verkeerd loopt een diesel bokkerig en lijkt geen porrie te hebben, maar blijft wel draaien. Ik zou het in de pomp zelf zoeken.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Of een combinatie van beide . Je kan beter zeker zijn van de timing, anders stel je je een ongeluk met die pomp lijkt me .
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Is ook, maar de motor loopt niet stationair. Vandaar dat ik zeg dat ik denk dat het de timing van de pomp is. Of hij staat meer dan 1 tand verkeerd, maar volgens mij krijgen er dan zuigers hoofdpijn.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Nee, heb na twee keer draaien niet meer geblokkeerd. Even niet meer aan gedacht, zal het morgen doen.
Tevens morgen wat met de pomp spelen.
Compleet verkeerd kan hij niet staan overigens, gemerkt op de riemwielen en geblokkeert, dus als de riem fout zit, is het echt één tand oid.
Timing lijkt me in deze wel de hoofdverdachte, hetzij van de pomp danwel de distri. Is vrij eenvoudig te testen.
Deze blokjes zouden niet mogen vastlopen als de distri verkeerd staat, TD blokjes doen dat wel.
CX GTi Turbo 2 - All Black