Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Met de remservo bedoel je waarschijnlijk wat ik “die cilinder onder het rempedaal gok ik?
Dat moet ik dus mee loshalen, en zit dus vast aan het rempedaal?
Of moet ik het pedaal met 2 boutjes los halen van de remservo?
Is nogal een verschil
Als je nog een setje over hebt, wordt ik daar wel gelukkig van ja!
Vervangen is waarschijnlijk makkelijker dan lassen.
Neem ik de oude gewoon mee, dan zien we snel zat of het hetzelfde is.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
We bedoelen hetzelfde inderdaad. Je moet daarvoor 2 moertjes los draaien in de auto, waar het rempedaal de ‘cilinder’ intrapt. je kan er eigenlijk niet omheen.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Zo, een rug armer, maar een ervaring rijker. Pedalen zijn uit de wagen.
Duurde even voor ik door had hoe de 5e bout los moest (het blijken er 5 te zijn), maar die moet dus los in de motorruimte. Gelukkig hebben ze daar de onderste voor genomen en hem weggestopt onder de remservo, dus kun je er lekker makkelijk bij. Niet dus
Enfin: Zo horen pedalen dus niet te staan:
En hier het euvel:
Ik weet niet of ze hetzelfde zijn Jeroen, maar ik zou graag een set van je overnemen.
Prijs komen we vast wel uit, daar ben ik niet zo bang voor.
Qua bevestiging zitten deze in ieder geval als volgt, maar foto’s is vaak moeilijk oordelen:
Mocht je een set kunnen missen, kom ik graag langs. Dit zal ook wel te lassen zijn, maar kromme pedalen weer recht buigen en vast lassen, komt de stevigheid vast niet ten goede…
Totaal aantal Berichten: 10350
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wat, afgezien van de noodstop, ook een oorzaak kan zijn is dat de drukgroep aan het overlijden is. Dan gaat de koppeling erg zwaar met vaak dit gevolg of hetzelfde effect bij de hevel.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Dat had ik inderdaad ook gelezen her en der.
Aan de andere kant las ik ook weer dat afbrekende pedalen weer een typische kwaal waren voor 1e generatie BX’en…
Vond zelf de koppeling echter gewoon prima werken, maar heb voor deze auto jaren in een automaat gereden… Ben dus wellicht niet helemaal objectief
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Vermond, bedankt weer voor het nieuwe setje, super dat het zo snel kon.
Pedalen zitten er weer in en koppeling werkt.
Moet alleen nog mijn dashboard kappen en stoel terugbouwen, maar das morgen zo gedaan. Zal er meteen een deel van mijn nieuwe interieur in zetten, ben een beetje uitgekeken op mijn gescheurde leader zittingen met TRD leuningen .
Heb een mooi visgraat interieur liggen, dat gaat vast beter ogen dan het allegaartje dat er nu in hangt.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Zo. Twee nieuwe voorstoelen, kappen weet terug en heb er ook maar eens de nieuwe kappen rond de raamstijlen in gezet. De oude waren ooit gesneuveld, en de nieuwe lagen al sinds mensheugnis in de kofferbak.
Zitten ook nieuwe binnenverlichting in, en dat werkt ook weer min of meer.
Als ik de achterdeuren open maak, gaan de lampen aan. Voor niet. Heb de “schakelaars” bij de voordeuren losgehaald, en daar zitten geen kabels aan. Ten minste. Links niet, en rechts trok ik de kabel los met het losschroeven. Op het moment dat de kabel losschoot, ging even de binnenverlichting aan, dus was waarschijnlijk een slecht contact.
Maar heeft iemand enig idee hoe ik bij die kabels kan komen? Het schtoefgaatje is bizar klein, en ik kan de kabels niet eens zien zitten. Kan ik ergens aan de binnenkant komen door ergens iets los te halen? Voordat ik lukraak begin te schroeven en alles los haal zonder resultaat…
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Klein haakje van ijzerdraad maken en dan veel geduld hebben. Uiteindelijk vis je hem er wel uit. Het kan helpen om het dashboard (!) te demonteren, dan kun je met de draad wiebelen…
Ik heb als haakje de laatste keer een fiets spaak gebruikt.
Schakelaartje zelf kan ook slecht contact hebben (Veertje zit tussen het ijzeren plaatje en het zwarte drukknopje) of sluiting maken met montage (in geval van schakelaartje met 2 pootjes) Ik heb op het 2 pootje tenslotte gewoon een kabel isolatie schuifje gezet en toen werkte het bij mij weer gewoon.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Was er al bang voor dat het zo moest inderdaad.
Zal eens kijken dit weekend. Deze week een midweek weg geweest, en de dame heeft zonder enige moeite een retourtje Tilburg - Texel volbracht. Naja, een klein eindje had ze hulp nodig, maar dat kwam omdat de BX helaas niet zelfstandig kan zwemmen
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Zijn we weer een keer. De BX was toe aan wat regulier onderhoud, maar uiteraard loopt dat weer niet zo voorspoedig als van te voren bedacht.
Voorremmen waren redelijk snel klaar, rechtsachter was eigenlijk ook zo gepiept.
Linksachter besloot helaas de kop van de bout waarmee de remblokken op hun plaats worden gehouden, spontaan af te breken…
Krijg nu met geen mogelijkheid dat boutje los, en om wat makkelijker te werken wilde ik daarom de klauw maar demonteren. Op zich zo gedaan, maar volgende euvel is dus dat ik de wartel van de leiding niet los krijg.
Zucht.. Iemand nog tips om een verrotte wartel los te krijgen?
Heb de boel nu in de kruipolie staan, maar de wartel is eigenlijk al zo ver heen dat ik er nauwelijks grip op krijg met een sleutel
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
griptang?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Laten schrikken door met een hamer er op te tikken.. Wel de wartel afschermen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Als ik het goed begrijp is het kleine boutje gebroken. Dan gewoon naar achteren tikken met doorslag en achter de klauw krom buigen tot hij eruit is. Of achter de klauw afzagen of dremeltje en doorslijpen klauw vooral laten zitten.
Anders geen verrotte wartels weer monteren maar nw leiding halen met nw wartel. Oude gewoon afknippen en warmstoken en losdraaien met griptang.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Klauw laten zitten was al geen optie meer, combinatie geduld op en irritatie was dodelijk…
Zelfs met de klauw gedemonteerd, heb ik de wartel niet los gekregen, maar ik had helaas ook al wat schade aan de wartel toegebracht.. Die was toch al niet meer te redden.
Inmiddels zit er een nieuwe klauw op. Moet alleen nog even de nieuwe leiding goedleggen, die loopt nu aan tegen het wiel. Tijd is voor nu echter op, dus dat wordt een klusje voor de zondag, want de komende twee dagen breng ik op de camping door.. Met de auto van de wederhelft, dat dan weer wel