Hallo, ik heb een vraagje .
Achterop de brandstofpomp(MAS 100) van mijn TRD 2,5 zit een membraan en die lekt.
Is dit te verhelpen door het alleen het membraan te vervangen of moet de pomp gereviseerd worden.
Mocht iemand het weten dan hoor ik het graag.
Alvast dank
Folkert




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
MAS 100, turbo diesel 1…..
Membraam achterop is die paddestoel met twee aansluitingen en die kun je reviseren!
Als de pomp niet lekt aan de pouliezijde, gewoon laten zitten.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gewoon even een dieselservice bij je in de buurt bellen. Die hebben die membraampjte vaak op voorraad. Euro of 8. Tubobooster demonteren en die membraamen vervangen. Vervolgens monteren en de afstellen. Kijk de ringen die op de tubobooster zitten wel even na, want daar kan hij ook langsop lekken.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:Gewoon even een dieselservice bij je in de buurt bellen. Die hebben die membraampjte vaak op voorraad. Euro of 8.
Dat is niet bepaald mijn ervaring. Het enige dat ik te pakken kon krijgen via een NL dieselservice was een complete set van Delfi à € 200 waar dus ook de metalen delen bijzaten.
Maar goed… ik heb niet alle dieselservices van NL afgebeld, maar er wel specifiek naar gevraagd.
Anders gewoon bestellen op die franse website. Een Euro of 45 kost de set. Goed bedrijf, zéér punctueel en correct. (leek eerder een Duits bedrijf!):lol:
Kreeg er zelfs een balpen bij cadeau.
Maar als iemand een goed NL adres weet die ze voor € 8,00 verkoopt, houd ik mij aanbevolen uiteraard!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Kun je niet even een adres of firma posten, voor €8 haal ik ze zelf op!!









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
La Léo schreef:XM 2.9 V6 Exclusive schreef:Gewoon even een dieselservice bij je in de buurt bellen. Die hebben die membraampjte vaak op voorraad. Euro of 8.
Dat is niet bepaald mijn ervaring. Het enige dat ik te pakken kon krijgen via een NL dieselservice was een complete set van Delfi à € 200 waar dus ook de metalen delen bijzaten.
Maar goed… ik heb niet alle dieselservices van NL afgebeld, maar er wel specifiek naar gevraagd.
Anders gewoon bestellen op die franse website. Een Euro of 45 kost de set. Goed bedrijf, zéér punctueel en correct. (leek eerder een Duits bedrijf!):lol:
Kreeg er zelfs een balpen bij cadeau.Maar als iemand een goed NL adres weet die ze voor € 8,00 verkoopt, houd ik mij aanbevolen uiteraard!
Ze verkopen alleen de membramen en de rubberringen kunnen ze leveren maar moeten op maat gezocht worden. Ik heb het een week of drie geleden nog gehaald, dus echt een euro of 8.
V.O.F. Hoogeveen Auto Electric Dieselservice
http://www.hoogeveenbosch.nl
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Dat is dus exact hetzelfde bedrijf dat mij alleen dat ding van 200 euro kon leveren en bezwoer dat zij geen losse membraansets meer konden leveren
Maandag dus nog eens terugbellen, want dit is toch wel heel vreemd.
Heb je toevallig een onderdeelnummer, want “kunnen jullie revisiesetjes leveren voor het acceleratiemembraan van een MAS100/200 rotodiesel pomp?” levert blijkbaar niet het gewenste resultaat op.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Dank voor de antwoorden en snelle reactie,
Daan, dank voor de link, ik heb het hele forum afgezocht maar deze toch niet gevonden
La leo, mocht je voor 8 euro een membraan kunnen vinden hoor ik dat graag.
Ik zal van de week eens kijken of het motor revisie bedrijf hier in de buurt wat heeft.























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Hi Folkert, zie postnr. 6 (van Bjorn alias XM2.9v6exclusive), hij post het adres waar hij ze vandaan heeft voor 8 euro…
Succes!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Oja,
En hoe stel ik de messing schroef af?









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
folkert8 schreef:Oja,
En hoe stel ik de messing schroef af?
Zo goed als mogelijk op gevoel en gehoor. Bij een Turbo II rond de 1800/1900 tpm, weet niet of het bij Turbo I hetzelfde is, maar wellicht weet een ander dat wel.
Maar wel vreemd heren (en dame) dat jullie geen resultaat krijgen bij dit bedrijf. Ik heb overigens alleen gevraagd naar de membranen. Wellicht dat ze niet verder hebben gedacht dan alleen een gehel booster… Of gewoon heel erg commercieel zijn. Ik heb verder hele goede ervaringen met hen.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Ik zie op:
http://www.autodiesel13.com/achat/cat-suralimentation-19.html
losse membranen van 5-10 E.
weet alleen niet welke het is.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:Maar wel vreemd heren (en dame) dat jullie geen resultaat krijgen bij dit bedrijf. Ik heb overigens alleen gevraagd naar de membranen. Wellicht dat ze niet verder hebben gedacht dan alleen een gehel booster… Of gewoon heel erg commercieel zijn. Ik heb verder hele goede ervaringen met hen.
O maar ik héb ook goede ervaringen, een prima bedrijf!
Alleen toen ik enige maanden terug dat membraantje dus wilde bestellen, kreeg ik te horen dat “meneer Delfi alleen nog het hele ding leverde”.
Deze dus:
Maar goed, ik ga morgen nog eens bellen, wie weet….
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
En…????? Wie heeft als eerste de membranen besteld vandaag?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Vandaag bij een revisie bedrijf geweest deze had geen membraan.
Morgen naar een diesel service en daar vragen. Anders wordt het bestellen in Hoogeveen of Frankrijk
Ik heb het onderdeel verwijderd uit de dieselpomp en open gemaakt, membraan is inderdaad stuk.