2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
XM Diesel zoektocht. Welke te kopen?
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 22 december 2011 11:45 AM
  [ # 16 ]

Klemrijden op de snelweg gebeurt me niet, tenzij ik in een D zonder T zit. Als je eenmaal op een redelijk drukke snelweg achter een vrachtauto zit, kom je er gewoon niet meer voorbij. (in ieder geval niet zonder meerdere weggebruikers erg boos te maken.)

Natuurlijk wordt je er wel handig in, met de CX kon ik uiteindelijk goed over de snelweg, maar dan wil je soms een vrachtwagen inhalen, geef je gas en gebeurt er helemaal niets. Dan heb je gelijk van die auto’s met spastische lampjes in je achteruitkijkspiegel. En dan kan je nog zo goed voor of achteruit kijken, het verschil tussen 90 en 120 duurt gewoon bijna een minuut in een D zonder T.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1227
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 22 december 2011 12:03 PM
  [ # 17 ]

Toch een 2.5TD? Laughing

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 december 2011 12:34 PM
  [ # 18 ]
JanSr schreef:

126 km/uur met 3100 toeren is erg comfortabel

Komt zeker door jouw automaatbak, maar mijn handbak loopt 130 echte km’s per uur (TomTom!) bij 3000 rpm.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 22 december 2011 08:23 PM
  [ # 19 ]

Overbrengingsverhouding in zijn vijf of in vierde trap is hetzelfde

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 22 december 2011 08:51 PM
  [ # 20 ]

Dacht ik niet. Is wel ergens op te zoeken. Bij een ZPJ verschilt het ook.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
xmbreak
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 281
Geregistreerd: 09-12-2008

Gepost: 22 december 2011 09:10 PM
  [ # 21 ]

Twee jaar lang in een 2.1TD gereden uit 1997. Heerlijke vlotte wagen.
Heb jij toentertijd mijn BX automaat gekocht, Laurensz?
Vergeleken bij die BX is alles snel….........
2.5TD heeft het probleem dat de schotjes in het koelvloeistofreservoir oplossen/afbrokkelen, waardoor de kanaaltjes dichtslibben met alle gevolgen van dien.

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1227
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 23 december 2011 12:38 AM
  [ # 22 ]

Tja uhhh dan sla je die schotjes er toch uit? En gooit ze uit het reservoir? Die van mij zien er tot nu toe nog goed uit! Of denk ik weer eens veel te simpel?

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 december 2011 02:29 AM
  [ # 23 ]
JanSr schreef:

Dacht ik niet. Is wel ergens op te zoeken. Bij een ZPJ verschilt het ook.

OK, het scheelt minder dan 1 promille:

Afbeelding Bijlagen
Schermafbeelding 2011-12-23 om 01.27.06.jpgSchermafbeelding 2011-12-23 om 01.26.45.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 december 2011 09:59 AM
  [ # 24 ]

Zit het verschil niet gewoon in het feit dat een automaatbak altijd slip in de koppelomvormer heeft?
M.a.w. bij hetzelfde baktoerental draait de motor een hoger toerental.
Heeft de automaatbak overigens een lock-up in z’n 4?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 december 2011 03:24 PM
  [ # 25 ]

Ja, ik dacht het wel. In zijn drie ook.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 23 december 2011 05:06 PM
  [ # 26 ]

Rij nu 10.000 in een 99 2.1td automaat. Wel wat probleemjes hier en daar, maar dat zijn XM dingen.
Maar verder, wat rijdt dat goed zeg! De beste citroen tot nu toe. De vorige beste citroen was een 1993 bx tzd turbo.
Maar het meest genieten blijft de 2cv Smile

Invoeren kost bijna niets meer ook een XM uit 2000 kost je max 300 euro. Mijn 2.1td exclusive uit 1999 was 150euries bpm!
plus 100 euries RDW en klaar!

zon 2.5 heb ik ook niet aangedurfd er staan teveel kapotten te koop. Maar goed als je een nette koopt kan het prima.
Meteen ander koelvat er in inderdaad, de bron van hoop ellende!

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
ikkelaurensz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 13-02-2005

Gepost: 25 december 2011 01:50 AM
  [ # 27 ]
xmbreak schreef:

Twee jaar lang in een 2.1TD gereden uit 1997. Heerlijke vlotte wagen.
Heb jij toentertijd mijn BX automaat gekocht, Laurensz?
Vergeleken bij die BX is alles snel….........
2.5TD heeft het probleem dat de schotjes in het koelvloeistofreservoir oplossen/afbrokkelen, waardoor de kanaaltjes dichtslibben met alle gevolgen van dien.

Is dat die zwarte automaat? Ergens in de achterhoek? Ja, daar heb ik een tijdje in gereden. Op een gegeven moment begon de bak te slippen, toen is ze overgenomen door een klusser. Maar was een prima bakkie, nog een retourtje Hongarije mee gedaan met dat ding. Dus heeft haar zeer bescheiden prijs zeker opgebracht!

Als DeGaulle zijn leven aan een Citroën dankt, wie durft er dan nog te beweren dat een Citroën niet goed zou zijn?

Ex-auto’s: 12 BX-en, 3 x CX, 1 x Visa, 1 x ZX
Nu: XM 2.1 D 12 Berline 1991, GS 1220 1978, Ami 8 Break 1978

Profiel  
 
xmbreak
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 281
Geregistreerd: 09-12-2008

Gepost: 26 december 2011 01:18 AM
  [ # 28 ]

Dat is mooi om te horen.
Succes met je volgende aankoop.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 13 januari 2012 09:11 PM
  [ # 29 ]

Ik heb een ongeblazen D12 diesel 20jr oud gekocht met 45.000km op de teller, 400.000km inmiddels, rijdt super kan zeer goed met het verkeer op de snelweg mee,
De motor; is nog nooit een sleutel op geweest, normaal onderhoud nog steeds de eerste koppeling, gebruik in het stadsverkeer 1:14, grote weg 1:18 gemiddeld.
O,ja olieverbruik zero.

Mijn Citroen XM D12 is gewoon een probleemloze auto.

Harry nice day

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook