Paneel zat dus geklikt rondom en met 1 schroefje aan de voorkant, precies achter de stekker van de deur.
maar hij is eraf gekomen… rij nu maar ff zo rond.
dit was dus het probleem waarom de boel los ging. roest….
heb alles al schoon geborsteld en dan lijm ik de stripjes weer vast op het paneel met een goede 2K lijm. Daarna gaat er tectiel overheen om nogmaals roesten te voorkomen.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
zijn dit metelaen klippen??? had niet verwacht dat metaal er zo snel uit zag galva bad gemist of zo denk ik dan.
Gisteren nog weer aan de saxo geknutseld.
- Uitlaat gas dicht gemaakt bij 2 flenzen
- knipper lichten voor en aan de zijkant vervangen (Waren niet oranje meer) HEb ze meteen vervangen voor zilver kleurige lampjes.
- remdruk regelaar weer gangbaar gemaakt
Ook heb ik het deurpaneel weer gemonteerd en een sideskirt weer goed vast gezet.
Zo zit alles nu vast. dit gaat de eerste paar jaar niet meer los zitten.
Vanavond nog ff een nieuwe pakking tussen de kat en het spruitstuk plaatsen. Daarna de auto wassen en een beetje poetsen voor citromobile.
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Vandaag nog weer even met de sax aan het klussen geweest.
De cat is voor zien van een nieuwe flens. deze miste een stuk en lekte.
voor
na
Vervolgens de laatste hand gelegd aan de velgen. ik heb ze voor de 2e x met metallic lak gespoten en daarna ook nog met blanke lak.
Resultaat meg er zijn dacht ik zo. Komende week kunnen EINDELIJK de banden erop en dat snel onder de sax.
vorige bolides:
Totaal aantal Berichten: 48
- Saxo 1.4i 538 sport
Ziet er zeker heel erg mooi uit!
Ben benieuwd als ze er onder zitten.
Tadaa:
Om het geheel af te maken staan er nog chromen wielbout kapjes en chromen ventiel dopjes met de chevrons erop in de bestelling.
vorige bolides:
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Mooi hoor! Misschien nog een keer platen met opgelegde letters?
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gisteravond heb ik een pakketje uit hong kong mogen ontvangen met daarin 2 3000K bi xenon lampen. Eens kijken wanneer deze erin komen. heb eerst een ander probleem op te lossen…
Gisteravond heeft de saxo me in de steek gelaten. Ik had net een grote kruising over gestoken toen op eens de aandrijving wegviel. Na even inspecteren bleek het de rechter aandrijfas te zijn die gebroken is. Heb mijn broer snel gebeld of ie me ff kon slepen. Hij was gelukkig nog net wakker om 23.00u.
Vanavond maar de as er maar is onderuit halen en kijken wat de schade is…
Zo waren de xenon lampen verpakt…
zoals je hier kunt zien zijn de pinnetjes van de lampen door de doos heen gedrukt geweest…
Maar gelukkig zitten de lampen in een metalen omhulsel
wel echt geel zo te zien
vorige bolides:
Vanavond ff de aandrijf as eruit getrokken. Deze is direct na het tussenlager afgebroken..
Morgen maar is kijken of ik zsm een nieuwe kan regelen. En vooral de juiste. Schijnbaar zijn er 2 varianten. Tussen deze 2 zit lengte verschil.
vorige bolides:
best op chassis nr bij de dealer bestellen dan moet het juist zijn. Welke kant is er afgebroken? Kijk ook goed of er nergens spelling zit op de ophanging aan die kant. Ik geloof niet meteen dat deze het begeeft zonder aanleiding.
Dit is de rechterkant (lange as). Speling kan er niet meer zijn. Ik heb afgelopen jaar alle ophangrubbers al vervangen van de saxo. Alleen de stabi stangen en de veerpoot lagers heb ik nog niet gehad. Stabi’s worden nu ook vervangen. Saxo staat toch al op bokjes. En de veepootlagers worden gedaan als de schroefset eronder komt.
vorige bolides:
mmm ok
ik dacht al dat het rechts was maar was toch even men richtingsgevoel kwijt ... ik zou zeggen kijk de linker kant ook even na op de rechtse komt naar horen zeggen net een groter aanhaalmoment dan links
Het veroorzaakt zijn door de stabi’s maar dan zouden die al heel ver moeten zijn geweest denk ik.
ff weer stof afblazen van dit topic
6000K xenon is gemonteerd
donkere zijknipperlichten en alu tankdop zijn er op gekomen.
alu tankdop
Afgelopen zaterdag heb ik heel even tijd gehad om weer te klussen aan de saxo.
Ik heb maar is 1 van de 3 schakelstangen vervangen door eigenbouw stangen. Het was even puzelen om de borgveer erop te krijgen (grote handen en te weinig ruimte) Maar na een uurtje prutsen zat de stang erin.
hier het verschil tussen oud en nieuw
Resultaat is iig dat de schakelstang er nu niet meer af kan schieten en het schakelt een heel stuk strakker. De overige 2 stangen vervang ik later. Deze hebben nog niet zo’n haast.
Als alles goed is komt zaterdag a.s. de andere achteras onder de auto. Deze is spelingsvrij. Ook is deze as al 3,5 cm verlaagd. Als er tijd over is wil ik ook meteen de schroefset voor eronder gaan zetten.
vorige bolides:
Ziet er goed uit Randy! Waar heb je die tankdop uitgehaald?