Die heb ik bij een mede forummer opgehaald, samen met de knipperlichten en een achteras.
Deze is hetzelfde als van de peug 106/ 206
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Afgelopen weekend flink aan de saxo aan het klussen geweest.
Als eerste is de achteras vervangen voor een ander exemplaar
oude as er onder heen
Om de andere as passend te krijgen moest er wel de naven en de abs sensoren overgezet worden. Dus hebben we alles maar over gezet.
naaf zonder abs ring
en met
Deze kreeg ik bij de as erbij. Ze staan achteraf veel te week afgesteld. Dit moet nog ff wat beter.
Als 2e is de schroefset voor eronder gezet
Middendemper 1 cm ingekort, omdat deze tegen de carosserie kwam
Als laatste zijn ook de laatste schakelstangen vervangen. Hier heb ik geen foto’s van.
En hier is het resultaat van de varlaging
voor
na
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Mooi werk verricht!!
dank u!
vorige bolides:
Vanmiddag de achterschokbrekers ook vervangen voor V-maxx schokbrekers.
De gele koni’s die eronder zaten waren niet al te best meer.
de nieuwe schokbrekers
De balans van de auto klopt nu weer. Ook veert de auto achter niet meer ver in bij volgas optrekken. Zaterdag a.s. wordt de auto nog even uitgelijnd en dan kan ik genieten van het compleet nieuwe onderstel / wielophanging.
vorige bolides:
Dat is inderdaad iets wat ik ook niet echt fijn vind als ik wat meer gas geef de auto achter ver doorzakt.
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan zou ik in elk geval geen auto met bollen kopen, dan trek je met 140 km/h de neus de lucht nog in
Een bollenauto kan ik juist wel waarderen. Voor heerlijk comfortabel cruisen. Zo rij ik erg graag met de c5 van mijn pa. Geweldige wagen is dat.
De sax is afgelopen zaterdag uitgelijnd. hij stuurt nu bij snelle bochten alsof ie op rail rijdt. Is echt top nu.
Ook heb ik omdat de auto toch op de brug stond nog ff de laatste schakelstang vervangen. Hiervoor moest nog even de baksteun losgedraaid worden.
En omdat ie op de brug stond kon ik ook meteen een paar foto’s van de stangen maken.
vorige bolides:
zo weer ff een beetje stof afblazen hier.
Ondertussen is de saxo alweer een mooi stukje opgeknapt. Ik heb namelijk alle bumper zwarte delen gespoten met plastidip coating. Dit was omdat er vlekken in het kunststof zaten die er niet af te halen waren.
eerst de boel helemaal kaal maken
vervolgens alle beugels eraf gehaald. Vervolgens alles schoongeborsteld en in de coating gezet
toen met ruitenkit alles vast gelijmd.
vervolgens alles afgetaped en het zwarte gespoten met plastidip.
voor
na
ben echt super tevreden met het resultaat! Is echt netjes geworden. Alleen de voorbumper moet nog een 2e keer gespoten worden. Ik had namelijk te weinig verf…. ops:
2 weken geleden ben ik begonnen met het een nieuw winterprojectje. Ik heb me een setje ATS CUP velgen op de kop getikt. Deze wil pas gaan maken doormiddel van verloopspacers die ik op mijn werk laat maken.
om deze velgen gaat het. ze zijn 15 inch en 7J breed.
de blanke lak is er ondertussen al af (afbijten) en ik ben deze week begonnen met schuren van het blanke aluminium. De beloeding is namelijk dat deze helemaal gepolijst gaan worden. Het zwarte in de velg blijft zwart.
hier gaan nog een hoop uren in zitten…..
Om de boel af te maken komen er ook nog custom naafkapjes in. Deze ga ik zelf maken van ABS kunststof dmv een 3D printer. Hier een idee hoe ze moeten gaan worden:
vorige bolides:
Totaal aantal Berichten: 5
- C2 1.6 16V VTS
- Saxo 1.6 16V VTS
Ziet er netjes uit randy, ik heb zelf pas net me vts’je ,
Maar die van mij is al helemaal gedaan !
Zal je vanavond of morgen wel even wat foto’s van mijne sturen
Aan de mijne gaat qua body ook helemaal niks veranderen. Ik vind een saxo vts al mooi van zichzelf. Hij is alleen wat lager op zijn wilen komen te staan en er komen andere velgen onder.
vorige bolides:
Afgelopen zondag bij heaven on wheels tuning day geweest met de saxo. Na ±50uur schuren polijsten, poetsen en spuiten waren de classic cup wielen eindelijk klaar.
Dankzij de 22mm dikke adapterschijven passen ze nu ook onder de saxo.
Ik heb alleen nog geen tijd gehad om de naafkappen klaar te krijgen.
Ze staan nu iig in de 2e laag spuitplamuur. Pas als ze helemaal strak zijn worden ze pas gespoten. Dit moet de komende 2 weken nog gebeuren.
vorige bolides:
zo! dat ziet er echt heeeeel goed uit!! knap werk!
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Is dat plastic er een beetje makkelijk af te halen? Ik heb een beschadige rubberstrip in de skirt die op het rechterportier zit, kun je die los vervangen of moet het kompleet met dat meegespoten plastic deel? Het ziet er allemaal wat breekbaar uit dus ik heb het nog maar niet losgetrokken.
Toen ik je nieuwe velgen zag dacht ik: Opel Manta/ Ascona velgen! Daar zaten ze vaak onder in de jaren 80 en 90. Om die nou op een Saxo te zetten?
Ik ben meer van origineel CitroEn Lichtmetaal..
Maar ik moet nu eerlijk zeggen dat het me toch niet tegenvalt het resultaat!
Mooi werk!
Ik heb het beschadigde plastic deel overgespoten met plastidip. Kun je overal kopen voor tussen de 10-20 euro per spuitbus. Met 1 bus kun je net alle zwarte randjes spuiten.
Dit is heel sterk spul. Kan er zelfs met de hogedruk spuit op.
En als je er een gaatje aan maakt, kun je het zo als 1 vel eraf trekken, als je het niet meer bevalt.
Deze velgen hebben oorspronkelijk ook onder een ascona gezeten. Ik vind ze zelf heel erg goed bij de saxo passen qua vorm.
vorige bolides: