Gisteravond alle velgranden netjes afgeplakt en de harten van de velgen gespoten.
Als alles goed gaat kan ergens deze week de blanke lak er ook nog overheen en dan kunnen ze onder de saxo. Ben benieuwd hoeveel kg dit nu scheelt met de huidige setup. Straks met dat hondeweer is het namelijk niet verstandig om met blank aluminium velgen rond te rijden.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Gisteravond rond 8u hadden we de saxo lekdicht en weer helemaal aan het lopen. Dus was het tijd voor een testritje.
De motor loopt nu een stuk rauwer en klinkt net als een race auto . De vermogens opbouw is mooi gelijk. Hoe meer toeren, hoe meer pk’s.
Echter kun je wel merken dat de motor opnieuw afgesteld moet worden. Stationair draait ie bijna niet, motor valt echt dood bij kruisingen enz. Dus het was vanmorgen geen pretje om naar mijn werk te rijden.
Zaterdag nog even een dagje naar ringsleutel om alles even opnieuw af te stellen. Tot die tijd is het nog even afzien…(of fietsen)
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Afgelopen zaterdag heeft mijn saxo dus een chip op maat gehad. Resultaat is 145 PK uit het 1.6 blokkie. Ook maakt deze nu 7700 rpm max.
menig audi/bmw/saab weet er al van….
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
145PK, niet slecht
Stalen velgen zijn ook netjes gedaan.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
dank je!
De ATS en gaan de winterstalling in.
Heb nu tijdelijk ff de c5 wielen eronder gezet. Deze banden hebben veel meer profiel.
de berlingo kapjes zijn er echter alweer af. De wielbouten zijn te klein om de kapjes vast te zetten….
Ook heb is nog f snel een filmpje gemaakt vanuit de auto. Kun je zie wat voor toerenmonster het geworden is
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Zijn het gebruikte kapjes?
Had op de Berlingo ook rammelende kapjes zitten, er is weinig raakvlak tussen de bouten en het kapje, als het kapje een beetje beschadigd is slijt het heel snel verder en dan zitten ze compleet los.
Nieuwe kapjes kosten een 10€/stuk meen ik me te herinneren.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
probleem is dat de kopppen van de c5 wielbouten te klein zijn. Kapjes zitten gewoon los als de boute aangedraaid zijn…
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Ik heb nog wel een berg gewone wielbouten van BX/XM/Xantia liggen.
Die houden die Berlingo kapjes wel goed op hun plek.
PB maar bij interesse.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik moet voor deze wielen bouten hebben met een losse conische ring.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
gisteravond eindelijk de vermogens kromme gekregen van de saxo.
Dit plaatje bevestigd nog eens dat de vermogens opbouw erg lekker is. redelijk vlakke koppelcurve en vermogen is mooi lineair. en 143pk in een saxo wil best leuk vooruit.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
En lekker zijn kracht houden die laatste 1000rpm, dat is heel netjes.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Afgelopen weekend de saxo maar is verwend met een uitgebreide schoonheidsbehandeling.
NA wassen, kleien, cleanen en waxen zag ie er zo uit:
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i