





















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
F.SvM schreef:Alleen ik zie hier geen twee werk weken werk in.
Klopt het waren er dan ook ruim vier. Ik heb het nimmer over 2 weken werk gehad.
Ik heb ook echt geen volle dagen elke dag eraan gewerkt hè? Soms twee dagen niet, dan weer 6 uur op een dag, maar dat laatste lukte me vrijwel nooit. Ik moet immers ook een zaak draaiende houden.
Hoe dan ook, het boeit me geen zak dat een ander niet ziet hoeveel werk zoiets is…. IK weet het en dat vind ik voldoende.
@Freek: dat ik in die tijd ook aan andere CX’en had kunnen werken klopt, maar dan moet dat werk er voor mij wel zijn.
Maar als jullie persé die som willen maken dan heeft deze CX inmiddels zo’n 6000 gekost en dat lijkt me een fraai bedrag voor iemand die “voordelig belastingvrij wil dieselen”.
P.s. Hij is niet te koop uiteraard want zoveel geld gaat niemand er voor geven weet ik nu al, laat staan dat ik er nog iets op zou kunnen verdienen hahaha.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je hebt gelijk 70 uur is net geen 9 werkdagen.
In iedergeval veel zweef plezier toegewenst
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Jeetje, let je even niet op, heeft ze weer een lijk tot leven gewekt…
Veel veilige kilometers ermee!
























Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Hoeveel zou ze er wel niet hebben…
En wat een bijnaam! , apart maar geinig..
Veel pekel, rijplezier! (eigenlijk best zonde als pekerlbak?)...
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
GWHENDRIKS2 schreef:(eigenlijk best zonde als pekelbak?)...
Nee man, dat ding is onwijs lelijk. Gewoon lekker afrijden en behalve onderhoud niets aan doen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ach en je kunt niet alles bewaren
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Martinbap schreef:Leuk verhaal Leo, als je geen zin meer hebt om je geld te verdienen met je handen zwart te maken, kun je ze nog altijd gebruiken om er verhalen mee te schrijven.
Doet ze al, ook al verdient ze er geen geld mee!
Je bent zeker geen lid van de CX club? Goede reden om het te worden, want in elke “La CX en Route” een uitgebreide technische rubriek van La Léo. De laatste twee edities was het zelfs een thriller met een “cliff-hanger” halverwege…
Succes met Pekelteef Leo!
Nu hopen op een beetje pekel, want met deze temperaturen had je net zo goed in de Pallas door kunnen rijden!

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Inderdaad, kwam vandaag nog een Traction tegen.
Succes met Pekelteef Leo!
Komma vergeten?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dubbelpost…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
La Léo schreef:F.SvM schreef:
P.s. Hij is niet te koop uiteraard want zoveel geld gaat niemand er voor geven weet ik nu al, laat staan dat ik er nog iets op zou kunnen verdienen hahaha.
ach madame La Leo met die vergeten jongtimers van Aart vooral van Engelse makelij kan ik mij voorstellen dat een je een betrouwbare CX erbij wil hebben in de winter maanden
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hiep hiep hoera!
Het was inderdaad een lekke kachelradiator!
Nou Léo, rustig maar… zó leuk is dat toch niet!?
Jawel, want ook al is dat een prutsklusje, het is 1000x beter dan op zoek gaan naar een lekkage ‘ergens tussen schutbord en dashboard’ die je vervolgens nimmer kunt verhelpen omdat je er niet bij komt zonder alles los te boren/zagen/slijpen.
Sjors gaf me trouwens vooraf een nuttige tip. Hij zei: “haal dat bekledingspaneeltje er even af en prik dan met een priem eerst een klein gaatje onderin het kachelhuis zelf. Als er water uitkomt weet je het meteen, komt er niets, dan is hij niet lek.”
Ik sloeg dus een gaatje en ...drupdrupdrup! Disco!
Snel papier eronder om alles zoveel mogelijk op te nemen. Tja, meteen die vrouwelijke, huishoudelijke inslag hè.
Daarna met een dergelijke, handige multitool (aanradertje) een gat gezaagd in de behuizing zodat de radiateur eruit geschoven kan worden. Je dient wel het dahboardkastje uit te bouwen en de stalen beugel los te halen waarmee deze bevestigd zat. Anders krijg je de waterslangen er niet af. En die zitten toch altijd al erg strak.
Maar wat uitbouwen betreft is het in een Série 2 CX een ware verademing, want het dashboardkastje kan gewoon ‘normaal’ los en heeft geen bouten die in de motorruimte moeten worden gezocht. Ook dat bekledingspaneeltje ligt er in en zucht naast, heel eenvoudig.
In de krochten van het kachelhuis trof ik zoals verwacht een lekker tafereeltje aan:
Heb daarna het tapijt geheel weggeklapt, alle meuk opgedweild en de boel tijdens de kerstdagen fijn laten opdrogen. Straks eens verder, de nieuwe radiateur plaatsen.
Heerlijk, ik verheug mij nu al op schone ruiten en een vochtvrije cabine!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goed bezig!! Zie ik daar nu een doorgezaagd eindje van een rode draad? Zeg maar de rode draad in het leven van de pekelteef?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Tjonge, iemand die blij is dat de kachel lek is….
Goed bezig! (en inderdaad: ik zie de draad ook)

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dat is inderdaad een fijn tooltje.
Goed bezig! Maar ook ik zie het draadje…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik zie hem ook.
Waar zou het draadje voor zijn dan?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.