













































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
La Léo schreef:Jammer dat dit soort dingen altijd zo zwak is, eigenlijk bedoeld om slechts één keer gemonteerd te worden (in de fabriek, als het allemaal nog nieuw en soepel is) en daarna nooit meer aan te raken..
Ooooo dacht jij dat? Joh, die dingen kwamen uit de fabriek al met de barsten in het plastic en bij de eerste beurt kon je de hele zaak al vast gaan KITTEN omdat anders alles begon te rammelen en kraken als de radio boven standje 5 kwam
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Die van mij zijn nog gewoon heel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Even in de nerd mode: speakers achterin waren standaard in de serie 2 TRI en TRD. Ik twijfel zeer of ze optioneel leverbaar waren in de eenvoudiger uitgeruste RE/RS/RD. En de latere TGI/TGD had ze ook niet. Oftewel: je hebt een ontzettend deftige en luxe Break! En intussen dus met een geluidsinstallatie die bij dat luxe karakter past.
Edit - als ze in de RD zitten van F.SvM zullen ze inderdaad ook wel als optie zijn geleverd. Weer wat geleerd.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
break23m schreef:Even in de nerd mode: speakers achterin waren standaard in de serie 2 TRI en TRD. Ik twijfel zeer of ze optioneel leverbaar waren in de eenvoudiger uitgeruste RE/RS/RD. En de latere TGI/TGD had ze ook niet. Oftewel: je hebt een ontzettend deftige en luxe Break! En intussen dus met een geluidsinstallatie die bij dat luxe karakter past.
Edit - als ze in de RD zitten van F.SvM zullen ze inderdaad ook wel als optie zijn geleverd. Weer wat geleerd.
Heb ze er zelf ingezet ( heel ) en nu nog steeds heel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De nerd in mij is weer helemaal gerustgesteld Enne - zo zie je maar Waterman - met een beetje liefde kun je alles heel houden






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Mijn auto was oorspronkelijk inderdaad een TRI automaat.
Heeft tevens elektrische ramen achter en elektrische spiegels.
@waterman: ik had ‘t kunnen weten natuurlijk.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Leuk CX verhaal weer Leo! Mooie kleur dat Rouge Delage. Ga je de lak nog “ophalen” of is dat aan een pekelbak niet besteedt?
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
De ellende met een pekelbak is dat je ze snel (niet in bestede uren)) te goed maakt om pekelbak te zijn. Je wil tenslotte wel veilig en “mooi” lekker zweven, ook in de pekelbak. Voordat je het in de gaten hebt is ze het predikaat pekelbak ontstegen en is het een leuke, best goede CX geworden. Ga je haar dan toch door de pekel rijden? aarghhh nee das zonde, daar is ze veels te goed voor. Toch maar weer eens met een scheef oog rond kijken of je niet, voor weinig, tegen een leuke pekelbak oploopt.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daarom geef ik ook de voorkeur aan een wat nieuwere auto als pekelbak, dan heb je dat dilemma niet
Heel herkenbaar probleem van de ware liefhebber idd!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Hoi Leo, hoe bevalt de pekelteef, hebben al een maand niks van deze cx vernomen dat kan heel goed nieuws zijn dat de wagen probleemloos is of…..... zeker met het koude weer van de afgelopen weken
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Probleemloos? hahahaha! Was het maar zo’n feest!
Had al een update willen plaatsen maar nog niet aan toe gekomen.
Maar goed, bij deze dan: ik heb de afgelopen 6 weken ongeveer 40 liter koelwater bij moeten vullen (of het lijkt zo veel, ook mogelijk) en nee…. de kachelradiateur is nu prima, dank u!
Ik vermoed dus een kapotte koppakking (minstens), maar waarschijnlijker een gescheurde cilinderkop of gescheurde bussen. Een bekend kwaaltje van de Turbodiesel 2 blokken.
Deze theorie wordt helaas versterkt door het feit dat het deze TD behoorlijk aan trekkracht ontbreekt. Het lijkt wat dat betreft meer een platte diesel, er zit totaal geen power in.
Nu, de meeste auto’s/blokken werden destijds door Citroën teruggeroepen en in NL door de firma Bols & Kooiman gereviseerd en voorzien van RVS-bussen die wel heel bleven, maar aangezien dit een Duitse auto is, zou het kunnen dat er nog een origineel ongewijzigd blok in ligt.
Ook rookt de Teef als een malle, vooral bij het starten, maar dit kan ook gewoon aan de verstuivers liggen natuurlijk. Is echter nu niet mijn grootste zorg.
Ik heb er alleen geen tijd en plaats voor om dat nu allemaal weer te gaan uitbouwen en repareren. Kan niet eeuwig met privé auto’s bezig zijn. Ze zal dus nog even vol moeten houden tot ik in april/mei weer met de Pallas ga snorren.
En dan zien we in het najaar wel weer.. Ik denk dat ik ondertussen op m’n gemakje Teef 1 ga slopen (geeft toch niemand ene cent meer voor) en dan dat blok, dat liep als een raket maar waar ik toch nimmer een kont aan gedaan heb, geheel prepareer met nieuwe keerringen en pakkingen en die dan in één moeite over bouw, zodat de garage niet langer dan strikt noodzakelijk volstaat met Teef. En misschien ook wel de daarin aanwezige airco, als ik de moed daarna nog kan opvatten.
Ter info: alle dingen die ik WEL had aangepakt zijn nog altijd goed functionerend! Het was dus heus niet allemaal voor niets. Alleen zuur dat je niet vooraf kunt test rijden zonder kenteken en dat deze motorische pech pas aan het licht komt als ik er al 80+ uren in heb zitten aan al het andere.
Maar ja, zo kan het lopen met een CX.
Echter de aanhouder wint en dat ben ik hoor, wacht maar af!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ach ja ze was niet voor niets voorniks,en je mag een gegeven paard niet in de bek…..eu sorry cilinder kijken
Succes met pt2
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Dat zeg je nu wel Frank, maar de gulle gever had zelf ook werkelijk geen notie wat er goed of niet goed was aan dat ding hoor. Had haar in een opwelling op eBay gekocht, opgehaald in Aachen en in z’n achtertuin gezet om er ooit aan te beginnen en dan zou hij wel zien…
Hij mag dus blij zijn dat hij haar na anderhalf jaar (ofzo) aan mij heeft gegeven (omdat z’n vrouw er niet langer tegenaan wilde kijken en hij er niet aan toe kwam) anders had hij nu sowieso z’n scheidingspapieren al in orde kunnen maken vermoed ik!
Maar ik vind het nog altijd een leuk, interessant ding, een mooie volle uitvoering en ze rijdt nu heerlijk met al die nieuwe fuseekogels etc. dus ik ga er zeker wat van maken. Echter, in het najaar, voordat de volgende winter zich weer aandient.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
La Léo schreef:Ik denk dat ik Teef 1 ga slopen en dan dat blok geheel prepareer met nieuwe keerringen en pakkingen en die dan in één moeite over bouw
..en anders heb je het dieselblok van jouw ‘Maya’ toch?...
‘Spirit of avant-garde’