Vocht in de C4
Richard64
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

- C4 (2004-heden) 1.6 16v VTR+
Gepost: 23 december 2011 02:57 PM

Beste leden, sinds kort in het bezit van een rode C4 coupe, hij bevalt harstikke goed, echter als ik door de wasstraat ga, valt het mij op dat er water druppels verschijnen op de binnenbekleding ( aan de bestuurderszijde) .aan de onderkant van het dashboard.als je de bekleding dan ook voelt, voelt het behoorlijk vochtig.( dit gebeurt , naar mijn gevoel )trouwens ook bij heftige regenbuien..Nu heb ik in andere topics gelezen dat het kan liggen aan de afwatering van de airco, maar deze dop zit keurig gemonteerd in het chassis.
Wel valt het mij op dat de condensor ook aan de buitenkant vochtig is, klopt dit ?
Wie kan me met dit probleem helpen of heeft de verlossende tip voor dit vochtprobleem ?

Profiel  

luc4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

Gepost: 23 december 2011 09:05 PM
  [ # 1 ]

Heb ook een C4 coupe en volgens mij zou het kunnen dat de afvoer van met name water linksvoor dicht zit met blaadjes en andere rommel. De zwarte plastic afdek plaat onderaan de voorruit noemt men volgens mij een parafaan of zo iets…Naar beide zijden wordt water en andere rommel afgevoerd vanaf de voorruit. Je kunt, als je de motorkap omhoog hebt gedaan, zowel links als rechts een soort rubber flapje optillen en dan kun je met de hand wel voelen waar de opening zit (net achter de veerpoot schotel) en of het daar dan ook dicht geslibt is…
Vocht als gevolg van een dichte airco afvoer zit volgens mij weer meer bij de middenconsole (is al eens met foto’s geillustreerd op dit forum)
Hoop dat je de oorzaak kunt vinden…..succes

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook