Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Waar woon je? Misschien iemand in de buurt met een Lexia?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
In de buurt van Stadskanaal….
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Als ik dit zo lees denk ik aan sleetse koolborstels in de aanjager.
Dat begint met typische en ergerlijke soms wel-soms niet verschijnselen.
Even een andere inbouwen, dat sluit je dat uit. Tweedehands niet duur. Overzetten is vrij simpel.
Nieuwe koolborstels in de blower zetten is ook niet kostbaar, maar iets meer werk. Elders in dit forum is daar het nodige over geschreven.
Zo rond de 300k km’s komt deze storing veel voor.
Als de aanjager niet draait schakelt de airco ook uit.
Een brak regelpaneel ben ik nog nooit tegengekomen. Ik heb er nog een liggen.
Een blower ook, maar die krijg je niet, het is gewoon handig er een in reserve te hebben.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
De stekkertjes op de aanjager zelf geven ook nog wel eens problemen. Probeer die even schoon te maken en meet ook even of er stroom op staat. Zo ja dan zijn waarschijnlijk de koolborstels op.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Dank! Klinkt heel aannemelijk. Ik heb een donorauto staan met een prima blower dus wanneer de moesson hier stopt zal ik eens een poging doen om deze om te wisselen.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Het meest lastige met deze klus vind ik altijd het losmaken van de drie stekkers die aan het schopbord vastzitten.
Ik heb nooit begrepen waarom die dingen daar zitten. Misschien heeft ooit iemand bedacht dat je daar een soort diagnose mee zou kunnen doen of zo.
De laatste keer bedacht ik mij dat je ze net zo goed achter het schopbord met een tyrapje kan vastzetten
Een goede spiegel en een sterke lamp kan helpen. Eerst het schopbord losmaken ook, dan kan je er aan twee kanten naar kijken.
Wil je het comfortabel doen dan moet je rechter voorstoel er uit.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Die stekkers gaan idd nergens over. Hoop gedoe voor niets. Verder is het ff pielen, maar goed te doen.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Eindelijk even tijd gevonden om het probleem op te lossen: bleek toch uiteindelijk de ventilatormotor te zijn met kuren. Waarschijnlijk zoals zo vaak de koolborstels. Ventilator overgezet vanuit mijn donorauto. Niks geen gedoe met stekkers loshalen van het bekledingspaneel: Hele zaakje laten zakken met stekkers en al en 3 schroefjes van de ventilator met een niet te lange schroevendraaier losdraaien. Al met al 20 minuutjes werk en weer een heerlijk koelende airco.
Een ieder, dank voor het meedenken!