Beste citrofielen:
Van de week in België naar een XM 2.1 D 12 uit 1991 wezen kijken. 180 k op de klok, aantoonbaar, dealeronderhouden, van de eerste zeer bejaarde eigenaar.
Hij ziet er vrij netjes uit, heeft een paar kleine schades waaronder de plastic reflectorstrip (bovenste) tussen de achterlichten die stuk is.
Iemand een idee waar ik die het beste kan kopen?
Mis ook een paar wieldopjes….
Verder rijdt ie perfect. Echt heel strak en soepel. Start, loopt, schakelt, koppelt, veert en stuurt zeer fijn! Leuk hè, voor 400 piek…
Electrische probleempjes (uiteraard hè, serie I)
- Ramen doen het soms wel, soms niet, waar te zoeken?
- Bij remmen brandt het rechterremlicht. Linkerknipperlicht v + a gaan dan ook branden
- Bij links knipperen wisselt het linkerachterknipperlicht knipperend af met het linkerachterlicht. Lijkt me een massaprobleem. Hoe dit het beste te verhelpen?
- Auto is wat vochtig in de kofferbak. Rubbers niet goed? Vervangen of is er een andere oplossing?
Als DeGaulle zijn leven aan een Citroën dankt, wie durft er dan nog te beweren dat een Citroën niet goed zou zijn?
Ex-auto’s: 12 BX-en, 3 x CX, 1 x Visa, 1 x ZX
Nu: XM 2.1 D 12 Berline 1991, GS 1220 1978, Ami 8 Break 1978
Die strip tussen de achterlichten is eenvoudig te verkrijgen. Genoeg slopers. Even op ” gezocht ” meldne en dan krijg je wel wat aangeboden.
Voor je in de elektra duikt zou ik eerst een goede extra massakabel aanleggen. Best kans dat een hoop problemen dan spontaan verdwenen zijn.
Wat het vocht betreft. maak de boel in die gootjes overal zeer goed schoon. Best kans dat er hier en daar wat vuil zit dat een goede afwatering verknalt.
Kijk dat zijn weer uitstekende adviezen. Wat is dat toch fijn zo’n forum met liefhebbers. Dáár heb je wat aan!
Hoe en waar kan ik die massakabel het beste installeren?
Groeten
Als DeGaulle zijn leven aan een Citroën dankt, wie durft er dan nog te beweren dat een Citroën niet goed zou zijn?
Ex-auto’s: 12 BX-en, 3 x CX, 1 x Visa, 1 x ZX
Nu: XM 2.1 D 12 Berline 1991, GS 1220 1978, Ami 8 Break 1978
In de motorruimte links en rechts op je schutbord zitten massacontakten .
Links van je computerdoos en rechts bij je accu.
Schoonmaken met staalborstel en opnieuw goed bevestigen , liever vastsolderen nog.
Extra dikke elektriciteitsdraad van je accu min pool naar de motor , zoek maar een geschikt boutje /moertje.
Voor je verlichtingsproblemen kun je het beste een min draad trekken in je kofferbak naar de min op je verlichtingsunit .Solderen is wederom het beste .
Succes,Dirk
XM TCT Ambiance`94