Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Brake bleeding kits, ik ben er naar op zoek. Ik ben er nog niet achter welke de beste zou zijn, iemand tips, dan graag!
alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik kwam net deze tegen, weet niet of bonafide bedrijf. Moet ik nog ff zien na te gaan.
Eigenlijk zoek ik iets waarbij de LHM er uit kan zuigen zodat je niet de pedalen nodig hebt. Duur is deze niet.
http://www.harborfreight.com/brake-bleeder-and-vacuum-pump-kit-92474.html
Waarom wil je het pedaal niet gebruiken dan?
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Heb ergens op dit forum opgepikt dat abs units dit niet leuk vinden?
Wat een onzin, sterker nog,dát ding moet je ook ontluchten.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Mooi, weer een fabeltje uit de wereld dan.
Overigens, bij mijn xantia zou ik niet weten hoe daar te ontluchten. Bij de XM die binnenkort weer groot onderhoud behoeft, weet ik het ook nog niet maar daar heb ik me (nog) niet in verdiept. In elk geval gaan er o.a. nieuwe remslangen en LHM op/in dus ook een rondje ontluchten.
ontluchten met dat ene ding is idd erg makkelijk en voor de prijs hoef je het niet te laten.
Onluchten van de abs unit….uhm euh ? okay, hoe dan ?
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik heb de XM Haynes nu niet bij de hand, maar er staat wel iets over in. Uit m’n hoofd, kap in de wielkuip Dan 2 bouten lossen geloof ik? Maar ervaringsdeskundigen, Gompy en ik horen het graag.
Het ontluchten van het abs-blok is een fluitje van een cent.
D’r zit alleen verschil in van welke fabrikant je abs-blok komt.
Maar dat staat allemaal netjes beschreven in de Haynes en/of Kluwer.
Bij mijn XM was het alleen een kwestie van even de nippel op het abs-blok lossen (natuurlijk wel met een stok tussen het pedaal en de stoel) en dan hoorde je hem ontluchten. Het blok heeft gewoon z’n eigen retour, dus ook geen gedoe met slangetjes erop enzo.
Maar of ik nou een Bendix of een Teves abs-systeem heb weet ik niet meer.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
ABS ontlucht je samen met de remmen.
Ik ontlucht altijd de remmen door middel van een stok tussen de stoel en rempedaal. Zo blijft het systeem op druk en kun je met draaiende motor het gehele systeem ontluchten.
Ik meen te weten dat Teves niet meer te ontluchten was.
XM TCT Ambiance`94
nog een specifieke volgorde? eerst remmen en dan abs of maakt dat niet uit ?
BasisBIX schreef:Maar of ik nou een Bendix of een Teves abs-systeem heb weet ik niet meer.
Jij hebt een Bendix, net als ik.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
puffel schreef:Heb ergens op dit forum opgepikt dat abs units dit niet leuk vinden?
Lastig hé als je wél “ergens’ iets leest maar net niet helemaal de discussie hebt gevolgd… dan had je namelijk ook gelezen dat het ontluchten van een klassiek remsysteem niet doormiddel van “pompen” met het pedaal mag gebeuren als er ABS op die auto zit. Dan dien je onder druk te ontluchten. Het systeem van een citroen met hogedruk remsysteem zoals cx,bx,xm,xantia kan je WEL doormiddel van het de “pedaal” methode doen omdat daar dus zo’m 160 bar druk op staat.
Dus: het “verhaal” is geen onzin, alleen geldt het NIET voor genoemde citroens.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
gompy58 schreef:nog een specifieke volgorde? eerst remmen en dan abs of maakt dat niet uit ?
Als je de remmen ontlucht neem je automatisch het abs blok mee. Die kun je niet appart ontluchten.