2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
remmen ontluchtings apparaten
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 28 december 2011 11:00 AM
  [ # 16 ]

@ Waterman: yes het blijft lastig. Onmogelijk alles te volgen en te onthouden met name als je niet met een onderwerp bezig bent maar op een later moment wel.
Het is soms niet onbelangrijk meerdere meningen naast elkaar te leggen. Zelfs de experts van chyparse zeggen wel eens iets (in een ander verband) anders dan wat als norm wordt aangenomen.
Ik vaar de koers dan maar in het midden, kom je ook ver mee. Maar heb wel een Peugeot met ABS, dan dus op de verkeerde manier ontlucht, je doet ns wat voor een ander… Gelukkig is dat al langere tijd geleden en heb ik dus kennelijk geluk gehad.

Om van het plankje tussen stoel en pedaal af te zijn, ga ik dus toch ergens zo’n ontluchter zien aan te schaffen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 december 2011 11:28 AM
  [ # 17 ]

Die ontluchters zijn NIET bruikbaar op xm’s en zo!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 december 2011 12:40 PM
  [ # 18 ]
Dirk de Pirk schreef:

Ik meen te weten dat Teves niet meer te ontluchten was.

Jawel, met een Lexia Wink

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 28 december 2011 01:47 PM
  [ # 19 ]

Hoe gaat zo iets dan?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 december 2011 03:33 PM
  [ # 20 ]

De Lexia inprikken en dan de juiste opties kiezen in het programma.
Het programma zegt dan vanzelf steeds wat je moet doen, echt heel simpel Smile

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 28 december 2011 08:11 PM
  [ # 21 ]
citro-power schreef:
gompy58 schreef:

nog een specifieke volgorde? eerst remmen en dan abs of maakt dat niet uit ?

Als je de remmen ontlucht neem je automatisch het abs blok mee. Die kun je niet appart ontluchten.

Als je een Bendix systeem hebt, dus wel. Wink

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 29 december 2011 11:27 AM
  [ # 22 ]
ZX1.4i schreef:

De Lexia inprikken en dan de juiste opties kiezen in het programma.
Het programma zegt dan vanzelf steeds wat je moet doen, echt heel simpel Smile

Ja o.k., dat snap ik. Maar bij ontluchten draai je altijd een nippeltje los op de remklauw. Dat gaat niet zo goed op een Lexia….Dat punt snap ik niet helemaal.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 december 2011 12:59 PM
  [ # 23 ]

De lexia geeft de abs-pomp het signaal de kleppen vol open te zetten. Daarna volg je de gebruikelijke ontluchtingsprocedure.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 29 december 2011 01:37 PM
  [ # 24 ]

Op welke citroen zit een ‘teves’? Of mis ik hier iets?

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 29 december 2011 03:34 PM
  [ # 25 ]

Welllicht een klein beetje off topic maar

een echte monteur (met alle respect-dus geen zelfsleutelaar zoals ik en velen anderen) raadde mij ooit in mijn GSA tijd aan, om bij lhm wissel de remklauwen ook even te laten ‘doorbloeden’. Sindsdien heb ik dit altijd braaf gedaan al dan niet met plankje of helpster.

Eigenlijk weet ik niet waarom ik dit nog steeds doe, is dit ook een onzinnige tip geweest vraag ik mij af? Kwaad kan het natuurlijk niet en die nippeltjes blijven wel gangbaarder.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 29 december 2011 03:56 PM
  [ # 26 ]

Dat doe je om de oude/vieze LHM in die doodlopende stukjes leiding ook te verversen. Er vindt daar namelijk geen doorstroming plaats, in tegenstelling tot de rest van je systeem. Met de oude LHM komt ook eventuele lucht of stikstof mee naar buiten.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 29 december 2011 05:27 PM
  [ # 27 ]

OK, dacht ik al. Geen doorstroming daar. In elk geval dus een goede tip voor diegenen die het nooit doen.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 29 december 2011 06:09 PM
  [ # 28 ]
waterman schreef:

De lexia geeft de abs-pomp het signaal de kleppen vol open te zetten. Daarna volg je de gebruikelijke ontluchtingsprocedure.

Ahh zo, dank je voor de uitleg.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook