Ik heb net een Pioneer Avic X3II ingebouwd, na veel zweten en zwoegen werkt alles naar behoren behalve de gps, die is niet accuraat genoeg om fatsoenlijk te navigeren. Hiervoor heb ik de snelheidspulskabel nodig. Weet iemand waar die zit bij de 1.1i uit 2001? Ik hoop dat dit het probleem gaat verhelpen, maar geen idee welke kabel dat is. Ik ken niet al te veel van kabels in auto’s.
Welke gps ontvanger gebruikt je en waar heb je deze geplaatst?
Iedere goede gps ontvanger kan perfect werken zonder snelheidssignaal.
Zelfs een smartphone met gps onboard werkt tegenwoordig op 20meter nauwkeurig.
Ik gebruik de gps ontvanger die bij de pioneer geleverd werd. De module heb ik horizontaal vlak onder de voorruit geplaatst dus zou goed moeten zijn.
In de handleiding staat wel dat je die snelheidspuls moet aansluiten om nauwkeurig te navigeren. Ik weet niet wat anders het probleem kan zijn. Hij heef goede verbinding in het configscherm en hij ziet ook direkt waar ik ben
Alleen staat de pijl dwars op de rijbaan, alsof ik zijwaarts rij zeg maar en soms wijkt hij af en dan begint de navigatie rare dingen aan te geven.
Hoe lang is de gps antennedraad? Ik denk dat je hem beter een vrij ongehinderd plek geeft
In een voorraam zit een metaallaagje dat de radio-gsm-gps antenne signaal verzwakt. In het gedeelte waar de de spikkels ziet boven de spiegel heb je er normaal geen last van of op het dak of aan de voorgril zijn betere plaatsen.
Merk op dat je 2 typen gpssignaal ontvangers hebt met een verschillende standaard. Ik weet niet of je deze kan aanpassen.
Het verschil komt er op neer dat de data anders wordt doorgegeven. (NMEA /WGS)
Wat is je latitude en longitude? vgl dit eens met http://www.gpscoordinaten.nl/bepaal-gps-coordinaten.php
De snelheidspuls gaat er niet voor zorgen dat je pijl juist staat. Die gaat er voorzorgen wanneer je in een file in de grootstad stad bent de locatie beter weet.