hallo,
wij hebben een citroen c5 break 2.0 hdi met 110 pk. de auto heeft nu bijna 300.000 kilometer gereden.
nu is er sinds kort een geluid te horen tijdens het koppelen (en soms ook in bochten, vooral naar rechts)
op het ene moment is het geluid er wel en soms is het ook in meer of mindere mate afwezig.
het gaat hier om een krakend geluid. de auto is verder netjes door de apk gekomen dus ik verwacht niet dat het iets ernstigs is, maar ik vraag me wel af waar het aan ligt. ik heb het forum al door gespit maar ik heb niet een thread gevonden waarmee ik het kan identificeren.
zijn er mensen die het zelfde probleem hebben of weten waaraan het ligt?
ik ben er nog niet mee naar de dealer geweest dus dat kan altijd nog.
ps. weet iemand of de veren van de kofferbak (die de klep open houden) makkelijk zelf te vervangen zijn?
mvg. Marten
Totaal aantal Berichten: 22
- C1 Airscape Feel
- C4 (2004-heden) Cactus Business 1.2 VTI
lala9292 schreef:
ps. weet iemand of de veren van de kofferbak (die de klep open houden) makkelijk zelf te vervangen zijn?
Als het systeem vergelijkbaar is met dat van mijn C4 coupé, dan is het vrij eenvoudig. Met een schroevendraaier het klemsysteem openduwen en dan de veer lostrekken. Kijk uit dat je nu niet meteen de achterklep op je hoofd krijgt. Nieuwe veer pakken en vastduwen. Fluitje van een cent. 5 minuten werk.