Hallo allemaal,
Eerste bericht hier op het forum. Eind oktober een volledig zwarte e-Hdi besteld (lease) met Maille Akinen bekleding, Pack perfo, Connect hifi, Select comfort, thuiskomer en zilvere Bellone velgen. Deze week bij Dijkstra Almere en 11 januari wordt hij door de dealer bij ons bedrijf in Bergen op Zoom afgeleverd. Hij wordt in de tussentijd ook nog bestickerd voor marketing doeleinden.
Ik wil graag een trekhaak eronder monteren omdat ik regelmatig een motoraanhanger meeneem. Ik hoorde van de Citroen dealer in Breda dat zij al geen vaste trekhaak meer (!) monteren op DS3’s met achteruitrij sensoren. Dus blijkbaar kan enkel een afneembare trekhaak. Weet iemand of er gezaagd moet worden in de achterbumper (onderkant) als er een afneembare trekhaak wordt gemonteerd? Ik ben al wat auto’s tegengekomen waar dit wel het geval is.
Tnx!
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
Die van mijn vader heeft een afneembare trekhaak af fabriek en daar is voor zover ik weet NIET in de achterbumper gezaagd.
Overigens zeer makkelijk en doeltreffend systeem
De mijne heeft een Webasto afneembare trekhaak. Zonder zagen….
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Als je de afneembare trekhaak neemt die Citroën voorschrijft (Westfalia) moet er helemaal onder in de bumper een stukje uitgezaagd worden. Zie je niet of je moet er helemaal onder gaan liggen.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Ik heb mijn afneembare trekhaak ook door de dealer laten monteren en alleen in de onderkant van de “diffuser” (donkergrijze gedeelte onder de bumper) is in gezaagd. Is heel netjes gedaan en valt nauwelijks op.
Hm, we zullen zien. Het is een lease auto en ik wil er zelf een trekhaak onder zetten. Na de leasetermijn haal ik hem er weer af maar dan mag er natuurlijk geen “gat” achterblijven. Maar de reacties zijn veelbelovend. Heeft iemand trouwens een vaste trekhaak in combi met achteruitrij sensoren? In Breda begonnen ze er niet meer (!) aan. Kan iemand bevestigen dat dit problemen geeft?
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
De sensoren zitten vrij laag in de achterbumper, wanneer je een vaste trekhaak hebt kan het zijn dat die ter hoogte van de sensoren komt te zitten.
Alhoewel ik laatst nog met een aanhanger achteruit heb gereden in de DS3 van mn vader gaf dit geen problemen.
Geen gezaag en je ziet de afneembare trekhaak nauwelijks (tenminste als je hem er niet op hebt zitten)
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Als de stekkerdoos van de aanhanger goed is aangesloten gaat waarschijnlijk de achteruitrij sensor uit bij achteruit rijden als er een aanhanger is aangesloten.
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 03-03-2011
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
Yoeri, welk om bij de DS3 rijders in Bergen op Zoom. Ik heb een wit zwarte..
mocht je de afneembare trekhaak niet elke keer eraf willen halen…. bij mij werken de achteruitrij sensoren gewoon met de afneembare trekhaak gemonteerd.
(de achteruit rij sensoren schakelen zichzelf pas uit als je het elektrische gedeelte van de aanhanger aansluit (of koppelstuk naar 7 pins))
DS3, Blanc Banquise/Noir Onyx, Pack Perfo, Pack Select Confort Myway
18 Mei 2011 Ds3 Ontvangst
01 Jun 2015 DS3 af, over naar captur… aircross 7mnd levertijd, was mij te lang.
Hoi
Weten jullie dat je de achteruitrijsensors uit kunt schakelen via de boordcomputer.
Ik heb zelf een afneembare trekhaak, omdat toen ik de DS kocht dit niet bekend was bij de verkoper. Ik gebruik de sensors (kijk liever zelf ) niet veel en zou nu voor de prijs een vaste trekhaak nemen. Het nadeel dan kun je (in veel gevallen) je sensors niet gebruiken.
Ik vind afneembaar perfect! Zeker onder een DS3, als je hem toch niet dagelijks gebruikt. Zo’n ding hoort er eigenlijk niet onder
Geen idee wat het prijsverschil was/is (ik hoefde hem niet te betalen), maar het zou mij wel 150 Euro meer waard zijn om hem niet te zien.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
@DS3Breda, ik kom ook uit Breda dus je zal me wel een keer zien rijden denk ik. Mn ds3 krijgt nogal opvallende bestickering.
Vond het aardig tegenvallen wat de dealer vraagt voor de trekhaken, zowel vast (594,-) als demontabel (721,-). Tegenwoordig kun je een vaste trekhaak van een A merk met voertuigspecifieke 7 polige kabelset kopen voor 170e. Als je die dan, zoals in mijn geval, zelf kunt monteren ben je wat goedkoper uit. Na mn leaseperiode schroef ik hem er weer onderuit en verkoop ik de set 2e hands.
Ik twijfel nog of het een vaste of demontabele trekhaak wordt. In ieder geval goed om te weten dat je de sensoren zonodig uit kunt zetten. Ik snap trouwens niet dat ze geen vaste wilde monteren in Breda.
Kijk wel uit naar de DS3, ik waai bijna van de weg nu met mn tijdelijke Peug 107
Ik heb de Westfalia eronder en je ziet de aansluiting nauwelijks. Het is een prachtig systeem, er zit zelfs een dopje bij om het gat af te sluiten als je de trekhaak niet gebruikt. Ook is er standaard een verloopstekker aanwezig en een handige opberghoes. De haak is met een sleutel te beveiligen. Overigens, de e- HDI is geen caravantrekker…..Een aanhanger is geen probleem, maar je merkt dat de motor er toch moeite mee heeft bij tegenwind. Komt niet zozeer door een gebrek aan koppel maar vanwege de gekozen overbrengingen. Ik zeg niet dat het niet zou kunnen maar het wordt sleuren geblazen. Dus mijn Hobby: exit. Enne, dat betreur ik niet, niet tegen mijn echtgenote zeggen…...hihi
Caravan trekken gaat heel goed hoor, ik heb deze zomer een knaus van 1200kg achter mijn e-hdi gehad ook door de bergen naar croatie, geen centje pijn.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar er mag maar 1150 kg achter volgens de TGK…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste