Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Nou stond mijn bijna 14 dagen BX stil (heerlijk in het zonnetje ), de laatste rit was 450 km met 4 personen, terwijl ik er normaal alleen in rijd (ik weet niet of dit een oorzaak kan zijn), en nou zag ik gister dat er 2 verse plasje’s olie onder de auto lagen; LHM! 1 plasje bij het binnenscherm rv. en 1 plasje onder de bumper rv, en de LHM was ook echt uit de bumper gelopen, want die was nat
Kap open en daar bleek de bovenkant van het voorraadvat nat en de LHM was naar achter de koplamp gelopen en had zich daar verzameld. 1 klein slangetje met een hoek van 90 graden leek wat los te zitten en daar zit nu een ty wrap om heen. Bij lopende motor komt hier trouwens geen LHM uit.
Auto gestart en op het hoogste nivo gezet en toen bleek dat er wat teveel LHM in zit.
Kan dit kwaad?
Ik heb alles gisteravond weer schoon gemaakt en ga het nu in de gaten houden.
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Geen LHM lekkage meer gehad,! Vandaag is de auto zonder aanmerkingen door de APK gekomen
Nu nog even nieuwe bougies er in en de klepspeling controleren (laat ik doen )
Gefeliciteerd! Maar klepspeling controleren is toch niet zo moeilijk?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik zou het wel kunnen, maar ik moet dan op straat sleutelen, bougie’s dat zou daar wel lukken, maar kleppen stellen vind ik wat te veel van het goede.
En ik heb thuis een garage, maar daar past geen BX in, en 10 km verderop huur ik een garagebox, maar daar heb ik weer geen gereedschap. En ik ken mezelf, ik zal toch wel iets nodig hebben wat ik dan weer niet bij me heb
Is een BX die niet lekt wel een BX dan? :-p Maarre, evengoed gefeliciteerd met de nieuwe APK. Het is altijd maar afwachten af en hoe dat slaagt.
Groet,
Chris
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gefeli met de nieuwe Apk
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
A.S zaterdag wil ik op een sloperij eens kijken naar oprolbare achtergordels, want ik heb nu vaste en dat is voor achterpassagiers niet handig.
Moet ik nog ergens op letten? De break wal wel dezelfde gordels hebben als de berline!?
En uiteraard moeten ze wel APK waardig zijn.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Break en berline zijn idd hetzelfde. Let er bij het demonteren op dat ze niet helemaal inrollen, dan slaat die vast en krijg je hem er niet meer uit. Leg even een knoop in de gordel tegen het oprollen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Aha, dat wist ik dus niet, merci
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gister voordat ik naar de najaarsmeeting ging, eerst even bij GAOS in Emmeloord langs om achtergordels te scoren. De rolautomaten waren er vlot uit (en daar verwachte ik de meeste problemen mee) en omdat ik niet zeker wist of deze gordels ook zouden passen in mijn sluitingen en ik de BX niet bij me had dus ook de sluitingen maar mee uit de sloop BX.
Toen begonnen de problemen; deze bouten steken door de bodem met hun achterste in de vrije natuur en zitten dus vol met roest en vuil .Niet los te krijgen….........
Er stond een Leader (type 2 ) die wat betreft bouwjaar erg dicht bij de mijne zou moeten zitten, maar helaas waren de achtergordels daar er al uit, die hadden waarschijnlijk wel gepast op mijn sluitingen
Andere BXen geprobeerd; hetzelfde probleem, uiteindelijk uit een Xantia 2 sluitingen gehaald, alleen hebben die een korter stukje gordel tussen montagebeugel en de sluiting.
Als dit echt een probleem is moet ik bij een stoffeerder o.i.d. er maar een langer stuk gordel tussen laten zetten.
Thuisgekomen gelijk gepast of de “nieuwe” gordels passen in mijn sluitingen, ze passen wel maar ik kan ze heel makkelijk lostrekken, word vervolgd dus…...
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Dat ze niet los komen is wel wat op te verzinnen toch?
Ik weet niet of je bij de onderzijde van de Bx kon, maar dan zou je het uitstekende stukje even met de staalborstel schoon kunnen maken, en daarna in de ontroestingsspul (bijv. Deblock oil van Innotec is daar perfect spul voor) spuiten, even in laten werken en dan in de auto klimmen en nog is proberen.
Mocht het dan nog steeds niet lukken… zorg dan dat je een stukje pijp oid hebt wat je over het handvat van je ratel schuift zodat je krachten een enorm stuk toenemen
En tussendoor nog is inspuiten kan uiteraard geen kwaad.
Succes!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citrofreak Bram schreef:zorg dan dat je een stukje pijp oid hebt wat je over het handvat van je ratel schuift zodat je krachten een enorm stuk toenemen
Je loopt dan wel het risico dat je ratel stuk gaat en je je klauwen openhaalt hé...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Idd, er zijn ook betere oplossingen.
Zoals bijv. de stalen dwars-staaf, die meestal bij het ratelset zit, waar de koppeling voor de dop over heen en weer schuift.
Daar kan ie met gemak weer een stuk buis overheen zetten.
Maargoed, het gaat om een M10 bout… je zou zeggen dat het niet zoveel in mag houden.
Gebruik je wel een grote ratelset?
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik had alleen een grote Mannesmann ratelset bij me, en die kan heel wat hebben, alleen had ik dit niet verwacht.
Anders had ik wel een buis o.i.d & kruipolie en een staalborstel meegenomen, en de BX lag uiteraard helemaal plat, dus eronder inspuiten was geen optie!
Bij een andere BX die op een andere auto lag kon ik zien hoe lang de bouten waren, en daar werd ik niet vrolijk van Die had ik dan wel weer kunnen schoonmaken en inspuiten….....
En ik woon ong. 70 km van Emmeloord, dus om nu met een staalborstel e.d weer terug te gaan, is voor mij geen optie….....
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ja, die afstand is inderdaad niet gering…
Ik heb hier nog 3 klikkers liggen, en die komen denk ik uit een Xant type 2.
Die zijn langer als bij een type 1 en dus ook lang genoeg voor bij jou Bx.
Alleen geen idee of ik ze nog nodig heb, want de Xant waar ze in de kofferbak lagen gaat binnenkort weer een origineel interieur in.
Ik zal is gaan informeren
Life’s too short to drive without comfort!!!