Of de radio wat harder zetten…
Volgens mij heeft elke (middenklasse) auto dat verschijnsel…
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Dan gaan we daar verder niks aan doen, zojuist de auto leeggehaald en de bank terug geklapt; probleem opgelost
Was gister ook nog een wieldop verloren, gelukkig had ik er nog 5 op voorraad, nu dus nog 4…..
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Nou, de nieuwe accu die er in 1-2012 in is gezet (handig, zo’n eigen topic ) is al weer vervangen.
De auto kreeg weer meer vrije dagen omdat de 2 cilinders weer rijden, en als ik dan de BX weer eens wou gebruiken, was de accu leeg, en die was dus kaduuk .
Zo snel heb ik nog nooit een accu hoeven te vervangen…......
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Las in het topic over “de karakterbak” van GW Hendriks dat slechte massaverbindingen voor storingen kunnen zorgen.
Nou had ik geen klachten, maar preventief onderhoud kan nooit kwaad, toch?
Dus gisteren de -kabel op de versnellingsbak, massapunten achter het linker achterlicht en bij de bobine losgehaald en schoongemaakt.
Omdat de accu er uit moest gelijk maar wat roestpreventie bij de accusteun uitgevoerd
De stekkers bij de achterlichten en 1 grote onder de accu en wat kleinere in de motorruimte losgehaald en van een lik vaseline voorzien.
Ik had op de radio een fluittoontje als deze en de verlichting uit stonden, maar dat is nu weg. Dat is toch maar weer mooi meegenomen
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Mijn BX heeft de nare gewoonte dat als ie langer dan 3 dagen niet gelopen heeft, de motor niet gelijk aanslaat. De carburateur moet dan eerst worden gevuld.
Ik begin me hier toch wel wat aan te irriteren .
Nou wil ik de brandstofslangen gaan vervangen en nou vroeg ik me af of ik ook een elektrische brandstofpomp bij kan plaatsen. Zo als bij een injectiemotor; contact aan en je hoort de pomp een paar seconden draaien.
Alleen moet ie bij mij niet weer gaan draaien als de motor loopt
Over het vervangen van de brandstofslangen; onder de motorkap lukt me wel, maar moet de tank er ook onderuit?
Voor de duidelijkheid, er zit ook een retourleiding naar de tank!
Hoe bedoel je dan? Een extra pomp voor tijdens het starten?
De tank hoeft er niet voor onderuit. Als je de achterbank omhoog doet en de isolatie weg haalt kom je daar onder de plastic dop de vlotter en dergelijke tegen. De nieuwe slangen zullen wel met wat moeite terug gaan. Maar dat is beter dan die tank eronderuit halen.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Is de benzinepomp op de motor wel fris?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waarschijnlijk is je terugslag klep kapot, die zogt ervoor dat de benzine niet terug loopt. Volgends mij zit die ergens onder bij de tank in de buurt, maar je kan er van binnenuit niet bij.
Goede raad is voorraad
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
@ Marvin, heb net even gekeken; dat gaat wel lukken!
@ Waterman, nieuwe pomp heeft niks geholpen.
@ Redbird, heb zelf ook al eens een extra terugslagklepje geplaatst, hielp niet…..
Het idee wat ik zelf heb is natuurlijk niet de oplossing, maar het leek me wel een prima oplossing (als het mogelijk is tenminste )
@ Marvin, jij hebt ook een 1600 met carb. Slaat die wel vlot aan na een paar dagen stilstand?
Totaal aantal Berichten: 6147
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Carburateur niet “lek”?
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Hoe kan ik dat controleren Hilko?
Als die lek zou zijn dan zou er wel benzine op het blok moeten liggen toch? Of tenminste de sporen er van.
En ik ruik ook nooit benzine
Totaal aantal Berichten: 6147
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik bedoel meer dat de boel verdampt, maar het kan ook zo de cilinders in verdwijnen. Trek je peilstok er eens uit en snuffel eraan, als je (duidelijk) benzine ruikt is het niet goed.
Het is al een tijd geleden dat de mijne gelopen heeft, maar ik had soms wel het zelfde probleem als jij nu hebt. Als de auto een aantal dagen stil stond en ik probeerde te starten sloeg ie heel even aan. Daarna duurde het een tijdje voor de auto wilde lopen.
Ik denk eigenlijk het zelfde als Hilko, dat de benzine in de cilinders loopt/ verdampt waardoor je moet wachten tot de vlotterkamer weer vol is. Zou je op kunnen lossen door de carb eens van een aantal nieuwe pakking te voorzien.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
De benzine loopt gelukkig niet het carter in, heb net nog aan de peilstok geroken .
Inderdaad Marvin, hij loopt even, valt weer uit en dan moet je “lang” doorstarten.
Ik ga de slangen vervangen en haal nog eens een nieuwe brandstofpomp.
Alsd dat niet helpt kan ik altijd de carburateur nog eens onderzoeken.
Op de tank lijkt het dat de aanvoer en de retour verschillende diameters hebben, is dat zo?
En welke diameter(s) heb ik nodig?
Totaal aantal Berichten: 6147
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Loshalen en meten.