15 van de 18
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Mijn Type 2 Gris Renard
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 13 december 2015 12:59 AM
  [ # 211 ]

Heel wijs Bert!!!!

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 14 december 2015 06:29 PM
  [ # 212 ]

Dank je Peter Cool red

Vandaag maar even de kofferbakvloer bijgewerkt met Dinitrol, dat was nu het moment omdat de achterste demper al bij het oud ijzer ligt.

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 20 december 2015 03:06 PM
  [ # 213 ]

Nieuwe uitlaat is gemonteerd. Auto is stiller (dan voorheen met de oude complete uitlaat).
Helaas steekt de nieuwe wel wat meer uit de bumper Neutral

Vandaag de carterventilatie maar eens gecheckt en het verbaasde me toch wel dat de slangen naar het spruitstuk en luchtfilter vol drab zaten. Rijd wel wat korte eindjes, maar ook wel langere en koud is het ook nog niet huh

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 20 december 2015 07:02 PM
  [ # 214 ]

Slecht ontwerp van de carterventilatie. Naar mijn weten heeft iedere 1600 carb er ‘last’ van

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 21 december 2015 07:27 AM
  [ # 215 ]

Ik had al zoiets gelezen hier, maar hoe zit het dan met de 1.6 injectie en de 1.9 carb?

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 21 december 2015 09:25 AM
  [ # 216 ]

Ook. Mijn BX Progress (1.6 injectie) had er ook heel veel last van.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 21 december 2015 05:27 PM
  [ # 217 ]

Dan weet ik wel genoeg Confused

Profiel  
 
Gepost: 21 december 2015 08:51 PM
  [ # 218 ]

Ik heb een 1.9… Dra-ma-tisch! Zeker de versie zonder de slang op het kleppendeksel!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 21 december 2015 11:02 PM
  [ # 219 ]

Ook ik heb geen slang op het kleppendeksel.
Als die er zijn dan zal dat wel een modifiatie zijn geweest!?

Een buurman had ooit een 405 met 1.6 motor, lijkt mij ongeveer dezelfde als mijn 1.6, maar dan
met injectie, en die vulde olie bij via een dop in het kleppendeksel. Zo’n kleppendeksel monteren
zodat ik van die plastic vulpijp af ben is een optie, maar waar laat ik dan de slangen die nu aan de vuldop zitten?
Of zit er op zo’n 405 kleppendeksel een slang die naar het luchtfilterhuis kan?

Of maak ik me druk om niks en kan ik die mayo gewoon laten zitten? Het stalen sponsje heb ik al eerder verwijderd uit de vuldop.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 21 december 2015 11:18 PM
  [ # 220 ]

Zo’n kleppendeksel op jou motor zetten lijkt me behoorlijk onmogelijk. Je zult gewoon eens in de zoveel tijd even de mayo moeten verwijderen. Heb ik ook net bij mijn 1.6 gedaan, hoort erbij. Als je het maar wel doet. Wink

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 21 december 2015 11:28 PM
  [ # 221 ]

Ik denk dat in die 405 al het latere Xantia 1.6 ‘broodtrommel’ blok zat. Die heeft de vuldop op het klepdeksel zitten.

Heb je het gaasje ook uit de dop gehaald?


Citroen BX by Timo van Vuurde, on Flickr

Dat scheelt ook al een hoop.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Gepost: 22 december 2015 12:27 AM
  [ # 222 ]

Met de juiste slangen (de slang onderin het blok gaat niet met een korte bocht naar de slang met de vulpijp, maar naar het kleppendeksel, zeg ik even uit mijn hoofd) zou je de boel aan kunnen passen. Op het deksel na, verschillen de blokken niet echt van elkaar. Als je tenminste een 159A hebt.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 22 december 2015 12:41 AM
  [ # 223 ]

Bij mijn GTi was de dikke retourslang gescheurd, waar dat T-stuk in zit. Toen ik de boel aan het demonteren was om een nieuwe te plaatsen heb ik alle overige slangen ook goed schoongemaakt.. was wel nodig ook! Genoeg mayo om een snackbar te voorzien Laughing
Ik vond het wel een dankbaar karweitje om alles schoon te maken en te poetsen Smile nog goed voor de gezondheid (van je BX) ook.

doei

Profiel  
 
Gepost: 22 december 2015 09:36 AM
  [ # 224 ]

Overigens is het inderdaad een modificatie van het 159A-blok. Eerste versie had geen slang op het deksel, later wel. Zelf heb ik de slangen ook al eens overgezet, met een ander deksel (moet een pijpje voor de lang op zitten, rechts bovenop). Olie (bij)vullen gaat nog steeds via het potje bovenop de slang voor het blok. Kon zo snel geen duidelijkere foto’s vinden… Oud met het h-vormige slangetje onderaan en ‘nieuw’ met een verbinding naar het deksel (in dit geval een DKZ).

Afbeelding Bijlagen
159aSlang.jpg199AOUD.jpgDKZ-slang.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 22 december 2015 03:46 PM
  [ # 225 ]

Het sludge probleem komt denk ik voornamelijk door het afkoelen van de carterventilatieslangen.
Misschien is de oplossing thermisch isoleren van alle delen waar de mayo zich ophoopt.
Er is zelfklevende, isolerende tape in de handel, wordt veel gebruikt bij airco systemen

Profiel  
 
 
15 van de 18
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook