Dat draaiding in mijn Deauville werkt nog helemaal goed, mocht je interesse hebben dan hoor ik het van je!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 752
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
@Marviin, je hebt pm.
mocht ie bij poging 3476 toch open springen, dan moet je het hele bakkie er uit schroeven en dan even goed kijken waarom ie het niet doet.
Je kan het deksel makkelijk openen door het draaiding er uit te halen maar dat kan dus alleen als je de hele bak in je handen hebt…
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Vandaag na precies 1458 pogingen toch maar besloten de schroevendraaier te gaan gebruiken; het draaidingetje is gesneuveld, maar dat was ook de boosdoener!
De foto’s:
Volgens mij is het deksel heel uit de strijd gekomen, en het draaiding is met uitgebouwd bakje makkelijk te verwijderen. Ik moest alleen nog even vogelen toen de bak er niet uit wou nadat ik de 2 schroeven had verwijderd; maar de 4 kunstof pinnen in de bovenste rand verwijderen en de bak kon verwijderd worden.
Heren, bedankt voor de tips en het meedenken, Marviin heeft nog een werkend draaidingetje, dus alles komt goed
Gecondoleerd met het verlies van je draaiding…
Ik zou inderdaad eerst even met een los bakkie proberen of het donordraaiding het goed doet en dan pas het hele zaakje terugzetten.
Ik heb hem voor de zekerheid niet meer vastgeschroefd.
Dat extra rammeltje neem ik dan maar voor lief…
O ja, die plastic pinnen was ik even vergeten, sorry. Maar het wijst zichzelf eigenlijk.
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Vandaag het draaiding van Marviin per post ontvangen; alles werkt weer zoals het hoort.
En omdat ik vertrouwen heb in de techniek, niks met duct tape gedaan, ook het bakje weer keurig vast gezet.
Het vertrouwen is zelfs zo groot dat ik voorlopig eerst nog maar niks op berg in het kastje…......
Totaal aantal Berichten: 1036
- BX 16 TZI Automaat
Hoera voor t draaiding!
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Mooi dat het geholpen heeft!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Vorige week is de spoelolie weer vervangen door LHM; de auto lijkt nog iets meer te deinen/zweven dan voorheen,ik ben best tevreden. Regelmatig even de voorpootje’s inspuiten zal ook helpen om dit zo te houden.
Ook zakt de auto nu heeeeel langzaam in, na 48 uur is de kont ingedaald, maar de voorkant nog steeds niet helemaal.
Vandaag spatlappen gemonteerd achter de voorwielen, spatlappen geregeld via het forum
Hoop dat de onderkanten van de deuren nu wat schoner blijven, 1 keer uitwijken voor een tegenligger en ik kon weer autowassen
Kortgeleden ook de originele Total sticker zoals die in 1986 op het achterraam moet hebben gezeten, weer teruggeplakt!
De motorolie zit er ook al weer een jaar in en had ververst moeten worden, maar door een foutje van de garage (mijn Eend laten keuren en de BX word afgemeld ) heb ik nu mijn APK pas over een half jaar, dus rijd nu maar 3 maanden laner door, als ik dat volgend jaar nog een keer doe, kan ik daarna alles gewoon weer in 1 keer laten doen
Totaal aantal Berichten: 1141
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Leuke wagen, met leuke foto’s, maar niet meer van je eigen auto, die werken bij mij niet meer
Life’s too short to drive without comfort!!!
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Idd, hoe dat nou weer kan
Dan deze maar:
- GS/GSA X1
Gave bak man, wees er zuinig op!
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Kwam er gister achter dat mijn radiateur begint te lekken , moet dus een nieuwe, maar zijn alle radiateuren van de 1600 motoren gelijk?
- GS/GSA X1
Ahh, vervelend!
Ik durf het niet mrt zekerheid te zeggen, maar volgens mij zijn de 1.6 en 1.9 zelfs gelijk..
1.6 en 1.9 injectie zijn gelijk, en van het zelfde formaat als 1.9 carb.
1.6 carb heeft een kleinere, is het zelfde als 1.4