Totaal aantal Berichten: 752
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Vandaag is er een nieuwe radiateur geplaatst, de oude was nog de originele, de kvs. was 2 jaar oud en nog mooi helder.
Gelijk maar even de onderste balk uitwendig behandeld met Dinitrol, inwendig was al gedaan tijdens de Dinitrolbehandeling (en dat kon ik nu dus mooi even controleren )
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Mijn BX heeft verder de hele winter probleemloos gefunctioneerd, uiteraard wel regelmatig de pekel eraf gespoeld , maar ik begon me wel steeds te ergeren aan het steeds hoger wordende stationaire toerental.
Was al eens met teflon spray e.d. en remmenreiniger bezig geweest (een mens in nood probeert wat ) maar het euvel komt steeds weer terug; de gasklep komt net niet ver genoeg terug. De veer verder opspannen helpt ook niet.
Vandaag begon de auto zelfs na te dieselen als ik de motor afzette, dus nu maar eens de luchtfilterslang er af en ook inwendig de gasklepas gereinigd met remmenreiniger.
Nu eens kijken hoe lang het goed gaat, anders moet de carburateur toch maar eens in een ultrasoonreiniger
Totaal aantal Berichten: 1141
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Dat is vervelend!
Ik heb nog 2 Solexen liggen volgens mij, anders zowieso 1.
Is een 32-34.
Als je er belang bij heb hoor ik het wel.
Life’s too short to drive without comfort!!!
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Bram, bedankt voor het aanbod, maar ik maak er (voorlopig) nog geen gebruik van. De ultrasoonbehandeling kan ook nog als het probleem weer terug komt, en ik neem van Marviin misschien nog een oude carburateur over die ik dan als pluk carbu. kan gebruiken!
- GS/GSA X1
Graag gedaan hoor.
Die carb van Marvin komt ook bij mij vandaan
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Het stationair toerental was nog steeds te hoog, dus vandaag nogmaals met een zaklantaarn de carburateur weer eens grondig bekeken om te kijken waarom de gasklep niet een fractie verder wou sluiten. En uiteindelijk viel me op dat dat ronde plastic ding waar de veer in zit, stroef liep tegen het carburateurhuis, en daar zat ook mooi wat oud stug vet. Dit was aan de onder/zijkant van de carbu zodat het slecht te zien was.
Dus, met een spuitbus remmenreiniger en een stukje “precisie spuitbus richt techniek” die klodder oud vet verwijderd en daarna met dezelfde techniek met WD40 lopen sproeien, en toen kon ik eindelijk de stationaire aanslagschroef gebruiken omdat de motor te LANGZAAM liep
Ik heb goede hoop dat ik dit probleempje nu heb opgelost
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Vandaag maar eens het interieur van de BX goed schoongemaakt, en ik had de smaak te pakken, dus lekker verder gegaan onder de motorkap, want daar viel ook nog wel wat te verfraaien.
Het resultaat mag er best zijn, maar minder is dat ik tijdens de schoonmaakwerkzaamheden de carburateurveer er per ongeluk af wipte…....
Tot zover niks bijzonders, veer terug plaatsen en gaan, helaas bleef na een 500 meter mijn gas vol open staan; gasveer verloren
Hoe het kan weet ik niet, het ding zit vast achter 2 nokje’s.
Ik heb de boel provisorisch werkend gemaakt met stoelrubbers van een Eend, maar ik heb nu wel een andere veer nodig, wie kan me helpen aan zo’n veer? Het gaat om een Solex carburateur, type 32-34.
In de vraagbaak 82-86 is de veer te zien op pag. 93.
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Heb ik vast nog wel over, maar dan moet je geen haast hebben. Anders zijn ze vast ook wel op CM te vinden.
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Graag, heb geen haast, ga a.s. vrijdag naar Frankrijk, dus dit jaar geen Citro mobiel!
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Heb in tegenstelling tot wat mij eerder verteld werd toch een originele Citroen veer geleverd gekregen, ook heb ik in Fr. nog een gebruikt exemplaar opgeduikeld.
Inmiddels het nieuwe exemplaar gemonteerd en alles werkt weer als vanouds, heb er al 15 km. mee gereden en ben de veer niet verloren, dus het zal nu wel goed zijn!
- GS/GSA X1
Toppie!
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gister tijdens een rondje van 400 km. door “den lande” kwam de tellerstand van 33600 voorbij, en toen ik de auto kocht stond de teller op 16800, dus ik heb in iets meer dan 2 jaar de tellerstand verdubbeld, en over de eerste helft van de kilometers heeft de auto 25 jaar gedaan
- GS/GSA X1
Leuk, en nog steeds wel een acceptabele km stand
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Vind je? Ben al op zoek naar een andere, lekker weer wat jonger en wat minder op de teller
- GS/GSA X1
Haha, ik heb nog wel een Xantia met 2 ton meer ervaring