Koplampen polijsten, Hoe duurzaam is dit?
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 820

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 02 januari 2012 01:19 AM

Zoals wel vaker bij een Xsara heeft de mijne last van doffe koplampglazen.

Eigenlijk wil ik dit laten schuren en polijsten. Nu heb ik aan de chef werkplaats van mijn Citroen dealer voorgelegd of hun hier ervaring mee hadden, en hij gaf aan dit 1X gedaan te hebben, waarna de auto het jaar erop voor de apk werd afgekeurd op dit punt.

Hoe is de ervaring op het forum op dit gebied?

Als het goed kan, lijkt het mij een prima oplossing. Anders maar op zoek naar nieuwe glazen.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 02 januari 2012 01:22 AM
  [ # 1 ]

Nieuwe glazen wordt nieuwe lampunits aangezien het plastic is.
Mijn ervaring ermee is goed. Er zit geen lens in, dus afkeur op lichtbeeld lijkt me sterk. Wat wel zo is, is dat een past gepolijste/geschuurde koplamp geen UV-bescherming meer heeft en binnen no-time weer dof wordt…
Dit kun je voorkomen door een goede kunststof beschermer met UV-filter te kopen.. Informeer hiervoor even bij http://www.carclean.nl. Zij hebben allerhande middeltjes om het kunststof weer voor jaren te beschermen!
Heb het hier ook wel eens gedaan met de C5!

Profiel  

wielaatdehonduit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 21 maart 2012 04:49 PM
  [ # 2 ]

hoe duurzaam… geen idee!
onlangs heb ik wel met goed resultaat zelf met commandant een paar koplampen gepolijst.
gewoon met de hand en een rol poetspapier.. half uurtje werk en mooi resultaat.

AX 1.1 plaisir, AX GTI, BX 1.4, Xantia 1.8 en nog het eea aan oldtimerspulin de garage. Nu op zoek naar een geschikte citroen voor dagelijks gebruik.. een Xsara 1,4i dus

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook