Beste allemaal,
mijn BX 19 TGI U9 heeft startproblemen. Voor zover ik weet is de accu in orde (vorig jaar vervbangen). Ik rij niet veel km per jaar, zo’n 4000. Na soms 20 seconden slaat de motor pas aan, na hevige startproblemen. Dit probleem doet zich alleen voor in de wintermaanden (kou, vocht??). Ook loopt hij niet geheel stationair, tussen de 900-1200 toeren. Tijdens het rijden heb ik bij het optrekken het probleem dat de motor afslaat op het moment dat ik de koppeling los laat/gas geef. Na ongeveer 10 minuten rijden doet zich dit probleem niet meer voor en start hij ook zonder problemen.
Wat is er aan de hand en natuurlijk ook: hoe kan ik het (laten) oplossen?
Ik verdenk als eerste de koelvloestof-temperatuur sensor. Deze geeft de temperatuur van het koelwater door aan de ECU (computer) die dan o.a. zorgt dat het mengsel verrijkt wordt. Deze sensor zit achter op het blok, net achter de verdeler. Er zitten twee sensoren, het is de eerste gezien vanaf de verdeler.
Het is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)
Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
ja, inderdaad je mist nu de choke functie, die inderdaad is overgenomen door de temperatuur sensor, je kan even de stekker eraf trekken als ie koud is, en dde weerstand meten, heb alleen niet de waardes bij de hand. maar neem aan dat je wel een vraagbaak hebt, daar staat het in.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Je dacht, ik voeg van mijn vorige (identieke) topic mijn vraag en de enige reactie samen en open een nieuw topic?
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214951/
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 6133
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik dacht al, wat is ermee gebeurd…
Maare, aan TS: zoek het dan lekker zelf uit.
Hilko, foutje van mij dat ik jouw topic bij mijn vraag stelde. Maar heb eea nagelopen, de stekkers losgemaakt en opnieuw vastgeklikt. Vooralsnog start de motor als een zonnetje! Bedankt voor je hulp!
Totaal aantal Berichten: 6133
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring