Sinds 2 dagen heb ik wel een hele grote slag in mn rempedaal. Volet aan alsof ie wat druk mist dus.
Ik verdenk de achterkant omdat ik ook mn handrem tot aan het maximale aan kan trekken. (bijna verticaal)
Remcylinder(s) achter misschien lek? Lijkt me logisch met het handrem verhaal erbij. Of zou het de verdeler zijn?
Remt nog steeds best goed trouwens, maar het pedaal zakt alleen ver weg.
Iemand dit eerder meegemaakt?
Meet je dikte van je blokjes voor en schijven eens op.
blokjes moeten >3mm zijn om goed te zijn en de schijven >8mm
De gemiddelde levensduur schijven is 90000 km en blokken is 45000km ik meen me te herinneren dat jij ca 180000km hebt dus hang je eraan voor schijven en blokjes zonder te meten.
lekkage zal je moeten bekijken. maar bij echte lekkage voel de rempedaal erg zwak aan
De handrem werkt met een kabel dus die heeft niets te doen met de rest van het remsysteem.
Ik zal zondag eens mn wieltjes eraf halen en kijken hoe het zit. Wel raar dat ik de handrem nu verder aan kan trekken en dat het pedaal wegzakt.
Misschien een losse achterremvoering?
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Met gecombineerde klachten over diep wegzakken pedaal en de handrem zou ik toch ook in eerste instantie de achterremmen verdenken. Er even van uitgaande dat de auto achter trommelremmen heeft. Een lekke remcilinder is dan weer niet zo logisch, omdat dat helemaal niets te maken heeft met de slag van de handrem (is immers mechanisch bediend).
Totaal aantal Berichten: 1184
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik zou het ook achter zoeken. Handrem erop, kijken wel wiel niet of minder remt en daar de doel open halen. Zou het wel serieus nemen, het gaat niet om je sigarettenaansteker die het niet doet.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Check uitgevoerd door de handrem erop te zetten en kijken welk achterwiel los was. RA was los. Wiel eraf, trommel eraf, en ja… remvoering losgelaten. Trommel niet beschadigd…pfieuww. Meteen setje nieuwe gehaald a 24 euro. L en R vervangen en klaar!! Remt weer lekker.
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Goed nieuws
Totaal aantal Berichten: 1184
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Netjes!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.