En toen was er nog maar een…
whiteshepard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139

- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Gepost: 05 januari 2012 10:25 PM

Gezien de huidige kosten om haar rijdend te houden -en er mee te rijden- is uiteindelijk de knoop doorgehakt en hebben we besloten een vervanger te zoeken voor onze kleinste en oudste dame. Ooit gekocht met het argument ‘ik moet een goede auto hebben om mee te kunnen poolen, en jij hebt de break nodig voor de hond en de kids’ Ik pool inmiddels niet meer, en dan is zo’n forse dame een aardige kostenpost.

Niet getreurd, we houden de break als gezinsauto, alleen de berline, mijn ‘werkauto’ word vervangen.
De keus is gevallen op -natuurlijk- een Citroen. Het is een C3 Selection geworden, met Zenith voorruit.

Dealer Luveto uit Brielle bood een prima prijs voor de XM, dus al er iemand interesse heeft in een goed onderhouden XM TCT Privilege uit ‘99… (met een paar kleine dingetjes, maar..welke XM heeft ze niet?)

"Beter spijt van iets wat je gedaan hebt, dan spijt van iets wat je niet gedaan hebt"
Alsof je spijt zou kunnen krijgen van het rijden in een XM…

Profiel  

Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 322

- Xsara Break
Gepost: 06 januari 2012 11:26 AM
  [ # 1 ]

Wat voor kleine dingetjes? En hij staat helaas nog niet bij de dealer bij zijn occasions. Enig idee wat die kar zou moeten kosten?

Soort van gefeliciteerd met je C3, helaas best wel een stuiterbak heb ik ondervonden.

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  

whiteshepard
> 100 berichten
RankRank

- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Gepost: 06 januari 2012 03:36 PM
  [ # 2 ]

Kleine dingetjes; ze lekt ergens achter de motor een heel klein beetje LHM en de kilometerteller doet het regelmatig niet. Gaan ze nog naar kijken.
Gezien de reactie van de verkoper -Lugtenburg zelf- had hij er misschien al iemand voor. Hij zei ook lachend dat hij haar misschien wel aan zijn vader ging geven (wiens XM wij als eerste XM gekocht hebben).

Geen idee wat ze er voor gaan vragen als ze verkocht wordt, ik heb er aardig meer dan de ANWB richtprijs voor gekregen.
Als je interesse hebt zou ik gewoon even bellen naar Luveto Brielle.

Correctie: het is geen ‘Privilege’, maar een ‘Prestige’(Belgische import).

A propos stuiterbak: Wel even reel blijven hé... wel eens een niet-XM tegengekomen die geen stuiterbak was?

"Beter spijt van iets wat je gedaan hebt, dan spijt van iets wat je niet gedaan hebt"

Profiel  

Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 322

- Xsara Break
Gepost: 06 januari 2012 04:53 PM
  [ # 3 ]

Het was niet de bedoeling je voor het hoofd te stoten hoor!
Mijn moeder reed vorige week zo een nieuwe c3, ik vond hem best hard geveerd en met vrij harde stoelen.. maarja ik ben inderdaad bevooroordeeld Smile Het saxootje wat mijn moeder 10 jaar geleden reed was dacht ik toch een stuk zachter geveerd. Maar goed, zolang al die auto tests maar zitten te mekkeren over voeling met de weg hebben enzo is dat wel een beetje de norm. (ik hoef echt niet te voelen dat ik over een lucifer rijd!)

Ik zal hun site een beetje in de gaten houden, bedankt voor de info in ieder geval

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  

whiteshepard
> 100 berichten
RankRank

- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Gepost: 06 januari 2012 10:55 PM
  [ # 4 ]

No worries!! Niks gestoten.
De C3 heeft inderdaad ‘Duitse’ stoelen en een vrij harde vering. Maar…zoals je zelf al zegt; dat is een beetje de norm tegenwoordig.
Nou, laat mij dan maar lekker abnormaal rijden…(inderdaad, whoeshh)

Als je eens een echte stuiterbak wil rijden moet je een Nemo proberen…

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook