Ik wil op mijn verlaagde Saxo 1.6 16V de originele veren terug zetten. Ik word namelijk gek van de drempels. Weet iemand of er verschil zit in schokbrekers van een 1.4 en een 1.6? Schokbrekers van een 1.4 zijn er genoeg te vinden op de sloop maar die van een 1.6 zijn een stuk zeldzamer.
mvg Kareltje
Wat doet ie nadijnen of hard veren?
Schokdempers zou ik nieuw nemen ze kosten niet zo veel en je bent zeker dat ze correct werken. (40euro achter /kant en voor 60 euro /kant prijs zonder montage! merk: monroe “oem” )
Weinig tot geen vering. Het begint nu echt een irritatie te worden. Maar passen de voorveren van een 1.4 ook onder een 1.6?
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik neem aan dat je weet dat schokbrekers en veren niet dezelfde dingen zijn?
Ja, ze moeten beide vervangen worden.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kareltje77 schreef:Ik wil op mijn verlaagde Saxo 1.6 16V de originele veren terug zetten. Ik word namelijk gek van de drempels. Weet iemand of er verschil zit in schokbrekers van een 1.4 en een 1.6? Schokbrekers van een 1.4 zijn er genoeg te vinden op de sloop maar die van een 1.6 zijn een stuk zeldzamer.
mvg Kareltje
een 1.6 16v heeft een andere veerpoot/demper dan een 1.4.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Oké bedankt.