Leidingen HD regelaar, hoe ?
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 07 januari 2012 10:15 PM

Ik heb vandaag de LHM HD regelaar vervangen. Bij mijn TCT I zit hij onder de motor nabij de radiator tegen de bak geschroefd.
Keurig gereviseerd Chyparse exemplaar waardoor ik geen groene vlek olie meer op de oprit zal hebben.

Anyway; Heeft iemand hier wellicht een afbeelding van de leidingen en de beugeltjes waarmee ze vast zitten aan de HD regelaar ? Je kent het wel, die gekrulde leidingen. Ik weet het niet meer en het lijkt niet te passen.. Ik heb mijn archief al nagezocht maar niks kunnen vinden.

Profiel  
 
marxandjacx
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 04-02-2007

- XM Break 2.0i Turbo C.T AUT. LPG G3
- XM 2.0 16v aut SX
Gepost: 07 januari 2012 11:28 PM
  [ # 1 ]

Deze tekening?

Afbeelding Bijlagen
00049190.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Soms is het beter, om te vragen om vergiffenis, dan toestemming. (Oud-Zeeuwse wijsheid)

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 08 januari 2012 12:23 PM
  [ # 2 ]

Let wel op.
De HD leiding van de pomp naar de regelaar MOET goed gebeugeld vastzitten, anders loop het het risico van breuk door de pomp- en schakeltrillingen in die leiding en van het blok (bij een benzine motor minder dan bij een diesel).
Als die leiding scheurt, en dat gebeurt dan meestal bij de aansluiting op de regelaar, heb je een serieus probleem, dat ook een Wegenwacht niet even verhelpt.
Een leeggebloede XM is een uiterst halsstarrig object:
Te laag voor de meeste repatrieerders. En niet te slepen, want geen remmen.

Kijk goed in een soortgelijke auto en maak wat foto’s. (had je beter eerst kunnen doen).

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 08 januari 2012 02:15 PM
  [ # 3 ]

Je kan die ouwe leiding er toch naast houden en kijken hoe die zat?

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 09 januari 2012 09:44 AM
  [ # 4 ]

Gelukt ! Dank voor de reacties.
Ik had een bevestigingsplaatje ondersteboven gemonteerd. Oplossing: De volgende dag helder en positief de draad oppakken en logisch nadenken.
Opvallend is dat met nieuwe HD regelaar ze niet alleen lekvrij is maar ook sneller omhoog komt en langer omhoog blijft.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 09 januari 2012 11:21 AM
  [ # 5 ]
JanSr schreef:

Een leeggebloede XM is een uiterst halsstarrig object:
Te laag voor de meeste repatrieerders. En niet te slepen, want geen remmen.

Ik vraag me af hoe je dan idd van de plek gaat komen. Een xm slepen is sowieso geen optie als de motor niet wil draaien.

Lijkt me dat eigenlijk de enige optie dan nog is op de wagen op de 4 wielen te hijsen en dan op een vlakbed mee te nemen. Maar ja, voordat je dat de hulpdienst hebt duidelijk gemaakt….

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 januari 2012 11:40 AM
  [ # 6 ]
gompy58 schreef:

Lijkt me dat eigenlijk de enige optie dan nog is op de wagen op de 4 wielen te hijsen en dan op een vlakbed mee te nemen. Maar ja, voordat je dat de hulpdienst hebt duidelijk gemaakt….

gewoon hiermee…. heefet iedere berger staan..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 09 januari 2012 11:48 AM
  [ # 7 ]

Klopt, ALS er bij de meldpost van de ANWB iemand zit die van hydraulische Citroens weet, dat is niet altijd het geval, zo ervoer ik recentelijk, toen ik te kampen had met een gescheurde HD leiding tussen pomp en HD regelaar…..
Toen de bergingswagen er eindelijk was bleek die ongeschikt, ueren later verscheen de juiste.

Mijn advies: zeur er net zo lang over door toe je weet dat de juiste komt.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook