













































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een hoes is echt niet aan te raden….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Dat is puur vanwege de vocht die er onder kan?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja. Vocht, veroorzaakt door o.a. condens. En een gebrek aan ventilatie. Dus, liefst geen hoes.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013
- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Jammer Maarten,
Gelukkig had ik nog het voorrecht mee te kunnen rijden met jouw CX bij de proloog van de Tour de la Femme Fatale.
Hoop dat ze snel weer op de weg te bewonderen is




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Wellicht wel slim om in de auto een vochtvreter o.i.d. te plaatsen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Een hoes schuurt door het wapperen vaak ook kleine krasjes in de lak.
Ik zou proberen een overdekte stalling te regelen,in Friesland en omgeving is die vast wel te vinden voor een schappelijk bedrag.
Waar sta je ergens in FRL? In het zuidwesten kan het al voor tussen E150,- en E200,- per jaar!












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daarom snap ik ook nog niet helemaal, waarom niet gewoon voor de deur laten staan.
Kost niets aan wegenbelasting… Dus stalling is duurder.
Af en toe rijden is beter dan ergens buiten achter laten voor een paar maanden. Je zal toch merken dat er veel vocht in het interieur trekt in bepaalde periode.
Een vochtvreter helpt natuurlijk wel, maar niet als je die niet kan bijhouden omdat de auto te ver weg staat.
Ja, maar hij woont in Amsterdam…
Met een woud aan parkeermeters…





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
je hebt natuurlijk ook nog verzekering en weet niet of maarten moet betalen voor zijn parkeerplek in amsterdam ?
iig hoes zou ik iid niet doen, dingen wapperen alle kanten op blijft vocht onder etc. De mijne staat zomer en winter onder de carport en mooier kan bijna niet. ‘S winters en als het regegent heeft waait ie mooi droog.
Als heel de straat staat te krabben zit er nada ijs op de ruiten van de CX, kortom geen vocht dus dat zou ideaal zijn.
en geen idee of vochtvreters werken ze trekken nameljk vocht aan en er zal dus altijd vers vocht inkomen, eigenlijk moet je dat ding buiten de auto neerzetten zodat de omgeving droog is.
is met een mierlokdoos ook zo nooit bij je deur want dan krijg je juist mieren binnen omdat ze op die doos afkomen, maar de doos een meter of 2 van de deur en de mieren gaan daar naartoe.
Zou met vocht ideaal zijn natuurlijk
en maarten jammer dat ie ff aan de kant moet
Mark
CX 2000 pallas ‘78












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je je auto schorst is het niet onverstandig om hem wel verzekerd te laten, al is die dan soms wel iets goedkoper te verzekeren.















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Bedankt voor de tips allemaal, auto kan bij familie in Friesland staan dus op een veilige plek. Op advies van jullie maar een autohoes over de auto trekken. De reden waarom ik de Cx niet voor de deur wil is dat ik de auto dan ook met grote regelmaat gebruik. Als ik nu onverwacht onderhoud heb, kan altijd met een CX dan heb ik daar momenteel geen budget voor gereserveerd, parkeervergunning is ook €300, verzekering betaal ik ook €45 per maand aangezien ik veel km afleg en geen tweede auto heb. De Cx kost mij €450 per maand alles inclusief. Dat zijn bedragen die ik beter ergens anders aan kan besteden. Wil deze CX niet kwijt en de markt is ook slecht dus reden genoeg om de CX een paar maanden te schorsen en te stallen. Binnen staan is ideaal maar de zomer komt eraan dus buiten kan denk ik prima voor een paar maanden, parkeer de Cx wel op een bouwzijl om vocht van onderen tegen te gaan.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maarten, hoe kan die cx je in ‘s hemelsnaam 450 euro per MAAND kosten? Er zit nauwelijks afschrijving op, parkeren kost je 300 per JAAR en de auto is belastingvrij..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
WA verzekering kost voor mn DS als EESRTE auto 140 euro per jaar. Is het je tweede, dan 65 euro…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Maarten, hoe kan die cx je in ‘s hemelsnaam 450 euro per MAAND kosten? Er zit nauwelijks afschrijving op, parkeren kost je 300 per JAAR en de auto is belastingvrij..
Hij bedoelt,als de cx er toch staat gebruikt hij haar ook.
En dan inclusief brandstof en van alles en nog wat,kost het hem 450 euro
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, duh, dat snap ik zelf ook wel. Alleen vind ik de genoemde 450 euro per maand erg hoog. Als ik dat bedrag vergelijk met wat anderen aan autokosten hebben kan je van 450 euro per maand bijna een recente auto rijden incl afschrijving.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste